be
door benanja Mar 21, 2005 om 17:19
Computers & telefonie

PowerPointPresentatie (PPS)

Is er iemand die mij helpen kan met de volgende vraag: "Als ik een zelfgemaakte PPS met muziek per email aan iemnad opstuur, wordt de muziek niet afgespeeld bij de ontvanger; wat moet ik nu doen om dit wél gedaan te krijgen???"

Ik weet dat de PPS wel afspeelt op mijn computer, indien ik de email retour gezonden krijg, omdat het bestand op mijn harde schijf staat. Het moet toch echter óók mogelijk zijn zonder dat het geluidsbestand op de harde schijf staat? Immers, indien ik een PPS met geluid van het internet download, staat het betreffende geluid niet op mijn harde schijf, maar wordt het wél afgespeeld.

Hoe krijg ik dit ook voor elkaar???

Benanja

2236 11 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Mar 21, 2005 om 19:24
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Benanja,

Ik weet niet zeker of dit in u geval het probleem is, maar het zou best kunnen:

[...]

Geluiden die groter zijn dan 100 kB worden standaard gekoppeld
(gekoppeld object: een object dat is gemaakt in een bronbestand en
wordt ingevoegd in een doelbestand. Tussen beide bestanden wordt een
koppeling onderhouden. Het gekoppelde object in het doelbestand kan
worden bijgewerkt als het bronbestand is bijgewerkt.) aan het bestand
in plaats van hierin ingesloten (ingesloten object: een object
(verzameling gegevens) dat in één bestand (het bronbestand) is gemaakt
en in een ander bestand (het doelbestand) is ingevoegd. Een ingesloten
object maakt deel uit van het doelbestand. Als u het ingesloten object
wijzigt, worden deze wijzigingen weergegeven in het doelbestand.). U
kunt de waarde voor deze standaardinstelling wijzigen in een
bestandsgrootte van meer of minder dan 100 kB. Als de presentatie
gekoppelde bestanden bevat, moet u zowel de presentatie als de
gekoppelde bestanden kopiëren, als u de presentatie wilt geven op een
andere computer.

[...]

bron: http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HP030764321043.aspx

vr. gr.

aenigma
door aenigma - Mar 21, 2005 om 19:52
260 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even aan aanvulling, goede uitleg over het invoegen van geluidsbestanden en waar u op moet letten:

http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HA010348231043.aspx

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 22, 2005 om 08:51
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Benanja,

Dit vervelende probleem achtervolgt u al enige tijd. Jammer dat u het vorige draadje hebt afgebroken.

Inmiddels vermoedt u dus dat het geluidsbestand mogelijk niet mee wordt gezonden met uw PPS... Dat is eenvoudig te controleren: hernoem het originele (de originele) geluidsbestanden zoals ze op uw harde schijf staan. Wanneer de naar u zelf gezonden PPS nu geen geluid heeft, volg dat de oplossing zoals Aenigma deze heeft aangedragen.

Heeft deze PPS echter wel geluid, dan staat daarmee voor mij vast dat de instellingen bij de ontvangers anders staan dan had gemoeten om uw PPS correct weer te geven.

In eerste instantie ben ik nieuwsgierig of het geluid nu wel of niet een onderdeel van die PPS is...

Succes!

be
door benanja - Mar 31, 2005 om 17:49
6 Antwoorden / 3 Vragen

Een reactie op de adviezen, die kreeg, heeft even op zich laten wachten. Dit vanwege Pasen én het opvolgen en uitproberen van diezelfde raadgevingen.

1. Het muziekbestand (midi; grootte 20 Kb) van naam veranderen, gaf het resultaat dat de PPS GEEN muziek afspeelde.

2. Met de uitgeprinte hulp via MS Powerpoint, begreep ik eigenlijk niet zo goed waarom het muziekbestand niet afspeelde, daar er gezegd wordt, dat als het bestand kleiner dan 100 Kb is, deze (althans zo begrijp ik dat) ingesloten wordt en deze dus gewoon bij anderen dient af te spelen. Een bestand groter dan die 100 Kb wordt gekoppeld -tenzij men dit vergroot- en wordt m.i. dan dus niet afgespeeld bij een ander, daar de muziek gekoppeld is aan een bestand op mijn harde schijf.

3. Als ik de muziekbestanden als ingesloten object in de PPS voeg, wordt deze slechts afgespeeld bij een ander, als deze wordt aangeklikt. Ik wil juist, dat het automatisch gaat.

