kr
door krukas_1 Mar 14, 2008 om 22:05
Computers & telefonie

Printen PDF documenten

Beste mensen, ik kan geen PDF documenten meer printen. Het foutbericht luidt: unable to start print job, is printer available? Mijn printer is wel available en print alle andere documenten feilloos. De vermoedelijke oorzaak zou kunnen zitten in de adobe reader. Het probleem daar is dat ik de nieuwste versie 8.1.2 niet kan downloaden omdat hij de oudere versie niet kan verwijderen. Daar moet je volgens het foutbericht de beheerder voor raad plegen????? Wie kan mij helpen aan een oplossing in deze? Alvast bedankt. Tobias

727 8 Rapporteer

freya
door freya - Mar 14, 2008 om 22:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tobias,

Als je de Acrobat Reader gestart hebt en je hebt een PDF-bestand geladen, kun je dan via Bestand -> Afdrukinstellingen de juiste printer selekteren?

Als je het programma wilt verwijderen, heb je dat dan al eens via Configuratiescherm -> Software geprobeerd?

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Mar 16, 2008 om 17:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je de gratis versie van Adobe Acrobat Reader gebruikt verwijder die dan van de PC (via Configuratiescherm, Software of programma's).
Download en installeer dan de nieuwste Adobe Acrobat Reader of nog veel beter: Download en installeer Foxit Reader.

Download
Foxit Reader

GSM

kr
door krukas_1 - Mar 16, 2008 om 17:16
30 Antwoorden / 6 Vragen

Beste  gsm.

Je hebt me fijn geholpen.

Ik heb Foxit Reader geinstalleerd en dat werkt prima.

Hartelijk bedankt,

Tobias

wielenriet
door wielenriet - Mar 17, 2008 om 19:03
19 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb exact hetzelfde probleem met Adobe op mijn notebook. Ik heb geprobeerd om Adobe opnieuw te installeren. Dit lukt niet. Kan Adobe ook niet verwijderen via het Configuratie verwijderen software. Op de website van Adobe staat een handleiding om Adobe Reader 8.x on windows handmatig te verwijderen. Deze is helaas in het Engels en niet in het Nederlands. Dus ik durf het niet aan. http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb400769&sliceId=1

Wellicht zijn er mensen die "ons"gezamenlijk probleem kan oplossen. Ook zou ik geholpen zijn met een Nederlandse instructie.

Wiel en Riet

akkefiet
door akkefiet - Mar 17, 2008 om 19:16
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Wiel en Riet

U kunt gewoon de Foxit Reader downloaden via de link in het bericht van @GSM.
Als u Foxit Reader geinstalleerd heeft it programma starten.
Mogelijkl wordt dan gevraagd om Foxit Reader als standaard in te stellen. Druk dan op de Ja (of OK) knop.
(als deze vraag niet verschijnt is Foxit al automatisch standaard ingesteld)
In het vervolg neemt Foxit de taken van Adobe Reader over.
Adobe Reader hoeft dan niet te worden verwijderd.

Succes, AF

wielenriet
door wielenriet - Mar 17, 2008 om 19:24
19 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo GSM

Een geweldige oplossing! Ik heb de applicatie direct gedownload. Alle PDF-bestanden worden simpel geopend en kunnen worden geprint.

Heel veel dank. Wiel en Riet

gsm
door gsm - Mar 17, 2008 om 19:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij sommige PC's, van bijvoorbeeld Packard Bell, kan een meegeleverd programma niet op de normale manier, via het Configuratiescherm en Software (of Programma's), worden verwijderd.

Je moet het dan verwijderen met een tooltje van de PC-fabrikant.
Bij Packard Bell heet dat dacht ik 'Smart Restore'.

GSM

gsm
door gsm - Mar 27, 2008 om 18:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Om Acrobat toch nog te verwijderen zul je aan de gang moeten met Windows installer clean up.

http://support.microsoft.com/kb/290301/nl

Lees de uitgebreide beschrijving. Download het clean up programma en installeer het (Uitvoeren).
Dan Windows installer clean up gebruiken om de installatie gegevens van Acrobat reader te verwijderen.

Succes!
GSM