br
door broodje Dec 5, 2010 om 15:13
Computers & telefonie

PowerDirector Everio JVC

Hoi,
Ik ben bezig met een filmproject te maken met behulp van het softwareprogramma PowerDirector 5. Na de laatste bewerking kan ik het project niet meer openen, het programma sluit automatisch af. Het gaat hier om een PDS bestand.

Weet iemand hoe ik het project toch geopend krijg? Of anders hoe ik het project kan omzetten naar een ander bestand zodat ik hem niet kwijt ben en kan openen in bijvoorbeeld Windows Movie Maker.

bvd

1559 6 Rapporteer

freya
door freya - Dec 5, 2010 om 17:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo broodje,

De computer al eens opnieuw opgestart? Met de Windows verkenner de grootte van het bestand gecontroleerd? Kun je anders niet terug naar een backup van het project?

m.vr.gr. Freya

br
door broodje - Dec 8, 2010 om 15:54
9 Antwoorden / 30 Vragen

helaas werkt het nog niet, heeft er niemand op dit forum problemen gehad met dit software programma.

bvd

freya
door freya - Dec 8, 2010 om 16:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe groot is dat .pds bestand nu? En heeft het nog steeds de extensie .pds of heb je dit misschien per ongeluk gewijzigd?

En het kan natuurlijk zo zijn dat het bestand 'corrupt' is geraakt en dan vrees ik dat je opnieuw moet beginnen....

Freya

varabas
door varabas - Dec 8, 2010 om 16:58
450 Antwoorden / 35 Vragen

broodje,

Een pds bestand is projectbestand van Powerdirector en is een klein bestandje waarin alle bewerkingen (overgangen, muziek, teksten) zijn "opgeslagen"
Als je, zoals freya al aangeeft de extensie niet veranderd hebt is het bestand inderdaad waarschijnlijk corrupt.
Het bestand is een typische Cyberlink Powerdirector bestand en valt niet te openen met een ander videobewerkingsprogramma zoals Windows Movie Maker.
Ikzelf werk ook weleens met Powerdirector en het is mij nog nooit overkomen.

Ik denk dat je opnieuw moet beginnen.

Succes
Bassie

br
door broodje - Dec 9, 2010 om 18:39
9 Antwoorden / 30 Vragen

Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb niets veranderd aan de extensie, het is nog steeds een PDS bestand. De grootte is 23.748kB. Ik heb een virusscan over het bestand laten gaan en er is geen virus gevonden. Ik heb ook bij help gekeken in het programma, er zijn geen limieten aan de grootte van het bestand (tenminste stond daar niet beschreven). Op internet heb ik naar Cyberlink gezocht, daar komt power director vandaan zeg maar. Op die (engelse) site kon in bij veelgestelde vragen inderdaad het probleem vinden. Maar de oplossing die ze daar geven is dat waarschijnlijk een bestand van het programma vervangen moet worden. Het gaat om het bestand AEFFMgr.dll deze zou je moeten downloaden en vervangen voor het oude, gelijknamige bestand. Op de site van Cyberlink staat echter helemaal nergens waar ik dit bestand kan downloaden! Als ik op internet ga zoeken, weet ik niet wat betrouwbaar is en het lijkt erop dat ik dan allerlei programma's op mijn computer moet gaan zetten... Nu vind ik dat 'eng' en weet ik niet wat ik nu moet.

De film is ietsjes langer dan een uur en hij was bijna af (nog een paar liedjes en een paar teksten) zoals jullie waarschijnlijk begrijpen zitten er vele uren werk in. Dus als jullie me kunnen helpen zou ik dat echt geweldig vinden!

Enorm bedankt alvast als iemand me kan helpen!
Groetjes,
Broodje

freya
door freya - Dec 9, 2010 om 19:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm...inderdaad heel apart dat ze zeggen dat je dat bestand moet downloaden, maar vervolgens niet zeggen waar je het dan kunt vinden. Heb je al wel gecontroleerd of jouw versie van PowerDirector helemaal up-to-date is?

Freya