jolande29
door jolande29 Feb 11, 2006 om 21:06
Computers & telefonie

Philips Savvy werkt niet

Ik heb via internet een gele Philips Savvy telefoon overgenomen.

Het toestel is zo'n 5 jaar oud, simlockvrij. Met mijn
vodofonesimkaartje kan ik me aanmelden pincode intoetsen is prima maar
dan geeft hij de melding in beeld dat ik de klantenservice moet bellen.

Heb ik gedaan, deze vertelde me dat ik een te nieuw simkaartje heb voor
deze oude telefoon. Een beetje vreemd verhaal want met mijn oude zwarte
Savvy telefoon deed hetzelfde simkaartje het wel.

Zowel de winkel van Vodofone, Orange en Primafoon wisten hier geen raad
mee, want ik kan wel met de simkaartjes inloggen maar ze geven allemaal
dezelfde melding klantenservice bellen.

De Vodofonewinkel raadde me aan op zoek te gaan naar een 16k simkaart.

Wie herkent dit probleem en weet een goede oplossing zodat ik weer kan bellen.

Bij voorbaat dank,

Jolande29

524 2 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Feb 12, 2006 om 11:51
367 Antwoorden / 20 Vragen

In je gele telefoon zit nog een oude softwareversie, je kunt deze vast wel ergens laten "upgraden". Je kunt ook je simkaart "downgraden" maar hoe dat moet ? en dan is hij in de toekomst niet meer te gebruiken in nieuwe toestellen.

Kun je niet je zwarte cover vervangene voor de gele ?

Wat de vodafonewinkel voorstelt kan ook maar dan krijg je een nieuw telefoonnummer of je moet je oude nummer op de 16k simkaart laten zetten.

Je ziet maar weer, de GSM techniek staat niet stil.

us
door user999 - Feb 12, 2006 om 18:18
143 Antwoorden / 0 Vragen

De Vodafone winkel en klantenservice hebben gelijk. De Savvy (bepaald type) is een relatief oud toestel dat niet overweg kan met nieuwe typen SIMkaarten. Doordat hij de SIMkaart niet volledig herkent geeft het toestel de melding 'klantenservice bellen'.

Vodafone had vroeger nog een voorraad 'oude' SIMkaarten liggen die konden worden opgestuurd naar klanten die tegen dit probleem aan liepen (met behoud van hetzelfde nummer). Die voorraad was echter beperkt, dus ik vrees dat ze nu al op zijn (dat weet ik echter niet zeker!). Helaas zijn alle providers inmiddels overgestapt naar de nieuwe SIMkaarten, waarmee het toestel dus niet gebruikt kan worden met SIMkaarten die je in de winkel kunt kopen. Voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat: het probleem is hardwarematig; een software update (wat sowieso niet kostenloos zal gaan) zal het euvel helaas niet verhelpen.

Het enige wat je nog zou kunnen doen is een brief sturen naar Vodafone; wellicht hebben ze nog ergens een paar van die oude SIMkaarten en kunnen ze er eentje naar je opsturen. Anders zou je kunnen overwegen om nog te kijken of KPN wellicht nog een oud type SIM (bij voorkeur 8K omdat het toestel volgens mij de 16K simkaarten ook niet meer slikt) naar je op kan sturen.