aa
door aapje1963 Jul 8, 2006 om 01:02
Computers & telefonie

Probleem met speedtouch 121g usb stick

Hallo,al eerder kunt u lezen(het spijt mij, doe dit voor het eerst)) een heel verhaal van mij over het probleem! Ik heb een speedtouch 716v5 modem(draadloos) en twee 120g usb ontvangers, dit geeft goed draadloos internet! Ik had er gelijk op aanraden van kpn voor de andere pc's usb ontvangers bijgekocht, maar dit bleken opeens de 121g te zijn, nu kan deze niet werken met mijn pc! alles geprobeerd, zelfs bios upgrade en chipset vernieuwd.(paradigit) Niemand en zelfs speedtoutch krijgt het voorelkaar, een meer voorkomend probleem zegt men daar, kpn zegt ligt aan mijn pc ondanks dat zij ook niet slagen, en de pc perfect is!Wie weet raad, en ook hoe ik die grote vraag weg kan halen??

940 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo aapje1963,

Het is echt niet nodig om je vraag drie keer te plaatsen. Op deze manier wordt het een zoekplaatje. Plaats de vraag één keer, en als je dan nog een aanvulling hebt kun je dat gewoon bij die ene vraag plaatsen. Op deze manier word je als vragensteller al gauw niet serieus genomen. Denk daar een volgende keer aan.

Vragen en/of antwoorden verwijderen of wijzigen gaat helaas niet.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Freya,

De reden dat Arnold deze vraag nog een keer gesteld heeft is omdat ik aangegeven had dat ik bij zijn andere vraag niet kon antwoorden.
Nu zou ik graag willen weten of jij daar wel een antwoord kan geven.

Het gaat om deze vraag.
Wat een ellende de speetouch 121g ontvanger niet aan de praat te krijgen met geen enkele helpdesk

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat met sommige moederborden deze niet werken is niet verwonderlijk.
Dit zelfde geld voor netwerkkaarten, moderne netwerkkaarten werken soms ook niet op oudere moederborden, vaak staat dit wel ergens onopvallend vermeld, het gaat dan meestal om revisie 1.0 1.1 van een bepaald moederbord.
Twee ooglijk identieke netwerkkaarten waarvan de een niet werkt en de ander wel op een bepaald moederbord, het is zeer vervelend.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck: Ah, dat heb ik dan kennelijk gemist. Wat het niet kunnen antwoorden betreft kan ik alleen maar opmerken dat ik vanochtend ook al gemerkt had dat gegeven antwoorden spontaan verdwijnen en weer verschijnen, dus ik denk dat er weer eens een server spontaan offline en online gaat.

Wat de specifieke vraag van Arnold betreft, daar heb ik eerlijk gezegd ook niet direkt een antwoord op. Wel heb ik elders gelezen dat iemand met een gelijksoortig probleem het alleen opgelost kreeg na een nieuwe Windows installatie en dan als eerste de USB 121g installeren. Daarna pas alle andere USB apparaten. Kennelijk heeft de installatie procedure last van andere geïnstalleerde USB-drivers. (wel een erg rigoreuze oplossing)

Arnold had z'n vraag ook al op Tweakers gezet, daar zitten de echte computerfreaks. ;-)

Freya

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag me af of dat niet kort door de bocht is Binka. De ontvangers an sich werken wel degelijk, alleen niet met deze configuratie. De 'schuld' ligt in dit geval niet 100% bij de verkopende partij.

Uiteraard zou het wel zo klantvriendelijk zijn om deze zonder problemen retour te nemen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

terug gaan met de ontvangers en eisen dat u twee dezelfde usb ontvangers krijgt die u heeft besteld.
Dus de 120g, het is hun fout dat ze iets hebben geleverd wat niet werkt.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik ben Arnold

En ik ben het echt gelijk met je eens, als ze dingen verkopen die geen helpdesk aan de praat kijcht, zelfs zij zelf niet en speedtouch , dan moetten ze de intvangers terug nemen, maar de kpn(hebben we een officieele klacht ingediend...heeft een maand de tijd nodig om op eenn klacht te reageren, dit kreeg mijn vrouw te hiren toen zij bij de helpdesk een klacht wilden doen omdat het niet werkt, er is een officieele klacht toen aangemaakt maar kan 4 weken duren, wel vreemd ze zeggen zelf dat ik de enige met problemen ben??

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inderdaad ook problemen

Mijn huisgenoot heeft InternetPlusBellen van KPN met een siemens Experia Box. Hij kon daar geen verbinding wireless mee maken met zijn eigen WLAN.

Ik ook niet met de mijne (Sitecom WL-113). Wel zagen wij ALLE andere netwerken in de buurt.

KPN ondersteund slechts 2 kaarten (siemens gigates en Speedtouch 121g)
en als kaarten niet werken, dan ligt dat natuurlijk ZEKER niet aan
experia!!

Maar met de bijgeleverde siemens usb wireless lukte het hem wel.

Dus ik de speedtouch 121g aangeschaft en nu het volgende probleem:

ik installeer 121g (eerst de oude, later met nieuwste drivers via het internet) Hij ziet de experia box .... HEEL even.

Daarna krijg ik op de windows 2000 compu elke 3 seconden de melding dat ik het usb apparaat 'unsafe heb geremoved' en dan is hij weer 1 seconden actief en weer weg.

Op mijn WinXP compu zie ik hem ook elke 3 seconden weer een 'nieuwe hardware toevoegen'

GEEN EEN usb apparaat heeft dit euvel, maar deze 121g wel

Ook op een oudere win98 bakkie lukte het niet, waarschijnlijk ook hierdoor.

suggesties??

Ben bang dat als ik bel dat het natuurlijk "aan mijn computers ligt"