kl
door klager12 Jun 22, 2012 om 14:21
Computers & telefonie

Pretium privilege niet transparant, misbruik klacht en neemt iemand actie?

Wordt er al actie ondernemen tegen weinig transparante Pretium Privilege? Door telefoonabonnement bij Pretium ben je onverwachts ook lid van privilege a 65 euro per jaar met wat veilingvoordelen via privilege.
Opzeggen bij Pretium werkt niet, moet apart naar privilege, als je dat doet ben je ondertussen te laat, en dan maar direct voor eerst komende mogelijke datum opgezegd en dan blijkt ineens dat je ook de voordelen voor hele jaar bij pretium privilege kwijt bent. en na telefoontje: ja, als je hebt opgezegd, ook al is de einddatum over een jaar dan mag je alleen nog maar kopen en niet meer van de veilingen gebruik maken! volgens mij is dit juridisch niet juist. Je bent nog lid! en die kleine letters worden natuurlijk ook niet aan je meegedeeld bij de opzegging en zijn niet te vinden op de website (achteraf natuurlijk). Dus 120 euro kwijt voor 2 jaar zonder voordelen en een nonchalante telefoniste a 15 ct per minuut die zegt dat dit de regels zijn......
Mag dit wel? ik zie hier in discussie of vragen niets meer over Pretium (1 of 2 bedrijven?? net zoals het hun uitkomt) Wat vinden jullie?

576 4 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 22, 2012 om 14:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bekend probleem wat al jaren speelt. Er is al de nodige actie ondernomen. 1 vrijwilliger heeft zelfs een gebruiksaanwijzing hoe om te gaan hiermee ontworpen.
De pretiumgids.

Vul maar binnen de zoekfunctie van vraag en beantwoord en Discussies Pretium en/of privilege in dan vindt u de nodige informatie.

herrdroetker
door herrdroetker - Jun 22, 2012 om 23:25
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Tdehond und Klager12,

Wellicht ten overvloede vul ik aan: De Pretiumgids is nu te downloaden als De Telefoongids. De Telefoongids is niet meer speciaal tegen Pretium gericht maar tegen Telepiraterij in het algemeen. Vanzelfsprekend zijn de recepten zeer goed bruikbaar tegen Pretium. Klager12 kan voor Privilege gebruik maken van 'Situatie 3'.

Zoals Tdehond terecht opmerkt; Er is al zeer veel over Pretium en haar handelspraktijken geschreven op diverse internetfora. Ik denk dat ik daar zelf een bescheiden bijdrage aan heb mogen leveren.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2012 om 23:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@HerrOetker, is het niet mogelijk om gewoon tegen TS te zeggen wat te doen ipv dat die eerst uw telefoonboek moet doorworstelen? Niet dat ik geen respect heb voor al het werk dat u heeft verricht, maar soms is het wel zo handig als je iemand simpel kan informeren hoe verder te handelen.

@Klager12, mocht u er met de link van herroetker niet uitkomen, ga dan langs bij het juridisch loket, voor adressen van het juridisch loket klik hier
U kunt op de home pagina het telefoonnummer vinden.

herrdroetker
door herrdroetker - Jun 23, 2012 om 07:45
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Zoekster,

De Telefoongids is wel dik zoals een telefoongids hoort te zijn. MAAR er staat een 'snelstart' aanwijzing in, zodat de lezers die geen behoefte hebben aan inzicht in de geschiedenis van de Telepiraterij in Nederland, snel door kunnen bladeren naar het specifiek voor hen bedoelde 'recept'. Zo verwijs ik Klager12 meteen naar 'Situatie 3' waar hij een beschrijving van zijn ervaring aantreft met de bijbehorende aanpak en uiteraard een voorbeeldbrief. Viel geschwinder und kürzer kann das doch nicht??

Gesundheit!
HerrDoktorOetker