door wim streep Sep 29, 2017 om 13:08
Computers & telefonie

Phone market

PhoneMartket stelt : Betaling priverekening is zakelijk en weigeren daarom terugstorting geld voor betaling van telefoon  179,-- euro, waarvan de sluitzegel van de verpakking geopend was. Op mijn bankrekening staat duidelijk priverekening en verzending was aan mijn huisadres. De op mijn kosten teruggezonden  telefoon ging retour wegens gebruikt zijnde. De telefoon is door mij niet geopend en gebruikt maar retour gezonden. Echter PhoneMarket weigert terugstoring bedrag. Het toestel zou mij weer worden retourgezonden na de betaling van het posttarief van 8,80. euro. Op de aan hun gezonden email staat mijn link naar mijn website. Ik heb dit apparaat ter goedertrouw besteld in de verwachting een nieuw en ongebruikt apparaat aan te schaffen en en de mogelijkheid van retourzending . Ik ben heel erg teleurgesteld in de service en afhandeling van online shop PhoneMarket. ThuiswinkelWaarborg geeft aan alleen maar te kuinnen bemiddelen. Na enig over en weer van emails van en naar email blijft phoneMarket op hun standpunt staan.

1681 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2017 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, weten we ook weer.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 29, 2017 om 14:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar stel dus u een verzegeld exemplaar ontving. U opent de doos en denkt mmhaa en vervolgens maakt u gebruik van uw 14 dagen herroepingstecht.
Dan had de volgende een geopende doos gehad. Er is niets mis met zo'n toestel, Ook nu niet.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2017 om 14:28
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wim Streep ,

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regel .

http://www.phonemarket.nl/klacht

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2017 om 18:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nu ik dit weet kan ik met een gerust hart het weekend in gaan.

wi
door wim streep - Sep 30, 2017 om 00:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Op de eerste plaats heb ik deze betaling gedaan met mijn prive rekening, dus er is geen sprake van een zakelijke bestelling, wat dit ook moge zijn. het wordt wel gebruikt als reden van niet mogen retourneren. (Klopt dit wel ?)  Dit is de kardinale vraag.
Ten tweede is mij nergens te kennen gegeven dat dit een reeds gebruikt produkt was en daarmee een te hoge prijs voor werd gevraagd. Uiteindelijk zie ik er daarom vanaf. Ten derde bevalt het produkt niet bij nader inzien.
De ingeschakelde Thuiswinkel bemiddelt alleen en is niet verder kunnnen komen dan telkens de zelfde boodschap door te geven. De tweede, hier gegeven  suggestie :  https://ec.europa.eu/commission/index_en  in te schakelen lijkt me alleen maar verder het bos in te sturen.

marita5
door marita5 - Sep 30, 2017 om 00:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Wim Streep ,

 De tweede, hier gegeven  suggestie :  https://ec.europa.eu/commission/index_en  in te schakelen lijkt me alleen maar verder het bos in te sturen.

Dan zit er verder niks anders op dan de telefoon accepteren , met een gebruikt zijnde telefoon kunt u in het bos ook bellen ;-))

wi
door wim streep - Oct 18, 2017 om 10:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nu het goede nieuws. Phone Market heeft afgelopen weekend 14 okt. 2017, te kennen gegeven uit coulance toch het bedrag terug te storten en kort daarna ontving ik een creditnota met het oorspronkelijk betaalde bedrag. Hoera. Omdat het bedrag nog niet op mijn rekening stond besloot ik toch nog daarop te wachten. Dit is inmiddels  vandaag, ook ontvangen. Zodat ik nu na vertraging naar een andere mobiele telefoon kan kijken. Uiteindelijk heeft Phone Market toch nog haar goede gezicht laten zien. Ook dank ik Waarborg fonds en KASSA voor hun support en in het algemeen de sociale media die hier een rol in hebben gespeeld. 18 okt. 2017. Wim Streep.

marita5
door marita5 Oct 18, 2017 om 11:04
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Wim Streep , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2017 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wim

In het vervolg over privé aankopen niet met uw zakelijke mail corresponderen. Maar mooi dat het is opgelost.