be
door beautiful Jul 14, 2015 om 06:32
Computers & telefonie

Probleem met adobe flash

Ik doe mee aan enquetes via internet en heb daarvoor adobe flash nodig
Nu gebeurt het zeer regelmatig dat internet adobe niet herkent op mijn laptop en ik het programma opnieuw moet installeren
Echter hiermee is het probleem niet oogelost want internet blijft adobe niet herkennen op mijn laptop terwijl de laatste versie van adobe erop staat
Deze is erop gezet via de officieel site
Wie weet hier raad mee?
Ik kan nu geen enquetes meer invullen of sommige filmpjes niet meer bekijken
Dit probleem komt zeer vaak voor zeg maar rustig iedee maand

6427 31 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 14, 2015 om 06:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht is Flash uitgeschakeld door beveiligingssoftware? Flash bevat namelijk een ernstig lek (klik).

be
door beautiful - Jul 14, 2015 om 10:07
25 Antwoorden / 19 Vragen

Het lek is in,iddels al gedicht dus daar ligt het niet aan
Dit is trouwens niet de eerste keer dat adobe problemen geeft
Aan mijn virus software ligt het beslist niet
Het is ook erg wisselend
De ene keer zijn er geen problemen en de andere keer lukt het niet

reflecs
door reflecs - Jul 14, 2015 om 10:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Kiest u bij installatie ervoor om updates automatisch te installeren?
Ik kreeg vandaag, bij Firefox, alweer een melding terwijl de laatste update nog maar enkele dagen geleden was.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 10:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo beautiful,

.....Het lek is inmiddels al gedicht dus daar ligt het niet aan.....
Welke browser gebruik je?
Met Firefox krijg je nu nog steeds de melding dat de flash plug in geblokkeerd wordt.

Met vr.gr.

reflecs
door reflecs - Jul 14, 2015 om 10:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3
Heeft u versie 18,0,0,209 geïnstalleerd?

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs,

Nee, 18.0.0.194
Maar als je op Bijwerken klikt krijg je:
Flash Player Plugin 18.0.0.194 to 18.0.0.202 (click-to-play) is geblokkeerd voor uw bescherming.
Dus ga ik alles er af gooien en opnieuw proberen.
Bedankt.

reflecs
door reflecs - Jul 14, 2015 om 10:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zag het op deze pagina:
https://www.adobe.com/nl/software/flash/about/
Onder "version information".
Hoe dat dan kan? Ik hoop dat ik u geen extra werk heb bezorgd...

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@refelecs,

Ter info.
Nieuw(st)e plug-in geïnstalleerd.
Geen blokkade meer.

@beautiful,

Misschien ook even de versie controleren?

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2015 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=reflecs schreef op dinsdag 14 jul 2015, 10:23]@edrick3
Heeft u versie 18,0,0,209 geïnstalleerd?

Ook de nieuwste versie is blijkbaar nog steeds kwetsbaar, want FF meldt ook bij de 209 versie: All versions of Adobe’s Flash Player plugin are currently vulnerable.

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2015 om 12:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Firefox blokkeert nieuwste Flash-versie op Windows en Linux KLIK

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:56]Firefox blokkeert nieuwste Flash-versie op Windows en Linux KLIK

Daar gaat het over versie ....204
En heb net ....209 binnengehaald zoals reflecs aangaf.
Er wordt nu niet geblokkeerd terwijl dat daarvoor wel het geval was.
Zijn ze razendsnel met vernieuwen of haal ik iets door elkaar? ;-)

tenormin
door tenormin - Jul 14, 2015 om 14:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:22][quote=reflecs schreef op dinsdag 14 jul 2015, 10:23]@edrick3
Heeft u versie 18,0,0,209 geïnstalleerd?

Ook de nieuwste versie is blijkbaar nog steeds kwetsbaar, want FF meldt ook bij de 209 versie: All versions of Adobe’s Flash Player plugin are currently vulnerable.

Heb ook dit "probleem"; kan niet meer kaarten sturen via Greetz, maar FF mededeling dat Adobe Flash Player has protected the site where you are up. Zelf geen idee wat te doen, maar Zaterdag zal er iemand (met verstand van...) me komen helpen. Ook bij het lezen van kranten e.d. krijg ik deze mededeling.

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2015 om 14:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 13:00][quote=carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:56]Firefox blokkeert nieuwste Flash-versie op Windows en Linux KLIK

Daar gaat het over versie ....204
En heb net ....209 binnengehaald zoals reflecs aangaf.
Er wordt nu niet geblokkeerd terwijl dat daarvoor wel het geval was.
Zijn ze razendsnel met vernieuwen of haal ik iets door elkaar? ;-)

Is mij ook allemaal niet meer zo duidelijk; Bij Mozilla support lees ik: Op dit moment zijn alle versies van Adobe’s Flash Player-plug-in standaard gedeactiveerd, totdat Adobe een bijgewerkte versie vrijgeeft waarin bekende kritieke beveiligingslekken zijn verholpen.

KLIK

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2015 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik schreef: Ook de nieuwste versie is blijkbaar nog steeds kwetsbaar, want FF meldt ook bij de 209 versie: All versions of Adobe’s Flash Player plugin are currently vulnerable.

