na
door nadine4 Jul 13, 2011 om 15:22
Computers & telefonie

Probleem met printen

Als ik een e-mail wil uitprinten krijg ik pagina's vol met letters ik krijg geen plaatje terwijl ik wel foto's kan printen als ik een test print maak is alles goed, welke instelling moet ik veranderen het ligt niet aan de printer.
Bedankt alvast.
M.v.g. Nadine

1586 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nadine4,

.....Als ik een e-mail wil uitprinten krijg ik pagina's vol met letters ik krijg geen plaatje.....
Je wil dus een mail printen waarin een plaatje staat?
En in plaats van het plaatje krijg je letters?
De tekst in de mail drukt wel goed af?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee , hij geeft de rest van de e-mail ook niet goed alleen bladzijdes vol met letters achter elkaar. Het lijkt niet eens erop, de letters zijn erg klein.
Gr Nadine

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

Probeer dit eens:
# Open een venster van Internet Explorer.
# Select Tools | Internet Options... from the toolbar (or Tools | Options... from the menu). Selecteer Extra | Internet-opties ... uit de knoppenbalk (of Extra | Opties ... in het menu).
# Go to the Advanced tab. Ga naar het tabblad Geavanceerd.
# Make sure Print background images and colors is checked under Printing . Zorg ervoor dat afdrukken achtergrondafbeeldingen en kleuren wordt gecontroleerd onder afdrukken.
# Click Apply . Klik op Toepassen.
# Open the message you want to print in Outlook Express. Open het bericht dat u wilt afdrukken in Outlook Express.
# Select File | Print... from the menu. Selecteer Bestand | Afdrukken ... in het menu.
# Choose your options and click Print . Kies uw opties en klik op Afdrukken.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het aangevinkt maar heeft niets geholpen, helaas.
Toch heel erg bedankt.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

Klik in de mail met de rechtermuisknop.
Kies: Alles selecteren.
Klik op Bestand (links bovenaan)
Klik op Afdrukken
Kies voor Selectie.
Druk op Afdrukken.

Wordt de mail dan wel afgeprint?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gaat bij deze niet het gaat om een mail van kruidvat daar log je in en dan krijg je een andere pagina met een streepjes code en daar boven staat geen balk met deze, maar ook als ik een kleurplaat wil printen krijg ik letters.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

Dus als ik het nu goed begrijp is het probleem niet het afdrukken van een mail, maar het afdrukken van een webpagina (en dat is iets anders!)?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beide lukt niet geen mail en niks van internet maar wel bv. een foto wat al op de pc staat.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

Is dit pas sinds kort, heeft het eerst wel gewerkt?
Dan zou je eens systeemherstel kunnen proberen.
Weet je zeker dat de printer goed is aangesloten? Juiste drivers?
Wat is je besturingssysteem?
Welke printer?
Welk mailprogramma?

Dan zoek ik nog even verder.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb geprobeerd met alles selecteren, alles blauw gemaakt maar dan krijg ik alleen het plaatje, heel raar.
Het werkte eerst wel.
Aan de aansluiting is niet veranderd.
Wat juiste driver is weet ik niet.
Besturing? Windows 7 bedoelt u?
HPPhotosmart all in one model B010a
Windows live.
Gr Nadine

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

En probeer het volgende eens:

In IE: Extra - Internetopties - tabblad Geavanceerd en dan de knop
'Opnieuw instellen' gebruiken.

Helpt dat?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

nadine4, ik ben zeker niet zo thuis in deze zaken maar heb zedlf wel vaker successen geboekt in geval van storing door de printerdriver opnieuw te installeren. Daar het hier niet om een structurele storing gaat betwijfel ik of dit iets uithaalt in jouw geval, maar het is -hoe onlogisch ook- te proberen,

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@druifje,

Graag geen overbodig commentaar. Driver installeren is al geopperd. TS weet niet wat er met driver bedoeld wordt. Foto's drukken wel goed af.

@nadine,

.....Het werkte eerst wel......
Als bovenstaande nog steeds geen resultaat heeft zou ik toch eens systeemherstel proberen voordat we wat anders gaan doen.

