ha
door harald_1 Mar 16, 2004 om 13:06
Computers & telefonie

Probleem met vodafone 1

Dit alles is nu weer 3 weken geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Wel heb ik inmiddels de tweede rekening aan vodafone moeten betalen (voor een dienst waar ik dus helemaal niks aan heb en ook niet om heb gevraagd!!).Mijn vraag is nu, komt dit vaker voor en wat kan ik hier aan doen? Ik wordt er namelijk flauw van, ik ben al 4 keer naar de winkel geweest en steeds krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn en ik hoor nog van ze, maar ik hoor dus niks. En ik kan wel elke maand aan vodafone betalen voor een abbonement die ik niet kan gebruiken. Er moet toch iets zijn wat ik hieraan kan doen?

619 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tetter
door tetter - Apr 16, 2004 om 13:02
174 Antwoorden / 14 Vragen
0

Volgens mij is niet Vodafone maar de telefoonwinkel aansprakelijk voor jou problemen.
Je kunt in de eerste plaats de winkel aansprakelijk stellen wegens het niet nakomen van afspraken. Hierbij is het wel handig dat je een copy van de fax hebt.
Daarnaast moet je (helaas) je vodafone abbonoment zelf (schriftelijk) opzeggen. Je betaalt dan wel nog eens 3 maanden wegens het opzegtermijn.
succes

ha
door harald_1 - Apr 16, 2004 om 13:02
1 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Mijn abbonement bij vodaphone is al opgezegd, maar doordat zei niet hebben begrepen dat ik mijn nummer wou behouden (Iets wat letterlijk in de fax stond die zei hebben gekregen) hebben ze me maar weer opnieuw aangemeld zonder mijn toestemming. En hier heb ik dus een opzeg termijn van 3 maand voor. Dus ik moet betalen omdat zei leden zomaar aanmelden??? (dan begin ik ook een telecom maatschappij ;)

hugovdb
door hugovdb - Apr 16, 2004 om 13:02
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vodafone heeft je eerst afgesloten. Daarmee is dus de overeenkomst tussen Vodafone en jou beeindigd. Als ze je opnieuw willen aansluiten dan is daar een nieuwe overeenkomst voor nodig (tenzij de afsluiting onterecht was, dat is hier niet het geval) en dat kan alleen met jou toestemming.

Smoesjes van 'Anders kunnen wij uw nummer niet porteren' hoef je niet te accepteren. Dat is fijn, maar daar kunnen ze jou geen additionele kosten voor in rekening brengen. Jij bent niet aansprakelijk voor technische tekortkomingen in hun systeem.

Je enige probleem is bewijsbaarheid. Probeer een kopie van de fax van de telecom winkel te krijgen, doe dit met een smoes zoals dat dit bewijs is richting Vodafone, anders geven ze hem waarschijnlijk niet. Als in deze fax inderdaad staat dat je je nummer mee wil nemen dan kan je dit gewoon aan Vodafone doorgeven en om je geld van de afgelopen twee maanden vragen. Anders is de Telecom winkel aansprakelijk, maar dat zul je moeten bewijzen. Had je iemand bij je die zich het gesprek goed herinnert? Dat helpt al enorm.

Je kunt in elk geval je betalingen aan Vodafone stop zetten. De huidige aansluiting is een initiatief van henzelf en dus een dienst waar je niet om gevraagd hebt. Iets dat iemand je ongevraagd levert hoef je nooit te betalen. Vorder ook het abonnementsgeld van de afgelopen twee maanden terug. Dat je dit betaald hebt kan je op onwetendheid en verkeerde voorlichting van de telecom winkel gooien. Dat is namelijk gewoon waar.

da
door danyella - May 19, 2004 om 13:17
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

wat Vodafone zegt is waar, een nummer kna niet geporteerd worden als het nummer niet actief is.


Los hiervan, moest de winkelier weten dat je bij Vodafone een nummerbehoudformulier naar een bepaalde afdeling moet sturen. ook orange met dat doen.


 


In dit geval is absoluut Vodafone niet fout maar zeker de winkeliers die hoogstwaarschijnlijk 3weer provisie hebben opgestreken voor het jou naar orange plaatsen...


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S
S van Homoet - Oct 6, 2024 om 20:41
Geldzaken & recht

Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren

Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer