ja
door janbb Oct 21, 2004 om 14:42
Computers & telefonie

Pinnacle moviebox usb

Hallo . ik neem analoog video op , op mijn pc met moviebox usb dat gaat prima , maar als ik film wil maken dan gaat het niet helemaal goed , op een gegeven moment tot de helft van de film gaat het goed maar dan loopt beeld en geluid niet mer synchroon , als ik de o genomen film op de pc kijk is het goed , maar met maken van image bestand (cq dvd)  gaat het niet goed , wie weet raad ?

1688 7 Rapporteer

rv
door rvmoerkerk - Oct 31, 2004 om 00:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik had dit probleem ook en als eerste moet je tijdens het maken
(randeren) alle programma's op je taakbalk uitschakelen (rechtsonderin)
vooral de virusscanner. Wat een ander probleem kan zijn is dat de
windows codec een verkeerde prioriteit heeft. Je kunt dit veranderen
/bekijken door te gaan naar (ik ga ervanuit dat je windows xp hebt)
hardware (rechtermuisknop op deze computer -> eigenschappen ->
hardware -> apparaatbeheer.

Kies hier besturing voor geluid, video en spelletjes en dubbelklik
audiocodecs. kies het tabblad eigenschappen en kies microsoft
pcm-conversieprogramma. kies eigenschappen en geef deze prioriteit 1.

Dit was bij mij de oplossing die pinnacle aandroeg.

Groet Robbie.

ja
door janbb - Oct 31, 2004 om 13:57
3 Antwoorden / 2 Vragen

hallo ,bedankt voor je reactie , maar dat ik ook allemaal al geprobeerd maar het was niet verholpen,van pinnacle heb ik het advies gekregn de nieuwe betaversie te dowloaden , lijkt nu redelijk te gaan,maar nu weer problemen met menu maken,in de previeuw is het goed ,maar als ik als image ga branden , als ik ga kijken en wil hoofdstuk kijken dan slaat hij hoodstukken over ,of geeft bij een bepaald hoofdstuk een ander hoofdstuk weer ,ik weet het niet meer lijkt het ene opgelost komt er een ander probleem voor in de plaats ,hopelijk weet je hier nog een oplossing voor ,.

maar alvast bedankt.jan

ni
door nilluzzz - Feb 16, 2005 om 15:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet, om videobeelden op je PC te zetten, ook geen USB-poort gebruiken, maar een FireWire-poort. De gegevensdoorvoersnelheid van USB is veel te langzaam (tenzij het USB 2.0 is). De FireWir-poort is wel snel genoeg, maar daat moet je wel een andere kabel voor hebben.

Als je USB gebruikt zal de kwaliteit ook vele malen slechter zijn dan wanneer FireWire gebruikt wordt.

ja
door janbb - Feb 16, 2005 om 15:14
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo , bedankt voor je reactie , ik heb usb 2.0 , windows xp . 528 mb ddr geheugen, ati 9200 se videokaart , msi moederbord 1700 athlon processor,      het is een paar gelukt , maar na verloop van tijd komt het probleem toch weer terug, ik heb alles weer op nieuw geinstalleerd al meerdere malen , het probleem blijft zich regelmatig voor doen, ik weet niet wat hier verder aan te doen.

my
door myra66 - Feb 19, 2005 om 20:40
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook het probleem gehad van hakkelend beeld en niet synchroon lopen van geluid: film van 5 min/geluid van 10 min!

 Voor mij waren er 2 oplossingen.

1- http://ogo.nerim.net/reclockfilter dit is een tooltje dat de snelheid van film > PC synchroniseert;

2- wijzig het type aansluitkabel. Bij mij lukte dat alleen in Windows
Moviemaker, in andere progs is die optie grijs. De wijziging in
Moviemaker werd wel overgenomen door andere progs!

In Moviemaker kan je trouwens ook goed en simpel analoge films opnemen.

Suc6

Myra

ja
door janbb - Feb 20, 2005 om 13:31
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo , bedankt voor je reactie , maar die link waar je me naar verwijst die werkt niet kun je even kijken of die wel goed is  ?vr gr jan.

my
door myra66 - Feb 21, 2005 om 10:06
11 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, had de link niet gecontroleerd. Probeer deze eens:

http://www.videohelp.com/tools?tool=201

Groet,

Myra