Voordat je Systeemherstel start, moet je alle open bestanden opslaan en alle programma's afsluiten. Nadat je het herstelpunt hebt bevestigd, wordt je computer opnieuw opgestart.

* Open Systeemherstel door te klikken op de knop Start. Typ Systeemherstel in het zoekvak en klik op Systeemherstel in de lijst met resultaten.? Als je om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ je het wachtwoord of een bevestiging.

Neem een datum toen alles nog goed werkte.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Internet opnieuw instellen werkt niet dus nu maar systeem herstel.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje wat is een printerdriver???

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Printer Driver is een oude woord voor het besturen van de printer.

De printer verwijderen en opnieuw installeren is dus de manier die U wel zult begrijpen.

Maar probeer eens Mozilla Firefox en Thunderbird, die Surf en Mail programma's hebben minder problemen dan de nieuwste Windows versie die wel vaker dit soort onleesbare rotzooi veroorzaakte.
Internet Explorer 9 en Outlook hoef ik niet meer want ook mijn Canon en Epson printer hadden regelmatig er problemen mee en nu niet meer.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb net alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar heeft niet geholpen.

als ik systeem herstel wil doen moet ik eerst iets met de beveiliging doen en dat durf ik niet

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

.....ik heb net alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd.....
Je bedoelt dat je de printer opnieuw geïnstalleerd hebt?

Even voor de zekerheid: scan eens met MBAM
Even naar beneden scrollen en op de blauwe hier drukken om te downloaden.
NIET bovenin op de blauwe knop!!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nadine bedoel je driver in het algemeen? Dat is een programma tussen het besturingssysteem en het toepassingsprogramma dat nodig is om te kunnen printen. Je kunt dat nagaan via "programma's en onderdelen" (wat tussen de aanha-lingstekens staat links onder bij Start in het zoekveld intoetsen) Daar staat een hele waslijst van programma's op alfabet. Zoek daar eens tussen naar HPPhotosmart all in one model B010a.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine,

Nog een laatste poging mijnerzijds:

Ga naar Start, Uitvoeren en typ:

regsvr32 ole32.dll (let op de spatie en de punt).

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een kruidvat aanbieding wilt printen moet je inderdaad ingelogd zijn. je klikt dan op de knop opslaan/print, dan krijg je een apart venstertje met die aanbieding van die dag. daar links onderaan staat het woordje print. Daar moet je op klikken om het uit te printen. Als je het op deze manier hebt gedaan lukt het dan wel. Of deed je het al op deze manier. Zo werkt het ongeveer ook bij de kleurplaten, dan staat er ook een print tekentje bij.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

De printer driver werkt volgens mij prima (het ligt immers niet aan de printer, zie vraag) en bestanden op de computer zelf worden wel goed uitgeprint.

Het gaat er hier denk ik vooral om dat duidelijk wordt wat nadine4 precies aan het doen is en vooral welk programma gebruikt wordt, en van waaruit het afdrukken gestart wordt. Het is helemaal niet duidelijk of ze een e-mail client gebruikt, of gewoon via internet werkt.
Bijvoorbeeld bij gmail kun je niet een bericht afdrukken via Bestand, Afdrukken uit het menu of via de normale printknop.
Je zult dus vaak een speciale printknop of speciaal menu van de website moeten gebruiken. Bijvoorbeeld bij gmail gaat het afdrukken van een ontvangen bericht via de kleine driehoek naast de knop Beantwoorden in het bericht.

