eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 Aug 16, 2010 om 22:48
Computers & telefonie

Probleem met router sitecom wl-341 (300N)

Ik heb in huis 4 PC's waarvan 1 laptop en 3 desktops (en soms een tweede laptop). Allen op 1 laptop na, werken op windows 7, de laptop op Vista.
Ik heb kabelinternet van Ziggo.

Gisteren een router gekocht, op aanraden van de winkel een Sitecom 300N WL-341 en twee USB netwerkadapters.

Thuis gekomen alles geinstalleerd en wat blijkt, elk half uur zo'n beetje moet ik de router resetten omdat de draadloze verbindingen eruit schieten.

Als je dan gaat kijken naar de routergegevens, blijken er ineens 9 pc's, of 6 of 12 op de router aangesloten te zijn (volgens de router zelf).
Resetten geeft dan weer heel eventjes soelaas, maar met een half uurtje gaat het weer mis.

Wat kan er aan de hand zijn?

Volgens de winkel was het een goede router,die prima aansloot bij het Ziggo gebeuren en was er geen probleem met Vista en/of Windows 7, maar intussen heb ik het draadje maar weer aangesloten en loopt het als een trein, maar daar heb ik dus geen draadloze mogelijkheid voor aangeschaft.

Wie weet raad?

2847 6 Rapporteer

markd
door markd - Aug 16, 2010 om 23:16
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wel netjes wpa2 geactiveerd en een beveiligingssleutel ingesteld op de router en op je pc's en notebook?

M.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Aug 17, 2010 om 00:15
152 Antwoorden / 5 Vragen

Uiteraard!

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 00:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je WPA/WPA2 aan hebt staan (en uitsluitend dat!) dan kan het niet anders of er komt geen vreemdeling op je draadloze netwerk binnen. Alleen als je router óók onbeveiligd verkeer zou doorlaten kunnen er vremmden meeliften. Dit kun je verifiëren trouwens: je kunt de MAC adressen in de DHCP lijst van je router vergelijken met de MAC adressen van de pc's in huis.

Volgens mij heb je gewoon last van al die IPv6 tunnels. Begin eens met op alle netwerkkaarten van alle pc's IPv6 uit te schakelen.

markd
door markd - Aug 17, 2010 om 00:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaringen met wifi routers en usb wifi dongles zijn niet al te best, als het werkt dan werkt het, maar meestal doet het dat dus niet helaas. Uiteindelijk heb ik bij mijn vriendin in alle vaste pc's een wifi kaart ingebouwd ipv van zo'n dongle toen ging het wel goed...Ik zou het hele zwikje teruggeven en nog wat andere merken routers proberen, het zit echt heel vaak in combinaties en Sitecom is niet echt een topmerk overigens.

Groeten
M.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 00:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@markd: sorry maar ik ga iets onaardigs zeggen. Je hebt er duidelijk te weinig verstand van, ga dan s.v.p. niet op basis daarvan mensen "raad" geven.
Er is niks mis met Sitecom (wel met Sweex overigens) en er is niks mis met WiFi routers en USB WLAN adapters in het algemeen. Het kan altijd werkend gemaakt worden, maar dan moet je helaas wel een klein beetje weten wat je doet.

edwardus
door edwardus - Aug 18, 2010 om 00:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja ik kan wel raden van wie ik de rode duim heb gekregen, maar het blijft een feit dat opmerkingen als "maar meestal doet het dat dus niet helaas" en "nog wat andere merken routers proberen, het zit echt heel vaak in combinaties" meer met onkunde te maken hebben dan wat anders.