jolande29
door jolande29 Feb 11, 2006 om 21:06
Computers & telefonie

Philips Savvy werkt niet

Ik heb via internet een gele Philips Savvy telefoon overgenomen.

Het toestel is zo'n 5 jaar oud, simlockvrij. Met mijn
vodofonesimkaartje kan ik me aanmelden pincode intoetsen is prima maar
dan geeft hij de melding in beeld dat ik de klantenservice moet bellen.


Heb ik gedaan, deze vertelde me dat ik een te nieuw simkaartje heb voor
deze oude telefoon. Een beetje vreemd verhaal want met mijn oude zwarte
Savvy telefoon deed hetzelfde simkaartje het wel.



Zowel de winkel van Vodofone, Orange en Primafoon wisten hier geen raad
mee, want ik kan wel met de simkaartjes inloggen maar ze geven allemaal
dezelfde melding klantenservice bellen.

De Vodofonewinkel raadde me aan op zoek te gaan naar een 16k simkaart.

Wie herkent dit probleem en weet een goede oplossing zodat ik weer kan bellen.



Bij voorbaat dank,

Jolande29

524 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

scroogy
door scroogy - Feb 12, 2006 om 11:51
367 Antwoorden / 20 Vragen
0

In je gele telefoon zit nog een oude softwareversie, je kunt deze vast wel ergens laten "upgraden". Je kunt ook je simkaart "downgraden" maar hoe dat moet ? en dan is hij in de toekomst niet meer te gebruiken in nieuwe toestellen.


Kun je niet je zwarte cover vervangene voor de gele ?


Wat de vodafonewinkel voorstelt kan ook maar dan krijg je een nieuw telefoonnummer of je moet je oude nummer op de 16k simkaart laten zetten.


Je ziet maar weer, de GSM techniek staat niet stil.

us
door user999 - Feb 12, 2006 om 18:18
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Vodafone winkel en klantenservice hebben gelijk. De Savvy (bepaald type) is een relatief oud toestel dat niet overweg kan met nieuwe typen SIMkaarten. Doordat hij de SIMkaart niet volledig herkent geeft het toestel de melding 'klantenservice bellen'.


Vodafone had vroeger nog een voorraad 'oude' SIMkaarten liggen die konden worden opgestuurd naar klanten die tegen dit probleem aan liepen (met behoud van hetzelfde nummer). Die voorraad was echter beperkt, dus ik vrees dat ze nu al op zijn (dat weet ik echter niet zeker!). Helaas zijn alle providers inmiddels overgestapt naar de nieuwe SIMkaarten, waarmee het toestel dus niet gebruikt kan worden met SIMkaarten die je in de winkel kunt kopen. Voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat: het probleem is hardwarematig; een software update (wat sowieso niet kostenloos zal gaan) zal het euvel helaas niet verhelpen.


Het enige wat je nog zou kunnen doen is een brief sturen naar Vodafone; wellicht hebben ze nog ergens een paar van die oude SIMkaarten en kunnen ze er eentje naar je opsturen. Anders zou je kunnen overwegen om nog te kijken of KPN wellicht nog een oud type SIM (bij voorkeur 8K omdat het toestel volgens mij de 16K simkaarten ook niet meer slikt) naar je op kan sturen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S
S van Homoet - Oct 6, 2024 om 20:41
Geldzaken & recht

Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren

Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer