pi
door pieterhobma Oct 5, 2005 om 22:28
Computers & telefonie

PRINTOPDRACHT met bug? BLOKKEERT DE BOEL

Ik heb een HP Deskjet printer aan mijn PC gekoppeld. Er is kennelijk met een printopdracht wat mis gegaan. Deze opdracht verwijderen lukt niet. Andere opdrachten printen lukt ook niet meer, want de andere printopdracht die vastzit staat vooraan in de wachtrij. Nu kan ik helemaal niets meer printen; als ik de status nakijk staat er "bezig met afdrukken "EN "bezig met verwijderen". Elders staat "aantal printopdrachten: 1 - gereed. "  Hoe kan ik deze opdracht verwijderen? Moet ik deze printer de-installeren en opnieuw installeren? Of een andere printer van een ander merk kopen? Of is er een betere oplossing? Hoe kan ik weer printen?????

Alvast hartelijk dank

Pieter Hobma Deventer

7322 7 Rapporteer

askjeeves
door askjeeves - Oct 5, 2005 om 22:40
134 Antwoorden / 3 Vragen

Even je pc ontkoppelen van je pc. Je pc opnieuw opstarten, vervolgens de stroom van je printer halen. Dan je de printeropdrachten op je pc verwijderen. Dan je pc afsluiten, je printer weer aansluiten aan je pc en lichtnet en vervolgens je pc weer opstarten Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Succes!

askjeeves
door askjeeves - Oct 5, 2005 om 22:41
134 Antwoorden / 3 Vragen

Even je pc ontkoppelen van je pc.

Dat is dus je printer van je pc koppelen, dat kan ook door de printerkable uit je printer te halen

hell-rider
door hell-rider - Oct 5, 2005 om 22:42
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Pieter,

Nee je hoeft hem niet opnieuw te installeren er zijn nog meer opties om dat euvel te verhelpen.

Tijdens het uitprinten dan verschijnt er rechtsonder in de balk een icoontje, afbeelding, van je printer. Als je nu de print opdracht wil onderbreken dan geef je dubbelklik op dat icoon.

Er opent zich een venster en daar vind je de print opdracht in terug. Vervolgens als je daar weer 1 keer op klikt en dan kun je boven in het balkje bij 'Printer' de optie kiezen die je wilt. Eerst onderbreken en dan verwijderen.

Let wel: Er is altijd nog het één en ander in het cache, geheugen, van de printer aanwezig wat hij altijd nog uitprint.

Ook het geheugen van de printer kan je leegmaken maar daar moet je even voor in de handleiding kijken.

Succes Hell-Rider

ja
door jazz22 - Oct 7, 2005 om 14:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Met rechts op deze computer klikken, naar map beheren gaan daar services en toepassingen dubbelklikken, op services dubbelklikken, naar print spooler gaan, deze stopzetten en weer aanzetten,je zult zien dat al je print opdrachten zijn verwijderd.

Succes

ro
door robnative - Jan 7, 2009 om 16:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

omdat er nog een handig antwoord ontbreekt in de reacties hier een alternatief. Ik hoop voor de poster van de vraag dat ie in de tussenliggende tijd al in staat is gebleken het probleem te tackelen ;) Maar voor een volgende bezoeker met dit probleem alsnog een heel  bruikbaar en adequate oplossing.

Ga via het msd menu / uitvoeren naar de services van windowns door via start > uitvoeren > "services.msc" in te typen en te bevestigen met enter.

Nu kom je in een lijst met services.

zoek hier de service "printer spooler" en stop deze service. Hiermee wordt de cache naar de printer echt geleegd.

Nu de service weer starten en je kunt weer zonder problemen printen.

Succes ermee

st
door stijn2 - Oct 5, 2009 om 09:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

mijn probleem: groot document wordt geprint, maar blijft hangen. bij opstarten wordt stuk opnieuw uitgeprint, en blijft opnieuw hangen. etc.

OS: windows vista. Printer:hp laserjet 1018.

mijn oplossing na lang zoeken: start - configuratiescherm - printers - rechtsklik op laserjet 1018 - printopdracht verwijderen

---
klinkt eenvoudig? dat is het meestal achteraf.

st
door stijn2 - Aug 3, 2010 om 10:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb opnieuw een printprobleem. de bovenstaande oplossingen werkten niet. de volgende manier was wel effectief.

http://helpdeskgeek.com/networking/cannot-delete-print-job/