cl
door clif Jan 23, 2009 om 14:20
Computers & telefonie

Postvak in

We hebben vier aliasen van onze hoofd email die komen op  een na alle drie in postvak in. Ik heb voor alle vier een aparte map gemaakt in de eerste komt het wel binnen maar de andere drie gaan naar postvak in. Ik wil weten hoe de email in  de juiste map komt .

ALVAST BEDANKT VOOR JE ANTWOORD

1100 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 23, 2009 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou graag willen weten hoe de email in  de juiste map komt!

De beste manier om dat te weten te komen is in de Help te zoeken naar "Berichtregels".

Overigens is het volgens de etiquette en regels op internet niet gebruikelijk om zonder goede reden gebruik te maken van hoofdletters.

GSM

ve
door verwijderd - Jan 23, 2009 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je antwoord maar ik heb die mappen gemaakt via berichtregel in extra. Bij help staat er niks over dus hoe nu verder?

Sorry voor die hoofdletters is perongeluk gegaan en wist niet dat het niet mocht.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2009 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Outlook Express kan het mogelijk op deze manier:

Zorg dat de vier aliassen in het adresboek staan...

Via Extra en Berichtregels:
  Als de regel AAN bepaalde personen bevat...
  Verplaatsen naar een bepaalde map...
  De alias in het adresboek opzoeken en invullen

GSM

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles wat je had geschreven had ik al gedaan.Maar het komt alleen in de eerste map van de juiste  persoon. De drie ander personen komen in postvak in en gaan niet naar hun eigen map. Wat moet ik dus daarvoor doen om de drie opvolgende in de juiste map te krijgen!

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat je zelf een bericht vanuit Postvak-In naar de gewenste map versleept hebt (*)  en de regel goed ingevuld hebt, dan zou het moeten kunnen werken.

*)
In Outlook Express is het zo dat de map pas gemaakt wordt, nadat je er minstens één bericht in geplaatst hebt.

GSM

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Alias is een Alias maar geen ander e-mailadres.

Nu denk ik dat je hiermee een foutje maakt.
Bij je provider kan je extra e-mailadressen aanmaken en dan weet ik zelfs zeker dat het wel lukt.

Bijvoorbeeld:
Sukkeltje@provider.nl
Sukkel@provider.nl

Dus met andere woorden de aliassen staan op het zelfde
e-mailadres.

Hopelijk ben ik in dit geval eens geen Sukkel.
Maar wel de groeten van deze.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@clif

Ik denk dat wat jij wilt, niet kan. Je kan een mail wel handmatig verslepen naar een map. Maar automatisch erin laten komen?

Mail aliassen zijn alternatieve adressen aan bestaande mailbox op dezelfde domeinnaam.

Ze kunnen worden gebruikt voor het verzenden en ontvangen van mail, maar de inkomende mail komt in de primaire mailbox.

Naar mijn idee, zou je dan ook aparte mailboxen aan moeten maken. M.a.w. iedere alias een eigen boxje.

[en anders sukkel ik maar met sukkeltje mee]

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste manier om foutloos een alias adres in je adresboek op te slaan:

Klik met de rechter muisknop op het het e-mailbericht dat aan het alias adres verstuurd werd.
Klik dan op: Afzender toevoegen aan adresboek

Doe dit voor elke alias en je krijgt op die manier de correcte adressen om vanuit het adresboek in de Berichtregels (1 per alias) te gebruiken.

GSM

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik in dit geval toch iets specifieker reageren, of samenvatten als dat beter klinkt.

Veel providers bieden de mogelijkheid om extra emailadressen aan te maken.
Er zijn 2 mogelijkheden: je maakt pop3 emailadressen aan waarvoor je in je eigen mailprogramma ook aparte accounts moet aanmaken. Gebruikers kunnen dan hun eigen email ook op andere locaties ophalen.
Als je maar 1 pop-box hebt (wat tegenwoordig niet echt gebruikelijk meer is) moet je aliassen kunnen definieren. Mail voor de alias lift mee met de popbox. Gebruikers kunnen hun eigen email niet elders ophalen. Er hoeven ook geen axtra accounts gedefinieerd te worden.
Gebaseerd op outlook express:
maak berichtregels voor "als de rubriek Aan bepaalde personen bevat" en laat het bericht dan verplaatsen naar de bijbehorende map.

Wil je weten wat er in de header(kop) van de emailtjes in "To:" staat kijk dan in de eigenschappen van het bericht. Dat adres moet gebruikt worden in de berichtregel.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. ter completering: bij de eerste optie zul je ook berichtregels moeten aanmaken... Dat vergat ik te vermelden zie ik ..

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gsm:
... even onder ons en niemand verder vertellen maar uhh, die ondertekening?

;-)

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het meedenken vooral  voor het antwoord van het verslepen naar de map van gsm.Het probleem is op gelost ik had alles al zelf goed gedaan behalven het verslepen.Ik had alleen bij berichtregel, niet de alias opgegeven zonder het @ en provider toen ik dat had toegevoegd was het geregeld. Ik had het bij 1 map wel goed gedaan daardoor ondekte ik het. Dus het kan wel

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@webkasper
Eigenlijk heb je wel gelijk dat die ondertekening met mijn initialen overbodig is.
Ik zal het voortaan dus weglaten en mij helemaal beperken tot een zo kort en duidelijk mogelijk antwoord ;)

                        http://www.schoolplaten.com/nl-kleurplaat-kleurplaten-foto-gsm-i9926.html

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen sukkel, maar wel zit je er naast.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kiran
Tuurlijk kan het met aliassen net zo goed als met verschillende e-mail postbussen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. nou ja, zo'n punt was het niet. 't Viel me gewoon op

prettig weekend