Dit moet zijn: 'want Adobe meldt'

Die melding kreeg ik dus te zien bij download op Adobe van de .209 versie.

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2015 om 14:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om gek van te worden maar .209 versie is dus blijkbaar wel veilig? KLIK

@Tenormin: Je gebruikt blijkbaar Firefox, even je plug-ins updaten: ga naar rechts boven, daar zie je 3 streepjes onder elkaar staan. Daarop klikken en dan klikken op Add-ons. Nieuw scherm opent, daar klikken op: controleren of plug-ins up to date zijn. Na controle opent een nieuw scherm, daar zie je dan de buttons van plug-ins die ge-update moeten worden, o.a. dus Adobe Flash Player.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

.....Om gek van te worden maar .209 versie is dus blijkbaar wel veilig?.....
Ja dus. Ze zijn tóch razendsnel geweest. ;-)
Zoals al eerder aangegeven: éérst wel blokkade, nu niet meer.

@tenormin,

Had gisteren ook een flashblokkering bij Hallmark.
Even updaten en het werkt weer.
Zie de beschrijving bij carola.83

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@beautiful,

Nou ben ik toch wel benieuwd of je nu al de nieuwste versie binnengehaald hebt en of je probleem daarmee nu opgelost is???

Met vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Jul 14, 2015 om 15:17
949 Antwoorden / 18 Vragen

Ook bij de nieuwste versie wordt er gezegd dat alle versies kwetsbaar zijn, maar tegelijkertijd staat er dan een groene duim omhoog ("Up- to-date") bij de Adobe Flash Speler.

Kortom: ook zij zijn de weg kwijt.

reflecs
door reflecs - Jul 14, 2015 om 18:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben ook wel benieuwd of het nu werkt :)
Voor de volledigheid; op deze pagina's staat ook informatie over problemen met Flash oplossen:

Klik https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/installation-problems-flash-player-windows.html
en
https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/flash-player-games-video-or.html

be
door beautiful - Jul 14, 2015 om 18:27
25 Antwoorden / 19 Vragen

ik ben momenteel aan het werk en niet thuis
ga morgen avond kijken welke versie de pc aangeeft en indien nodig up daten
zal het melden indien probleem opgelost is

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 14, 2015 om 18:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=beautiful schreef op dinsdag 14 jul 2015, 18:27]ik ben momenteel aan het werk en niet thuis
ga morgen avond kijken welke versie de pc aangeeft en indien nodig up daten
zal het melden indien probleem opgelost is
Vertel ook even welke browser je gebruikt.

In Firefox zit sowieso 'n klein bugje, dat jouw opgenoemde probleem o.a. kan veroorzaken.

tenormin
door tenormin - Jul 14, 2015 om 20:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@Carola & @edrick, eindelijk een voor mij, als niet topic opener, heel veel gehad aan antwoord van ;carola: werkt weer toppy n.a.v. haar link, dus hulp is niet meer nodig: kaart zelfs verstuurd via Greetz, zonder problemen. Door mij in ieder geval: bedankt!

ma
door manwijf - Jul 16, 2015 om 08:35
574 Antwoorden / 1 Vragen

@carola
V.w.b. info over plug-ins updaten, bedankt. Ik had geen idee.

am
door amdenbroeder - Jul 16, 2015 om 09:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic, bijdrage verwijderd]

be
door beautiful - Jul 17, 2015 om 12:13
25 Antwoorden / 19 Vragen

met de hulp hier op de site is het probleem gelukkig opgelost
bedankt voor alle tips

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2015 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=beautiful schreef op vrijdag 17 jul 2015, 12:13]met de hulp hier op de site is het probleem gelukkig opgelost
bedankt voor alle tips

Door de laatste plug-in te installeren?
In ieder geval mooi dat het is op[gelost.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

waterjuffer
door waterjuffer - Jul 17, 2015 om 16:41
28 Antwoorden / 19 Vragen

Ik had ook problemen met adobe flash, tot iemand tegen mij zei staan je internet instellingen wel goed. Ik had niets eraan verandert toch maar even nagekeken en ze gereset en ja alles werkt weer naar behoren. Misschien is dit voor u ook de oplossing. Misschien het proberen waart

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2015 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@waterjuffer,

Probleem was al opgelost.
Zie reactie van TS 17/7 12,13 uur

Met vr.gr.

na
door naj - Jul 17, 2015 om 18:39
93 Antwoorden / 43 Vragen

Weet iemand een vervanger voor Adobe Flash Player?
Ik gebruik Google Chrome als browser.

reflecs
door reflecs - Jul 17, 2015 om 20:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@beautiful,
Fijn om te horen dat het is opgelost :)

@naj
Voor zover ik weet is Flash inhoud alleen met Adobe Flash Player af te spelen?
Wilt u het niet gebruiken of kunt u het niet gebruiken?

na
door naj - Jul 18, 2015 om 10:15
93 Antwoorden / 43 Vragen

@reflecs,
Gezien de problemen die er steeds zijn wil ik het niet gebruiken.