emenem
door emenem Jan 2, 2018 om 16:20
Computers & telefonie

Per e-mail versturen versturen van gecomprimeerde map

Hallo community,

Eerst en vooral een goed 2018 voor jullie allen.

Ik heb een vraag betreffende het per e-mail versturen van een gecomprimeerde (gezipte) map.
Ik ga naar documenten, dan open ik de betreffende map en maak de gehele inhoud aan word documenten in deze map blauw. Daarna klik ik op kopiëren naar gecomprimeerde map, en ik krijg dan inderdaad deze gezipte map te zien.
Daarna heb ik deze gezipte map als bijlage meegestuurd met een aan mijn eigen mailadres gestuurde mail, dit ter controle.
Toen ik daar echter de gezipte bijlage opende, kreeg ik behalve de word documenten die ik wilde versturen, tevens alles uit mijn verkenner te zien, de afbeeldingen, muziek, thuisnetwerk, etc. etc. en kon deze ook gewoon openen.
Dit lijkt me toch niet de bedoeling te zijn. Ik vermoed dat ik iets niet goed doe,  maar weet niet wat.
Zou iemand van jullie me kunnen vertellen hoe ik de word inhoud van de map kan zippen en versturen zonder dat de ontvanger meteen mijn hele verkenner-inhoud erbij krijgt?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en vriendelijke groet,
emenem

10802 6 Rapporteer

ro
door ron503 - Jan 2, 2018 om 17:56
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het meest simpele is om op het bureaublad een map aan te maken en de word bestanden daarin op te slaan. Na een laatste controle kopieren naar een gezipte map en als bijlage in de e-mail toevoegen.

emenem
door emenem Jan 2, 2018 om 18:34
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Ron503,

Heb dit geprobeerd. Een nieuwe map op het bureaublad geplaatst, vervolgens de word documenten daarnaartoe gekopieerd, maar als ik die bureaubladmap open krijg ik weer de documenten inclusief de hele verkenner.

aurora1
door aurora1 - Jan 2, 2018 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank, u ook de beste wensen.
Als u veel te versturen heeft kunt u eventueel WeTransfer gebruiken: https://wetransfer.com/

emenem
door emenem Jan 2, 2018 om 18:56
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Aurora,

Ja, dat is een prima optie. Heb ik al eens muziek mee verstuurd en het werkte perfekt. Maar ik zou graag willen begrijpen waarom het via de 'normale' weg, zoals ik in mijn vraag schreef, niet kan. Ik heb Windows 10, en als mail Microsoft Outlook.

newmikey
door newmikey - Jan 2, 2018 om 20:34
830 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar stuurt u een link met uw email mee en niet het zip bestand zelf. Maar géén zorgen, niemand kan er iets mee behalve u zelf. Gebruik een comprimeer programma om een ZIP bestand aan te maken of verstuur de bestanden met een cloud dienst zoals het eerder genoemde WeTransfer.

emenem
door emenem Jan 2, 2018 om 20:47
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo newmikey,

Ik begrijp niet wat u bedoelt met dat ik 'een link' meestuur. Ik ga vanuit nieuwe e-mail naar: bestanden - zoeken op uw pc, vervolgens naar documenten, waar ik de map (die met het ritsje) met gezipte bestanden aanklik die dan als bijlage in de mail verschijnt. Als ik de documenten in de map op het bureaublad zet en ik open ze daar, krijg ik behalve de documenten ook de hele verkenner erbij.
WeTransfer is een prima idee, maar ik zal ook eens op internet zoeken of er ergens zo'n comprimeerprogramma te downloaden valt.

aurora1
door aurora1 Jan 3, 2018 om 01:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien 7zip? http://www.7-zip.org/
Schuift/sleept u elk bestand naar die gecomprimeerde map? Op die manier kan er toch niet meer in komen dan wat u erheen sleept?
Kijk anders ook nog eens hier: http://www.etterbeek.bibliotheek.be/bestanden-mappen-comprimeren-windows-verkenner
Doet u de volgorde wel goed?

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 5, 2018 om 19:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik hiervoor Total Commander. Helder overzicht is minder kans om je te vergissen.

ju
door juliomariner - Jan 5, 2018 om 20:26
1329 Antwoorden / 2 Vragen

WETRANSFER of yousendit. Ideaal kunnen ook grotere bestanden mee verstuurd worden. Mailaccounts hebben vaak een 20MB limiet