Ma
door Mayd May 29, 2021 om 10:16
Computers & telefonie

Prijs internet, tv en bellen omhoog. Welke provider is goedkoop en betrouwbaar

Wil graag info over goedkoper internet en tv. Een eenvoudig pakket zonder toeters en bellen. Ziggo en KPN hebben veel aanbiedingen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

10500 19 Rapporteer

Topantwoord

rj
door rjw - May 29, 2021 om 10:19
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Let vooral goed op hoelang de aanbieding van toepassing is. Veel mensen laten zich verblinden door een laag bedrag en missen dan de tekst dat het lage bedrag voor bijvoorbeeld de eerste 6 maanden is en dat het later duurder wordt.

Maar als je iets zonder toeters en bellen, en goedkoop, wilt: neem gewoon alleen een internetaansluiting (zonder TV). TV kijken doe je dan via de NPO app en een chromecast, of via de NPO app in een smart-TV. Goedkoper dan dat wordt het niet.

Ma
door Mayd May 29, 2021 om 23:41
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank!

ma
door malty - May 29, 2021 om 10:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat u voor die kleine verhoging zoveel moeite doen, nieuw modem, nieuw e-mail adres, enz.

rj
door rjw May 29, 2021 om 16:50
3266 Antwoorden / 5 Vragen

E-mail adres hoeft natuurlijk helemaal niet van je provider te zijn. Er zijn genoeg alternatieven. En een modem is een kwestie van oude loskoppelen, nieuwe aankoppelen. Moeilijker is het niet.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2021 om 10:26
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn eerste advies: kijk eens met zoeknaam ''vergelijken internetproviders' op het internet.

Er is dan wel sprake van tussenpersonen die de vergelijking maken en het is dan een kwestie van kijken welke naar uw idee het goedkoopste is deze dan zelf te benaderen.

U kunt ook op de site van de providers zelf kijken zoals bijv.die van Tele2, T-Mobile etc. en mijn ervaring is dat na bellen met de serviceafdeling er soms zelfs nog een goedkoper bod volgt.   Sommigen hebben ook speciale overstapaanbiedingen.

Let wel op het feit dat bij zo ongeveer alle aanbieders het tarief stijgt.

Ma
door Mayd May 29, 2021 om 23:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor dit advies!

Topantwoord

me
door mein33 - May 29, 2021 om 10:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U ziet door de bomen het bos niet meer en probeert nu het bos bij anderen neer te leggen om de boom voor u zichtbaar te maken.

Kijk op een vergelijkingssite zoals bijv. Independer, daar krijgt u meer van de door u gewenste info dan welke een individuele gebruiker u kan aanrijken.

Bij alle providers gaat de prijs omhoog**, dus dat kan geen reden zijn om op zoek te gaan naar een goedkoper alterntief voor uw huidige provider, want ook die zal meerdere mogelijkheden te bieden hebben.

**waar praten we over, het gaat om 1 tot 2 euro per maand, afhankelijk van het huidige pakket, vanwege de inflatiecorrectie.

Ma
door Mayd May 29, 2021 om 23:45
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een onvriendelijke reactie! Jammer! Heb me zeker al ingelezen, maar geloof niet alles wat er geschreven wordt op dit soort sites. Verder kunt u niet in andermans portemonnee kijken, dus een beetje terughoudendheid zou gepast zijn.

aurora1
door aurora1 May 30, 2021 om 04:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een onzin, het is een prima reactie en precies zoals het is. Niet zo zielig doen en met vermanend vingertje wijzen. Kijk op vergelijkingssites en doe zelf onderzoek. Iedereen moet zelf de moeite doen en van die bomen en het bos is natuurlijk onzin: u wilt dat een ander uw werk doet.

john devries
door john devries May 31, 2021 om 12:11
219 Antwoorden / Vragen

Als je het verschil niet tussen een goed antwoord (mein33) of slecht antwoord weet te onderscheiden moet hier geen onzin vraag stellen waarvan het antwoord moeiteloos op internet te vinden is zeurpiet.

sjjoppy
door sjjoppy - May 29, 2021 om 10:59
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat hier iets voor u bij.

https://www.breedbandwinkel.nl/internet-providers

Ma
door Mayd May 29, 2021 om 23:45
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw reactie.

me
door mein33 - May 29, 2021 om 14:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"maar zie door de bomen het bos niet meer".

