we
door wesjesr Jul 17, 2008 om 22:23
Computers & telefonie

Prijsverhoging bellen Het Net

Vandaag ontving ik dit servicebericht van Het Net Voortaan belt u naar alle vaste telefoonnumers* in Nederland voor één tarief. Er is geen onderscheid meer tussen bellen naar andere Surfen&Bellen klanten of bellen naar klanten die geen Surfen&Bellen hebben. Is dit nu een ordinaire prijsverhoging???

320 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2008 om 22:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je voorheen wel een lager tarief had naar andere Surfen&Bellen klanten, dan wel ja. Dit mag je (hoeft niet natuurlijk) aangrijpen om tussentijds het abonnement op te zeggen met onmiddelijke ingang.

we
door wesjesr - Jul 18, 2008 om 09:49
15 Antwoorden / 5 Vragen

Ik dacht, maar ik weet het niet zeker, dat het voorheen gratis was. Dan is dit toch wel een enorme prijsverhoging. En ja ik heb de tijd gekregen tot 17 augustus om het abbonnement te beeindigen. Maar welke ellende haal je dan weer op je nek, Kabelaar (=Ziggo) nee liever niet.

gsm
door gsm - Jul 18, 2008 om 10:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Volgens mij was onderling bellen voor internet+bellen klanten van KPN (HetNet, Planet) gratis. Het is dus een tariefverhoging voor IPB-nummers.

Als je nummerbehoud wil, volg dan wel de juiste procedure.
Dat kan o.a. via Tele2 waar intussen veel minder klachten van komen dan vroeger. Kosten €30,-/mnd (€10 extra voor gratis bellen vaste nummers in Nederland). Bij Telfort heb je voor €30 internet + gratis bellen (ook geen starttarief). Is dus nog weer een tientje goedkoper.

Citaat Telfort:
Kies je naast internet ook voor Telfort vast bellen, dan is het
mogelijk je huidige vaste telefoonnummer mee te nemen naar Telfort. In
dit geval kies je tijdens de bestelling van Telfort vast bellen voor
nummerbehoud. Telfort regelt het opzeggen van je huidige vaste
telefoonabonnement voor je. Voor het behouden van je vaste
telefoonnummer betaal je éénmalig € 9,95.

GSM

edwardus
door edwardus - Jul 18, 2008 om 18:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Indien je Telfort overweegt, informeer dan eerst naar ervaringen van bestaande klanten bij je in de buurt. Er zijn wat klachten over de stabiliteit van de lijn en niet kunnen bellen. Bij mij persoonlijk werkt het prima, maar het kan dus verschillen.