ee
door eef2211 Feb 18, 2004 om 20:01
Computers & telefonie

Probleem met verwijderen bestand

Hallo,
Via Kazaa bestand gedwonload wat de extensie iso heeft, op het bestand dubbel geklikt 1 seconde lang dos venster en daarna niks meer.
Wilde het verwijderen maar kreeg melding dat het door iemand anders of door een programma in gebruik.
Kan niet vinden welk programma en ben enige gebruiker.
Heb via de veilige modus geprobeert te verwijderen , maar het zelfde bericht dat verwijderen niet kon.
De computer draait op windows XP.
Graag hulp bij dit probleem.

1819 17 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

Makkelijkste manier: start op met een bootdisk. Zoek het bestand op. Let op: dit is vaak afgekort, DOS kent geen lange namen. Typ: del bestandsnaam.iso en druk op enter. De bestandsnaam is dus de naam van het bestand dat weg moet.
Als dit te lastig is laat het dan nog even weten dan heb ik nog een andere methode.

garfield74
door garfield74 - Apr 16, 2004 om 12:44
13 Antwoorden / 2 Vragen

ISO-bestanden zijn zgn. "images"; d.w.z. één op één kopieen van een CD of DVD. Je kunt deze bestanden niet direct in Windows gebruiken, hiervoor heb je een programma als Daemon Tools nodig. Dit programma is een soort van FakeCD; je geeft aan welk ISO bestand je wilt gebruiken, en DT maakt dan (tijdelijk) een nep-cd/dvd station voor je aan, waarna je het spel/programma dus gewoon kan installeren.

Kweenie of je het bestand al weggegooid hebt :), maar je kan Daemon Tools hier vinden:
http://www.daemon-tools.cc/portal/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

ee
door eef2211 - Apr 16, 2004 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

Kan het bestand gewoon openen, door er met de rechtermuiskop op klikken en uitpakken met winrar, daarna kan ik het programma (autocad 2004)gewoon installeren

ve
door vespasian - Apr 16, 2004 om 12:44
10 Antwoorden / 0 Vragen

.iso is idd een image, heb je een brander dan kun je hem eenvoudig branden met bijv. Nero.

Om het bestand te verwijderen heb je vaak niet een bootdisk nodig, aangezien dat alleen maar lastig is wanneer het in een subdirectory staat; start eerst opnieuw op, dan is het vaak verholpen en kun je verwijderen. zo niet, start dan op in safe mode (druk F9 in tijdens het opstarten, dan krijg je een opstartmenu)

ee
door eef2211 - Apr 16, 2004 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

In de veilige modus opgestart en geprobeert te verwijderen, maar het lukte niet, kreeg 'n tip dat het waarschijnlijk een virus was, norton 2004 erop gezet maar kreg niet het bericht van een virus of zo.
Op zich hindert dit programma mij niet, maar dat er iets op staat wat er niet vanaf gegooit kan worden stoort mij wel.

ve
door vespasian - Apr 16, 2004 om 12:44
10 Antwoorden / 0 Vragen

Soms wil er wel eens iets fout gaan met de hdd. Ga zoals eerder vermeld door iemand anders proberen met een opstartdiskette op te starten; waarna je het bestand kunt trachten te wissen.

Grappig dat de iso een zip/rar bleek te zijn trouwens; maar ja, zolang het maar gelukt is heh ;-)

Eventueel kun je heel makkelijk opstartdisks maken op www.bootdisk.com

petrastrem
door petrastrem - Apr 16, 2004 om 12:44
15 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat iemand van Kazza op dat moment van jou het betreffende bestand aan het downloaden is. daarom zegt de comp dat het in gebruik is.
Sluit dus alle share programma's af en gooi het dan weg.
Een .iso moet je niet openen, maar branden met Nero. Er hoort dan overigens wel een .bin bestand bij (meestal maar 1kb).

ee
door eef2211 - Apr 16, 2004 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

kazaa staat niet aan, na het downloaden kon ik niet zien of ik het openen of niet, er kwam een dos schermpje ongeveer 1 seconde in beeld daarna niet meer, met rechtermuisknop kon ik het wel uitpakken met winrar, maar blijft wel ingebruik door iets of iemand.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