Heb alle bomen gekapt en het vreemde is dat ik nu nog steeds het bos niet zie.
Hoe kan dat komen ?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 29, 2021 om 15:00
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Kunt U eerst deze  vragen beantwoorden;

Welke snelheid Internet heeft U nu,   en wil je zelfde of  snellere?

Hoeveel en welke TV zenders moeten er bij zitten,  iedereen heeft andere keuze.

Waar woon je,  niet op elk adres is  snelste Internet van Ziggo of KPN kabel leverbaar.

Als je deze 3 duidelijk beantwoord krijg je een beter advies hier.
Of ga zelf zoeken bij  www.internetten.nl  en  vul  alles in.

panter22
door panter22 - May 29, 2021 om 15:45
6599 Antwoorden / Vragen

Welke pakket heb jij nu bij welke provider. Vergelijk dat pakket eens met  het pakket van een andere provider.
Wat noem je een eenvoudig pakket.
Een basispakket tv met de gebruikelijke zenders. En het traagste internet?
En bellen met kosten met minuut of altijd bellen?
Je moet even zoeken. Maar als nu tevreden bent met het pakket wat je nu hebt, waarom zou je dan veranderen.
Goedkoper is niet altijd beter.

ne
door neodutchio - May 29, 2021 om 17:13
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas kunnen wij niet zeggen naar wie u zou kunnen overstappen. U weet wat u wilt hebben, wij niet. U zegt wel zonder toeters en bellen, maar er zijn zoveel opties. Ik heb zelf bewust een wat duurdere overeenkomst omdat ik dan op veel vakantieparken met mijn inloggegevens gratis internet heb. Ook kan ik online tv kijken.
Elke maand ben ik dus iets duurder uit, maar onder aan de streep met de voordelen die ik er uit haal ben ik dus goedkoper uit.

Ma
door Mayd - May 29, 2021 om 23:39
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor wat vriendelijke adviezen en nee de bomen leg ik niet iemand anders neer. Heb mij reeds voldoende bezig gehouden met dit " probleem". Verder kan niemand  over de financiën van een ander oordelen, lijkt mij.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2021 om 00:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is het dan verstandiger dat u vermeldt wat u hebt en met welke voorzieningen u genoegen zou nemen?

aurora1
door aurora1 - May 30, 2021 om 04:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zult toch echt zelf moeten kiezen en besluiten. Dus kijk op vergelijkingssites, net zoals iedereen dat doet. Gewoon zin maken.
Het is ook niet zo dat maar 1 provider duurder wordt want dat worden ze allemaal. Per saldo zal het dan niets uitmaken en kunt u blijven zitten waar u zit.

bu
door busyto - May 31, 2021 om 11:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb voor prive en zakelijk al jaren XS4All. Bij problemen, ook als het niets met hun spullen te maken heeft, altijd uitstekende hulp; snel, vriendelijk, up to date; goede tips en alternatieven. Je kunt daar breed en smal kiezen. Door overname van KPN is natuurlijk geen garantie voor continuiteit te geven van de kwaliteit van deze nerd.

mo
door mof - May 31, 2021 om 11:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Telfort, maar die bestaat niet meer. Sinds Telfort is opgegaan in KPN. De service is een stuk slechter en de kosten (van mijn internetaansluiting) in de afgelopen 7 jaren op grond van "inflatie correctie" gestegen van 20 € per maand
naar 29,20 € per maand ... met een maximume stijging 3 jaar geleden, kort na de overgang van Telfort naar KPN, van 25€ naar 27,50€ per maand .... dat is een "inflatiecorrectie" van 10%! Terwijl de afgelopen jaren de inflatie slechts
1 tot maximaal 3 % is geweest ...

