schneider
door schneider Dec 27, 2018 om 12:31
Computers & telefonie

Pfd bestand converteren naar bewerkbaar word.docx

Ik heb een boek waar ik voor mezelf gegevens op vragen kan invullen. Nu probeer ik die bladen in te scannen en dan om te zetten naar een word.docx zodat ik ze via de pc kan invullen en bewaren. Het lukt me niet. Kan het zijn dat het boek beschermd is tegen scannen??? Wie kan mij helpen

2120 7 Rapporteer

Topantwoord

Ge
door Genee - Dec 27, 2018 om 12:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Voor dat omzetten naar bewerkbare tekst heeft u een OCR programma nodig.
lees eens https://www.webwijzer.nl/kantoor-online/tekst-inscannen-met-ocr.html

schneider
door schneider - Dec 27, 2018 om 12:58
28 Antwoorden / 28 Vragen

Het lukt me dus niet om in te scannen. Ik krijg hele rare teksten vandaar de vraag of een boek beschermd kan zijn tegen inscannen. Ik kom niet eens aan bewerken toe omdat de scans niet kloppen qua tekst

Ge
door Genee Dec 27, 2018 om 13:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

wel de taal goed ingesteld? Welk scanprogramma gebruikt of een scanner uit de app store?

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2018 om 13:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beschermd tegen scannen heb ik nog nooit van gehoord, maar wie weet hoe ver de techniek is gevorderd. Wat bedoel je met rare tekens? In de afbeelding of ná de tekstherkenning (OCR), in het laatste geval staat de taal mogelijk niet goed ingesteld.

In principe moet het gewoon mogelijk zijn het boek te scannen naar PDF, maar hangt natuurlijk wel af van de gebruikte software. Vervolgens is er ook weer software beschikbaar om de PDF om te zetten naar een Word bestand. Met Adobe Pro is dit sowieso mogelijk, maar ik ga er vanuit dat je daar niet over beschikt. Dus geef eerst eens aan met welke software je dit probeert?

jo
door jorisw Dec 27, 2018 om 19:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Veel scanners laten het niet toe om bankbiljetten te scannen. Het is dus wel mogelijk om het te blokkeren.

diumenge
door diumenge Dec 27, 2018 om 19:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@JorisW, klopt. Maar daarvoor moet de scanner/software wel de bankbiljetten herkennen, met bankbiljetten is dat nog wel te doen want die de daarvoor benodigde database is relatief beperkt. Maar met boeken lijkt mij dat een stuk lastiger, heb je een flink database nodig als je dat op alle boeken wilt toepassen. Maar misschien zit er ook wel iets onzichtbaars op de achtergrond verstopt ofzo, dat de scanner kan herkennen maar het menselijk ook niet ziet. Wat hier precies het probleem is weten we niet, omdat de TS geen antwoord geeft op de gestelde vragen.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2018 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Pdf-bestand?
Als je een pagina scant wordt dat toch opgeslagen als een .img bestand?
En dat kun je dan converteren naar een pdf met bv. foxitreader.
Em kijk dan eens hier.

pe
door peentjes Dec 27, 2018 om 15:47
421 Antwoorden / 0 Vragen

mijn scans vanaf de printer worden opgeslagen - naar keuze - als .pdf of .jpg
Geen .img

edrick3
door edrick3 Dec 27, 2018 om 16:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan kun je de pdf converteren.

jo
door jorisw Dec 27, 2018 om 19:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

.img??? Dat is een disk image, geen grafisch beeld.

Ge
door Genee - Dec 27, 2018 om 14:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer de pagina's eens te scannen met een app uit de app store, u heeft een iphone 5, moet dan wel IOS 10 op staan.
Textgrabber van ABBYY of Scan en vertaal van AISBERG LLC.
De vertaalde pagina's eventueel aan uzelf e-mailen zodat u ze op de PC kunt gebruiken.

marita5
door marita5 - Dec 27, 2018 om 14:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Schneider ,

Pfd bestand converteren naar bewerkbaar word.docx

Misschien heeft u hier iets aan ,

https://pdf2doc.com/nl/

mo
door mohkraats - Dec 29, 2018 om 10:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Om een invulbaar resultaat van een scan te krijgen, zal het scan programma allereerst de txt moeten kunnen herkennen.
Daarnaast is het belangrijk niet te scannen met een plaatje als resultaat, maar bv direct naar een pdf.
Hiervoor kan ik bv Foxit pdf reader aanraden. (gratis reader) binnen dit programma moet je kiezen voor new file, en dan create from scanner.
Dan heb je de scan rechtstreeks naar pdf.
Daarnaast, ook als de text in de pdf er alleen grafisch in staat, en niet herkenbaar is, kan je altijd nog in de form van comments er text in de lege ruimtes aan toe voegen ("invullen").

Een verdere zeer functierijke app die ik ten zeerste kan aanraden is PDF24, waarmee je bv ook in een keer een bestaande pdf in omvang kan reduceren (bv als hij vol staat met hoge resolutie plaatjes), of waarmee je makkelijk de paginas de volgorde kan veranderen, of enkele kan roteren, of er paginas van een andere pdf aan toe kan voegen. Een andere functie is bv een screenshot naar pdf maken. En zo vele meer....

Voor het pdf naar doc converteren zijn er vele aanbieders waarbij je dat gratis online kan doen, of betaald met hun app op je eigen pc..., maar met de mogelijkheden die vele pdf programmas bieden, heb je geen doc meer nodig...