Kortom: Ik ben er dus nog steeds niet uit en zou graag, indien iemand mij dat kan geven, een stap voor stap uitleg willen, waardoor ik het voor elkaar krijg, dat een zelfgemaakte PPS met muziek dus afspeelt, als ik deze een ander toestuur. (Ik kreeg deze week wederom een PPS toegestuurd, waarvan de muziek -die zich niet op mijn harde schijf bevond- gewoon afspeelde. Helaas heb ik via het Power Pointprogramma (2003) niet kunnen ontdekken, hoe men dit gedaan had, hetgeen ik WEL GRAAG zou willen weten!

BenRanja

aenigma
door aenigma - Apr 1, 2005 om 17:49
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Benanja,

Uw conclusie 2 onderschrijf ik, dat maak ik er ook uit op en werkt bij mij ook zo.

Ik reageer even op punt 3.

In Powerpoint heeft u de keuze tussen het weergeven van een knop (een speakericoontje) en automatisch afspelen.

Klik op Invoegen>Films en geluiden

Selecteer "Geluid van Bestand"

Nu vraagt Powerpoint of u het bestand automatisch wilt laten afspelen
of door te klikken op het speaker-icoontje. Als u dan "ja" klikt (kiest
voor automatisch afspelen) dan zou het geluid meteen te horen moeten
zijn in de presentatie.

Ik begin toch te vermoeden dat er bij u zich een probleem voordoet dat
los staat van Powerpoint. Zoals u zelf al opmerkt zou het gewoon moeten
werken. Kijkt u in ieder geval maar eens of bovenstaande werkt.

vr. gr.

be
door benanja - Apr 1, 2005 om 18:54
6 Antwoorden / 3 Vragen

Heel hartelijk dank voor uw advies. Echter.... dit deed ik in eerste instantie altijd al. Men kon toen van de toegezonden PPS de muziek ook horen, maar... sinds enige tijd is dat niet meer zo.

Dus... ben ik weer terug bij af! M.i. heb ik wat betreft PowerPointjes maken, dus niets verkeerd gedaan en zal het -zoals u reeds memoreert- aan iets anders moeten liggen.

Maar... de HAMVRAAG blijft: WAAR LIGT DAT DAN AAN???

Ik heb het donkerbruine vermoeden, dat ik mijn computer eerst maar weer eens in de kooptoestand terug zal moeten brengen, daarna alle programma's, die ik gebruik, opnieuw te installeren, zodat het misschien, heel misschien weer als vanouds werkt.

Al eens eerder heb ik dit zo'n jaar geleden gedaan, toen zoiets zich ook voor deed, en daarna werkte het allemaal weer. Tot een paar weken geleden, dan. Graag had ik dit willen voorkomen, daar er een paar dagen werk in zitten. Helaas zal ik er dan toch aan moeten geloven, daar ik het nu ook helemaal niet meer weet.

Mocht er een minder rigoreuze oplossing voor dit probleem bestaan, dan hou ik mij alsnog VAN HARTE AANBEVOLEN!!!

BenRAnja

aenigma
door aenigma - Apr 2, 2005 om 18:57
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wacht even met opnieuw installeren. U kunt altijd nog kiezen om alleen
Office opnieuw te installeren ipv heel Windows. Het is een raar
probleem en het lastig om er de vinger op te leggen, ik ben ook zeker
geen PowerPoint-expert. Maar we geven het niet op. Kijkt u aub uw
instellingen even na:

(Vergeeft u mij even voor de precieze omschrijving van de knoppen, mijn Office is in het Engels.)

Open een PPS presentatie met ingevoegd geluid.

Als u het rechtsklikt op het speakericoontje (het geluid) kunt u het volgende selecteren:

- 'costum animation' kiezen (aangepaste animatie?).

Als ik nu het geluidsbestand, in het linkerveld heet het "media", uitvink, dan speelt de muziek niet.

Vink ik hem weer aan dan doet ie het weer wel.

- Aktie instellingen (bij mij action settings)

In tabblad "muisklik": Object aktie moet geselecteerd staan en op 'Play' gezet zijn.

Tabblad "mouseover": "None" geselecteerd.

In het hoofdmenu van PowerPoint vindt ik "Tools>Options" (Extra>Instellingen?)

- In tabblad "General" kunt u geluiden koppelen als ze groter dan xxx
zijn, standaard (dat heeft u gelezen) is dat dus 100 kb. Probeert u
deze waarde eens te verhogen naar bijvoorbeeld 500.

- In tabblad "Opslaan"

U kunt kiezen hoe u PowerPoint-bestanden wilt opslaan. Selecteer "power
point presentatie". Als er iets anders geselecteerd is kan er zich een
compatibiliteitsprobleem voordoen. Het kan echter geen kwaad om even
alle instellingen uit te testen, ik ben vooral nieuwsgierig naar
opslaan als webpagina.

Tot zover even de instellingen, om zeker te zijn dat het dáár in ieder geval niet aan ligt.