Overigens offtopic:
Het woord printer wordt in relatie tot Windows meestal verkeerd gebruikt (niet dat het zo erg is ;), maar binnen Windows is een Printer in feite de printer driver, ofwel het stuurprogramma, dat er voor zorgt dat de afdruk gemaakt wordt.
Wat in de volksmond en in de winkel de printer genoemd wordt heet binnen Windows officieel print device, of print apparaat, of print machine.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

chris74 : bedankt voor uw antwoord maar dit deed ik inderdaad zo, het probleem is dat ik dan eerder precies dat blad eruit kreeg en nu 2 bladzijden met kleine lettertjes.
edrick3 : de laatste optie heeft het niet verholpen en de MBAM staat er al op en die scant iedere dag.
gsm en druifje ook bedankt voor de reacties.
Gr Nadine

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik wil graag gebruik maken van systeem herstel maar ik krijg allen de tijd en datum van vanochtend hoe kan ik verder teruggaan?
Gr Nadine

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkste is toch....................................................
Alt- Printscreen ?????
Ja toch?
Gewoon zo'n website kopiëren en (bijvoorbeeld in Word) plakken.
Lukt mij in ieder geval met alles, ook met Flightsimulator-plaatje op het scherm.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

nadine4 schreef op woensdag 13 jul 2011, 19:49: ik wil graag gebruik maken van systeem herstel maar ik krijg allen de tijd en datum van vanochtend hoe kan ik verder teruggaan?
Gr Nadine

Voor verantwoord computeren geldt:
Kijk verder dan de lengte van je neus en lees goed wat er staat!
Inspecteer het hele venster daarna nog een keer en let ook op de kleine lettertjes of op bijschriften.
Let op tekst die mogelijk pas na omlaag of omhoog scrollen zichtbaar wordt.

In het eerste venster van Systeemherstel zou geheel onderaan moeten staan:
Een ander herstelpunt selecteren.
Kies die regel (puntje plaatsen) en klik Volgende.
Nu zou je moeten kunnen kiezen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

nadine4 schreef op woensdag 13 jul 2011, 19:49: ik wil graag gebruik maken van systeem herstel maar ik krijg allen de tijd en datum van vanochtend hoe kan ik verder teruggaan?
Gr Nadine
@nadine4,

Maar als je de optie "Meer herstelpunten weergeven" aan vinkt zullen alle nog aanwezige systeemherstelpunten worden getoond.
Selecteer hier het gewenste systeemherstelpunt en klik op volgende.
Lees even hier.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb het probleem gevonden , google chroom had erop moeten blijven iemand had dit verwijderd en verteld mij dit net, weer gedowload en alles doet het weer.
Bedankt voor alle hulp.
Gr Nadine

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

Mooi dat het is opgelost.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

nadine4 schreef op woensdag 13 jul 2011, 20:29: Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb het probleem gevonden , google chroom had erop moeten blijven iemand had dit verwijderd en verteld mij dit net, weer gedowload en alles doet het weer.
Bedankt voor alle hulp.
Gr Nadine

De oorzaak is misschien dat, nadat Google Chrome onjuist verwijderd is, er geen standaard programma meer is voor bijvoorbeeld in elk geval:
htm, html, mht en mhtml.
Via het Start menu en Standaardprogramma's moet IE (of een andere internet browser) dan weer handmatig als het standaard programma voor internet ingesteld worden:
Uw standaard programma's instellen en
Dit programma als standaard instellen.

Misschien verprutst Google Chrome nog wel meer dingen als je het onjuist verwijderd.
Zie Hoe Google Chrome verwijderen.
Zie ook deze toelichting.
Google Chrome kan dus, na verwijdering, Windows Vista of Windows 7 defect achterlaten.

Je kunt ook vanuit IE9, via Extra, Internetopties, tabblad Programma's te werk gaan en daar op de knop "Als standaard instellen" klikken.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2011 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

dankjewel nog voor deze info , ik vind google chrome niet echt fijn in gebruik ik ga het proberen.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2011 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja idd met google chrome eraf kom je niet meer op internet de toelichting kon ik niet uitvoeren ik kon .html .mdbhtml .mht en .stm niet vinden , heb chrome er toch afgegooid en firefox erop gezet nu werkt alles weer goed. wel erg dat ze je verplichten om chrome erop te houden moet toch eigenijk niet mogen he?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadine4,

Ze verplichten je helemaal niet om chrome er op te houden.
Je moet alleen een browser hebben en deze als Standaard hebben ingesteld.
Op het moment dat je een browser start zal er gevraagd worden of je deze als standaard wilt instellen (als je dat nog niet gedaan hebt).
Dat is alles.

Met vr.gr.