de
door dejongdave Aug 26, 2009 om 19:16
Computers & telefonie

Probleem met abonnement Online

Ik heb in Juni dit jaar besloten om mijn abonnement bij Online op te zeggen en over te stappen naar Alice. Ik heb een aanvraag ingediend bij Alice en rustig afgewacht tot 12 dagen voor mijn aansluiting. Ik had nog niets van Alice gehoord en ben maar gaan bellen. Mijn aanvraag was geanuleerd omdat er geen beschikbare aansluitingen meer waren in de wijkcentrale. Ik dus gelijk Online opgebeld dat mijn verbinding dus niet opgezegd moest worden, maar gewoon door moest lopen. Dit was geen probleem en ik zou gewoon internet houden na de 31ste Juli. Ik was hier al een beetje huiverig voor en mijn slechte voorgevoel bleek waar. De 31ste Juli (vrijdag) had ik geen internet meer. Ik bellen met de klantenservice en die zouden het verder uitzoeken. Er werd mij beloofd dat ik maandag of dinsdag weer een verbinding zou hebben. Maar dinsdag nog steeds niets. Ik heb Online tot vrijdag de tijd gegeven om mij verbinding weer actief te maken. Mocht dit niet gaan lukken dan mochten ze stoppen met het herstellen van de verbinding. Ik heb dit duidelijk in me mail vermeld en erin gezegd dat ik ze dan in gebreken had gesteld op die datum. Uiteindelijk heb ik vijdagavond gebeld en gezegd dat ik geen klant meer wilden zijn bij Online omdat alle gemaakte afspraken niet zijn nagekomen. De Livebox heb ik retour gestuurd. Ook heb ik een bref gevallen dat mijn verbinding de 31ste Juli afgeslotn zou worden.
De 7de Juli ontvang ik weer een brief dat mijn abonnement de 30ste Augustus afgesloten zou worden, maar dit was hij dus al. Ik gebeld en kreeg te horen dat ik de tweede brief als niet verzonden kon beschouwen.

Nu kreeg ik de 20ste weer een brief dat mijn verbinding de 28ste augustus weer actief zou zijn. Online blijft van mening dat mijn abonnement actief blijft omdat ik dat gevraagd heb. Dat hun niet aan de afgesproken tijd zijn gekomen kunnen hun niets aan doen.
Hier ben ik het dus al niet mee eens. Maar nu schrijft Online via een reactie op een klachtenmail van mij dat ik nu ook nog eens een nieuw abonnement krijg en dus aan een nieuw jaarcontract vast zit. Ook hier ben ik het niet mee eens.

Als mijn abonnement wel gewoon door loopt dan veranderd er dus niets aan mijn contract en heb ik dus gewoon een doorlopend abonnement waarbij ik dus gewoon op kan zeggen en een maand opzegtermijn heb.

Wie kan mij helpen wie er nu gelijk heeft !?!?! Ik word echt helemaal gek van Online.

Mijn vraag is dus. Krijg ik een nieuw abonnement en dus een nieuw contract? (echter hou ik het zelfde klantnummen)
Staat Online in het recht om na een aantal niet nagekomen afspraken mijn in gebrekenstelling nietig te verklaren?

Alvast bedankt voor de antwoorden !!!

Een intussen ontevreden (ex)Online klant

423 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 26, 2009 om 20:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lijkt mij dat online gelijk heeft.

Jij hebt opgezegd (dus abo liep/loopt niet door) want het was al afgesloten.

Na opzegging wordt je nu toch maar weer klant en krijg je dus een nieuw contract voor minimale termijn omdat er een aansluiting wordt aangesloten.

Oud of nieuw klantnummer doet daar niets aan af, dat is voor hun administratief het simpelst, maakt voor jou niet veel uit.

Succes,

edwardus
door edwardus - Aug 26, 2009 om 21:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Help ons even wegwijs te worden in jouw gedachtenwereld. Je hebt opgezegd bij Online. Aanvraag bij Alice kan helaas niet doorgaan, dus Online mag het weer opknappen. Er is blijkbaar al e.e.a. in gang gezet en het gaat niet lukken zoals je het bedacht hebt. Is dat de reden waarom je Online in gebreke wilt stellen? Leg 's uit hoe dat werkt.

macwouter
door macwouter - Aug 27, 2009 om 11:10
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo.
Wisselen van provider is zowiezo al en cruciaal punt want 7 van de 10 keer gaat het fout en dan doe jij er nog een schepje bovenop om eerst af te melden en daarna weer aan te melden.Voor die paar knaken ? of voor een beetje meer snelheid ? Dom en een beetje zielig.En dan heb je het over Online en Alice hoe verzin je het.

de
door dejongdave - Sep 2, 2009 om 15:25
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo u allen hierboven.

Even een update. Ik ben door Online in het gelijk gesteld. Je heb namelijk altijd de mogelijkheid om je opzegging te annuleren. Dit heb ik dus ook gedaan, maar de fout was bij Online gemaakt. Mijn annulering is op een verkeerd nummer ingeschreven. Hierdoor werd ik dus toch afgesloten wat niet de bedoeling was.

Tevens heb ik hiermee gewoon het recht om mijn oude abonnement door te laten lopen zoals het was. Ik heb een maand gratis internet van ze gekregen.

Dus de reacties die hier gegeven worden zijn toch wel in mijn voordeel.

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2009 om 15:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gefeliciteerd, dat is een uitkomst die ik niet snel verwacht had.

de
door dejongdave - Sep 3, 2009 om 19:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn gedachten waren alsvolgt,

Ik heb Online opgezegd, maar bij Online heb je de mogelijkheid om je opzegging weer te annuleren om welke reden dan ook. Dit heb ik dus op tijd gedaan wat ik ook te horen kreeg van de medewerker. Alleen heeft deze medewerker mijn annulering van opzegging een verkeerd ticket aangemaakt op een ander nummer dan mijn klantnummer. Hierdoor werd mijn annulering dus niet in het systeem opgenomen. Toen ik de 31ste belden kreeg ik te horen dat het een foutje was en dat ik binnen twee dagen weer een verbinding had. Dit was dus niet het geval. Na drie dagen weer gebeld en ze toen tot die vrijdag gegeven om mijn verbinding te herstellen. Ook dit ging niet lukken.

Na het schrijven van een klachtenbrief werd ik direct terug gebeld. Alles werd mij duidelijk. De medewerker gaf toe dat de fout bij Online lag en heb mij voor €120,- gecrediteerd ter compensatie.