Verder hoor ik graag van u welk programma geopend wordt als u in
verkenner op een midi-bestand dubbelklikt. Is dat Windows Media Player?

Succes, Ik duim voor u

be
door benanja - Apr 2, 2005 om 19:51
6 Antwoorden / 3 Vragen

Daar ben ik (ondanks het mooie) weer!

Wat er precies bedoeld wordt met het uitvinken van media in het linkerveld, begrijp ik niet, daar ik dat bij mij niet kan ontdekken. M.i. is dit ook eigenlijk niet van belang.

Hetgeen u schrijft omtrent aktie instellingen, staat bij mij exact zo ingesteld.

Wat betreft Menu - Extra - Opties, staan deze als volgt bij mij ingesteld: ALGEMEEN - Feedback met geluid: uitgevinkt;  Laatst gebruikte bestanden: aangevinkt op 4 bestanden;  Geluid koppelen... etc: verhoogd naar 500 kB; OPSLAAN: Powerpointbestanden worden als POWERPOINTPRESENTATIE opgeslagen. (Als ik een PPS opsla als webpagina wordt het bestand groter, geeft XP een waarschuwing voor de active X en is het geluid slechts af te spelen door het aan te klikken, wat nu juist NIET de bedoeling is.

Als ik in verkenner een midi-bestand dubbelklik, wordt deze afgespeeld met WMP10. Echter dit kan bij mij ook met RealPlayer 10 en de nieuwste NeroMediaPlayer, indien ik dat zo instel, daar deze players ook op mijn harde schijf staan. Het is me hiervan eveneens onduidelijk wat de relevantie is, daar het m.i. niet van belang is.

Ik heb ondertussen Office 2003 via de schijf opnieuw hersteld en geïnstalleerd, daarna zelfs in het programma Powerpoint m.b.v Analyse en herstel in Help nogmaals gedaan. Het mocht allemaal niet baten. Wel viel mij in de werkbalk bij BEELD als eerste melding bovenaan (misschien was deze melding er voorheen ookal, maar daar heb ik toen eigenlijk nooit op gelet): Error: "NO LOCALE DATA" Of ik nu wél of geen PPS open. Wat nu hier nu weer de betekenis van is, ontgaat me in z'n geheel!!!

Kortom: Toch maar alles in z'n geheel opnieuw installeren???

BenRAnja

aenigma
door aenigma - Apr 2, 2005 om 20:27
260 Antwoorden / 0 Vragen

Bah bah bah!

Soms kom je gewoon een raar probleem tegen dat je niet kan oplossen, ik
vrees dat dit hier het geval is, erg zuur. Ik vroeg naar het afspelen
van een midi-bestand omdat het soms voorkomt dat een programma
extensies 'inpikt' en zichzelf als de standaard-speler instelt voor
bepaalde bestandstypen. Dat kan tot problemen leiden, maar in uw geval
is dat niet zo. U heeft mijns inziens alle instellingen correct staan,
hij zou het probleemloos moeten doen. Ik heb alles met goed resultaat
zelf getest.

Zelfs opnieuw installeren van Office bleek dus geen remedie, das toch
wel de laatste strohalm. Opnieuw Windows installeren is voor mij echt
met de staart tussen de poten wegrennen, maar zoals ik al zei, ik kan u
niet verder helpen. Helaas...

vr. gr.

ja
door jakeline - Apr 30, 2005 om 17:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Misschien heb je ondertussen de oplossing zelf al gevonden maar om pps per e-mail te verzenden met muziek moet de muziek in wave-bestand zijn anders kan de ontvanger hem niet beluisteren

Indien ik je e-mail adres heb kan ik je meer uitleg hierover geven

Jakeline

Groetjes Jakeline

be
door benanja - May 1, 2005 om 11:56
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jakeline,

Graag verneem ik van je of er een softwareprogrammaatje bestaat (liefst gratis) om midi's om te zetten naar wav. Dat allereerst n.a.v. je reactie. Je zult hieruit begrijpen, dat ik nog steeds geen afdoende remedie heb gevonden op mijn probleem, ondanks de goede en fijne reacties, die ik er op gehad heb.

Ondertussen heb ik alles opnieuw geïnstalleerd. Voordeel: alles werkt weer een stuk sneller, maar.... midi's worden nog steeds niet afgespeeld bij ontvanger van mijn e-mail, waarin ik een PPS heb bijgevoegd. Dus... misschien is jouw goede raad (alhoewel ik daar eigenlijk nog nooit van gehoord had; wél wordt bij MS Producer voor Power Point 2003 een midi niet ondersteund) en uitleg een goed alternatief voor me, om daar eens mee aan de slag te gaan. (e-mail adres: benranja@zonnet.nl)

Met vr. groet

Benanja