Eef2211, heeft u al geprobeerd wat ik heb uitgelegd? Het is een bekend probleem met grote downloads van Kazaa. Er zijn een 3-tal beschreven methodes om het te verhelpen. Twee van de 3 methodes zijn lastig omdat je ermee diep in de Windows registers moet zoeken. De methode die ik hier beschreef is veruit de eenvoudigste.

ee
door eef2211 - Apr 16, 2004 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tigertje,
Ben een leek wat dat betreft, misschien wat meer uitleg.
Hoe moet je het verwijderen met een bootdisk.
Bij voorbaat dank.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

OK, een bootdisk is een floppy waarmee de computer kan opstarten zonder dat u in Windows komt. Als u dat doet komt u in DOS. U hoeft daar niks voor te doen (behalve de floppy in de floppydrive doen). Een bootdisk kunt u maken door op de volgende site een bootdisk te downloaden: (http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm). Het maakt niet zoveel uit welke u neemt. Windows 98 is prima (ook al gebruikt een andere Windows). Het bestandje dat u download moet u uitvoeren door erop te dubbelklikken (zorg wel dat er een lege floppy in de floppydrive zit). Het programmaatje maakt nu de bootdisk. Laat het floppy in de floppydrive zitten en herstart uw computer. Na enige tijd ziet het volgende staan A: Nu komt het erop aan dat u van te voren onthoudt waar de iso staat. Laten we er even vanuit gaan dat de iso op C staat. U typt cd C: en drukt op enter. Nu staat er C: Nu kunt u het commando dir intypen en dan enter. U ziet nu alle bestanden die op C staan voorbijkomen. We waren ervan uitgegaan dat de iso op C stond dus nu typt u: del bestandsnaam.iso De computer zal nu vragen of u zeker weet of u het bestand wil verwijderen. U drukt op Y en dan enter. En dan is het bestand weg. Computer herstarten door op de resetknop te drukken en u bent klaar. Als u me precies vertelt waar het bestand staat op uw computer kan ik u de exacte invoercommando's opgeven. Misschien lijkt dit ingewikkeld maar als u de stappen rustig opvolgt is het echt niet moeilijk. Mocht het u toch boven de pet groeien dan moeten we dit anders verder via de mail of via een chat programma afronden.

ee
door eef2211 - Apr 16, 2004 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, heb bootdisk gemaakt(windows 98 comp. draait op XP Pro), comp. opnieuw opgestart de volgende regels kwamen te voorschijn '' searching for boot record from floppy... ok, non-system disk or disk error, replace and strike any key when ready dus raak toets aan waarne windows opstart.
Heb bootdisk gemaakt met windows 98se op een andere diskette maar geen verandering in het opstarten.
het te verwijderen bestand in
C:my shared folder met de naam
(AutoCAD 2004 (C) AutoDesk.iso),348.350 kb groot
trouwens mijn e-mailadres is bjjnelissen@home.nl
Bij voorbaat hartelijk dank

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb u een mail gestuurd.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:44
763 Antwoorden / 1 Vragen

dit wil nog wel eens gebeuren bij bestanden die een naam hebben die het zelfde is als een ander bestand in de pc geef het bestand een ander naam en probeer het dan nog eens

ee
door eef2211 - Apr 16, 2004 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,
Kan bestandsnaam niet wijzigen, geeft aan dat het door iets of iemand ingebruik is.

ni
door nickhoi - Apr 16, 2004 om 12:44
5 Antwoorden / 6 Vragen

ja dat komt omdat iemand anders emm aan het downloaden is sluit alles af verwijder het als het neit lukt start je kazaa op en probeer het dan

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:44
763 Antwoorden / 1 Vragen

lastig bestandje maar ja wat voor bestandje het ook is het is altijd te verwijderen , probeer eens kazaa af te sluiten schakel je internetverbinding uit en benader het bestand via de verkenner of via C mocht dit de letter van je schijf zijn het bestand op te zoeken, probeer nu nog eens te verwijderen of de naam eventueel te wijzigen laat wel de extensie achter de punt staan. succes