alk
door alk Nov 8, 2011 om 19:04
Computers & telefonie

Probleem met openen webpagina

Ik heb problemen met het openen van krantenpagina’s op het Noord-Hollands Dagblad.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/
Bijna altijd krijg ik een blad met alle artikelen weergegeven als een link. Geen enkele link werkt echter. Klik ik op de link dan keer ik gelijk weer terug naar de home pagina. De advertenties worden weergegeven als een omkaderde afbeelding welke weer als link aan te klikken valt. Als ik op zo’n link klik, dan kom ik gewoon bij het betreffende bedrijf uit.
Soms krijg ik ook gewoon de pagina in normale opmaak te zien.
Dit is de enige site waar ik dit probleem heb. Andere site’s, ook van andere kranten zijn normaal te bekijken.
Het NHD legt het probleem bij mij neer. Niemand heeft daar verder het probleem voorgelegd.
Ik gebruik Windows Vista en IO 8.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het probleem moet oplossen.

668 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2011 om 22:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo alk,

Net even geprobeerd en alles doet het hier normaal.
Ik zou 2 dingen doen:
- legen van het cachegeheugen
- resetten van IE8

1. Open Internet Explorer 8.
2. Klik op Veiligheid, en klik vervolgens op Browsergeschiedenis verwijderen.
3. In Browsergeschiedenis verwijderen gebied, klik je op Verwijderen.

Om terug te gaan naar de standaard instellingen voer de volgende stappen uit.
1. In Internet Explorer 8 ga naar Extra, Internet Opties
2. Klik op het tabblad Geavanceerd
3. Klik op Opnieuw instellen
4. Er verschijnt een mededelingsvenster die de impact weergeeft van de reset.
5. Eventueel kan ook de Persoonlijke instellingen verwijderen aangevinkt worden
6. Start Internet Explorer opnieuw

Benieuwd of het helpt.

Suc6

alk
door alk - Nov 8, 2011 om 22:26
86 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo edrick3,

Bedankt, het lijkt erop dat de site nu weer elke keer goed geopend wordt. Dat was ongeveer 1 op de 5 á 10 keer. Ik had zelf al eens naar mijn instellingen staan te kijken, maar kwam er niet achter.

In de Statusbalk staat "Beveiligde modus uitgeschakeld". Is dit goed of moet hij op beveiligd staan? Zo ja, hoe doe ik dat.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2011 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alk,

En nou maar hopen dat alles blijft werken.

Je kunt controleren of de beveiligde modus in Internet Explorer is ingeschakeld:
Ga naar Internet Explorer -> Extra -> Internet Opties -> Tabblad beveiliging.

Of: dubbelklik eens op 'beveiligde modus uitgeschakeld'.
Er komt een schermpje: Eigenschappen voor Internet beveiliging.
Staat hier wel of geen vinkje voor 'Beveiligde modus inschakelen'.
Staat hier wél al een vinkje, dan moet je je gebruikersaccount op Standaard instellen.

Het gebruikersaccountbeheer ingeschakelen: Dit kun je doen via Start -> Klik op je Avatar (rechtsboven in het startmenu).
Ga naar gebruikersaccountbeheer en schakel deze in op Standaard.

Suc6