rubentjuuh
door rubentjuuh Apr 7, 2007 om 21:12
Computers & telefonie

Poort openzetten speedtoch 500/510

Hoe kan ik poort 49152 openzetten in me Speedtoch router?

506 5 Rapporteer

ph
door phinder - Apr 7, 2007 om 21:28
433 Antwoorden / 4 Vragen

Je wil een torrent downloaden ?
Vaak is het beter een andere poort te gebruiken dan de standaard-poort daar deze nog wel eens geblokkeerd worden door de provider..

Hoe kom je in de modem:

internetbrowser openen
typ als adres:  10.0.0.138
Login als admin ( username en wachtwoord )
Advanced
NAPT

Daarna kan je met NEW een aantal regels vaststellen en dus een poort openen.

Gr. Phinder

rubentjuuh
door rubentjuuh - Apr 7, 2007 om 21:52
2 Antwoorden / 17 Vragen

Wat moet ik daar verder invullen?

Protocol: TCP of UDP
Inside IP:
Outside IP:
Inside Port:
Outside Port:

ph
door phinder - Apr 7, 2007 om 21:59
433 Antwoorden / 4 Vragen

afhankelijk van wat je verder in je netwerk hebt zitten !

Heb je de mogelijkheid om UDP/TCP beiden te setten, dan doen !
Anders kies je voor TCP

outside IP is het IP dat van buiten bekend is ( indien bekend, anders unspecified ). inside IP is het IP-nummer waar je modem intern gebruik van maakt ( vaak is dat 10.0.0.150 ).

outside port is de poort die van buitenaf benaderbaar moet zijn ( 41....  t/m 41.... )... insideport is de poort die van binnenuit je netwerk gebruikt wordt. Dit hoeft dus niet per se dezelfde te zijn, maar is wel gebruikelijk.

Let wel op: maak je gebruik van een extra router, dan moet ook die ingesteld worden...

Gr. Phinder

movieman
door movieman - Apr 8, 2007 om 06:46
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als het goed is, heb je een CD met drivers van je provider gekregen. Welnu, zoek eens naar een programma NATmanager in de map van de 500 of 510. Is lekker makkelijk met die software. Wat betreft UDP of TCP, dat moet je gewoon even uitproberen: alleen TCP of UDP of beiden instellen. Let wel: je moet als je beiden gebruikt ook 2 poorten openen, zeg maar voor ieder 1 poort. Die IP-configuratie doet de software of het modem zelf.

Groetjes. ;-)

dirck
door dirck - Apr 8, 2007 om 13:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens op deze site:
http://www.portforward.com/routers.htm

Dan je modem opzoeken, staat onder
Thomson-Alcatel

Dan zoek je het betreffende programma op en krijg je de instellingen te zien.

Groet, Dirck