ma
door magnolia Mar 18, 2013 om 14:07
Computers & telefonie

Pdf maken

L.S.,
Ik heb een tekst in Word geschreven en wil nu een pdf van maken. Heb drie programma's gedownload t.w. pdf creator, pdf architect en foxit reader, maar ik krijg steeds een foutmelding dat van de tekst geen pdf kan worden gemaakt.
Wat doe ik fout en hoe kan ik een pdf-tekst gemaakt krijgen? Heb ik misschien teveel en niet de juiste gratis programma's gedownload?
m.vr.gr.
Magnolia

3966 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2013 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo magnolia,

Kun je het bestand in Word niet gewoon opslaan als .pdf document? (Office2007)

Lees ook eens hier.

Probeer anders doPDF eens; klik hier.

Suc6

tonjakassa
door tonjakassa - Mar 18, 2013 om 14:39
165 Antwoorden / 0 Vragen

@magnolia - Ken de door u genoemde programmas niet, gebruik zelf CutePDF een gratis PDF printer driver. Na het installeren van de software zijn er waarschijnlijk printer driver(s) geïnstalleerd dus...ga in WORD gewoon afdrukken, over het algemeen kun je dan een printer selecteren, i.p.v. de hardcopy printer kiest u dan voor de PDF printer...simple comme bonjour!

jo
door jorisw - Mar 18, 2013 om 14:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

pdf995 zou een optie kunnen zijn. Werkt prima.

ma
door magnolia - Mar 18, 2013 om 17:32
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Tonjakassa,
Niet zo simpel 'comme bonjour' . Ik heb het geprobeerd met Cute PFD writer, maar het programma maakt niet van de hele tekst een pdf. De tekst bestaat uit 175 blz. waarvan er 93 als pdf worden gemaakt. Ook de juiste printer geselecteerd.
Ook het opslaan als pdf lukt niet. Ik heb nu alle programma's verwijderd voorzover dat mogelijk is en wil nu iets downloaden dat wel werkt. Ik heb Windows 7.

pdf995 geeft als review dat er veel reklame wordt mee gedownload.
Er wordt ook RegClean meegedownload en dat is niet gratis! Ook verwijderd.
Op de site van softonic staan meerdere downloads. Welke is het beste voor mijn doel?
m.vr.gr.
Magnolia

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2013 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@magnolia,

Zoals aangegeven: doPDF (= de bovenste).

gsm
door gsm - Mar 18, 2013 om 22:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

PDFCreator (klik) is een van de beste oplossingen, als Office het exporteren naar PDF niet ondersteunt.

PDFCreator maakt tijdens de installatie een virtuele PDF-printer aan.

Door te printen op de virtuele printer van PDFCreator, ga je in feite een PDF bestand genereren en opslaan, zie uitleg op deze website.

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2013 om 22:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke versie van Word heb je?

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2013 om 22:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan ook googlen op "online word to pdf", als je er geen probleem mee hebt de word file te uploaden zijn er namelijk zat online converters.

tonjakassa
door tonjakassa - Mar 19, 2013 om 14:13
165 Antwoorden / 0 Vragen

@magnolia - CutePDF is een gratis programma waarmee PDFjes te genereren zijn...het is (denk ik) geen professionele drukkerij!! Verder weet ik ook niet wat W 7 voor truukjes uithaalt en weet ook niet of Cute wel lekker draait op W 7.
Ik gebruik het programma al jaren en het voldoet prima. Wat het opslaan betreft, als ik een PDFje maak ga ik altijd even 'langs' de Voorkeursinstellingen en stel de pagina grootte in op 98% (dit moet ik doen als ik ING afschriften genereer omdat anders een 'erbuiten' valt.)

Ook vraag ik mij af...staat WORD wel op A4? hoe zit het met de kantlijn instellingen...deze marges verkleinen maakt dat u minder pagina's krijgt.

Verder zou ik zeggen: leer het programma eerst eens een beetje kennen door eerst eens 1 pagina te 'printen'....en het leren kennen geldt natuurlijk voor alle aanbevolen programma's.

ma
door magnolia - Mar 19, 2013 om 14:45
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste allemaal,

Ik heb nog steeds geen pdf kunnen maken. De Wordtekst (Window 7 Home premium) is helemaal verpest. Door het downloaden van pdfprogramma's komen heel wat extra's mee, vooral bij softonic waar je uiteindelijk voor moet betalen. Ik heb het nu even gehad.
Ik zal de p.c helemaal moeten laten opschonen en programma's laten verwijderen, omdat het opstarten een eeuwigheid duurt.
Ga maar een 'computerstudent' inhuren en hopelijk kan ik, nadat hij mijn p.c. heeft opgeschoond, opnieuw beginnen. Ik zal hem vragen een goede gratis pdf creator en virusscanner te installeren. Het valt mij op dat de site 'gratis' en 'free download' vermelden, maar er zitten wel veel angels hieraan.
Ontzettend bedankt voor al jullie suggesties & support.
m.vr.gr.
Magnolia

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 19, 2013 om 15:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Libre Office Writer werkt wel perfect.
Gratis en betrouwbaar zowel als Linux als diverse Windows versie's leverbaar maar download wel de goede.