KPN dus NIET kiezen !!

me
door mein33 May 31, 2021 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mof,

Hebben dan bij alle ander providers de prijsstijgingen in de afgelopen jaren stilgestaan ?
Nee, natuurlijk niet en het is maar al te makkelijk om een zo eenzijdig beeld te schetsen van slechts één provider.
Snap dan niet waarom u inmiddels niet van provider bent gewisseld als KPN zo'n geldwolf schijnt te zijn.  ;-))

aurora1
door aurora1 May 31, 2021 om 17:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom bent u niet al lang weggegaan bij de KPN? Beetje dom om daar te blijven met al uw bezwaren. Denkt u dat wij moeite hebben met lezen omdat u zo vaak met hoofdletters rondstrooit? Wat deugt voor u wél? De KPN niet, tandartsen deugen niet etc.

1paul
door 1paul - May 31, 2021 om 11:55
3155 Antwoorden / 0 Vragen

budget heeft een goed en compleet pakket voor weinig....

gaat ook via kpn netwerk....

rj
door rjw May 31, 2021 om 12:14
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Problemen zitten meestal niet in het netwerk, maar in de business support systems. En die zijn van de aanbieders zelf. Dus als een provider het KPN netwerk gebruikt maar een waardeloos BSS heeft heb je als klant toch echt problemen.

1paul
door 1paul Jun 2, 2021 om 11:17
3155 Antwoorden / 0 Vragen

nog geen problemen gehad met ze, in het begin was er iets niet goed aangesloten en via de telefoon prima geholpen....

ha
door harmsen - May 31, 2021 om 12:02
22 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zit al van meet af aan bij dezelfde provider. Niet goedkoop, maar wel goed. Goedkoop is duurkoop, tenzij je zin hebt om iedere keer weer aangetekende brieven wilt versturen of dure telefoongesprekken met de klantenservice te voeren die uiteindelijk niets oplossen. Kijk wel wat je voor dat goedkope abbonement krijgt en de kwaliteit daarvan.

Is
door Ismael-Mirjam - May 31, 2021 om 12:51
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben KPN glasvezel betalen 50 euro per maand voor internet 200mb.
Hebben voor de tv NL ziet 7,95 per maand. Met een Androud tv of Soundbar kun je tv kijken. via apps zoals NL ziet, New Faith en Youtube. En als je filmnet wilt hebben is dit ook mogelijk.

pi
door piet limburg - May 31, 2021 om 14:25
232 Antwoorden / 15 Vragen

Goede antwoorden...
Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Steeds vragen wat het na 6 maanden gaat kosten...en steeds een schriftelijke bevestiging van hetgeen je afspreekt.
14 dagen bedenktijd.
De prijs verschilt bij alle providers nauwelijks als je alle voor en nadelen goed bekijkt en berekend.
Ik ben 20 jaar bij dezelfde provider.
Zolang me niemand kan overtuigen dat ik goedkoper of beter uit ben als ik wil overstappen blijft dat ook zo.
Tot nu toe heeft mij niemand kunnen overtuigen.

agapon1951
door agapon1951 - May 31, 2021 om 15:04
172 Antwoorden / Vragen

Mijn odervinding is en raad het dan ok ten sterkste af, via site als intenpender te agan werken, deze hebben alleen degene in bestand staan die voor hen voordeel oplevern. Dit geld ook voor derzekeringen. Directer met de aanbieder is in vele gevallen voordeliger.
Zoek ze op, leg naast elkaar en ga niet af op beloningen door deze de hoofdzaak te laten zijn. Het zijn lokkertjes die je uiteindelijk zelf betaald. Doe dit om de paar jaar en heeft flink wat opgeleverd zonder de tussenpersonen en hun handel en wandel. Wat al in een andere reactie wordt gesuggereerd zoek de site op en vergelijk, doe direct zaken.  .