birdtweety
door birdtweety Jan 23, 2008 om 22:13
Computers & telefonie

Probleem met webcam

ik heb een webcam van logitech de sofware is goed geinstalleed en als je hem uittest werkt hij goed.maar als ik via live messenger een video gesprek aangaat met 1 vanb mijn contacten gaat het goed maar na ca. 5 min stopt die video gesprek automatisch.het gesprekvenster van messenger blijft wel open.

ik heb van alles al geprobeert.ik heb eerst de webcam bij iemand anders uitgetest en daar blijft hij perfect werken.heb een spinternieuwe pc aangeschaft waar windows xp home edtion opnieuw is geinstalleerd.de verbinding van uit de provider laten testen was ook oke volgens hun.en het gekke is als iemand anders mijn een videogesprek aanbied blijft de verbinding wel in stand.heb ook een andere digitale camera uitgeprobeert die je als webcam kan gebruiken en daar is het probleem ook mee.

wie kan mijn raad geven hoe dit probleem kan oplossen

1273 13 Rapporteer

door 4711 - Jan 23, 2008 om 23:55
885 Antwoorden / 2 Vragen

Er is vermoedelijk niets fout, maar een geheugen probleem of opslag van gegevens...

Als je zelf start kan deze soms iets opslaan en het geheugen vol zetten... en hoeveel GB zit er in de PC en tussen minium en prettig werken zou ik tenminste 2GB voor XP en 4Gb voor Vista adviseren, daarom heeft deze Pinguïn liever Linux...

jvdorst
door jvdorst - Jan 25, 2008 om 13:03
186 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk eens bij apparaatbeheer onder eigenschappen van je USB-controllers of de optie "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uit staat.
      of....

Kijk in IE eens naar:
extra, opties, verbindingen, instellingen, "de verbinding automatisch verbreken als deze niet meer nodig is".

Ook als je Windows Vista draait met minder als 2Gb intern geheugen kan je dit probleem hebben.

jimmysmith
door jimmysmith - Jan 25, 2008 om 13:08
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het met 4711 eens. Ter aanvulling: mijn ervaring is hetzelfde; wanneer er teveel dataverkeer (tegelijk email binnenhalen en webcamverkeer en/of internet) plaatsvindt, stopt de webcam. Of teveel dataverkeer tussen huis-wijk of tussen wijk-provider.  Bij mij doet dit zich voornamelijk voor tijdens de populaire internet-tijden. Het kan helpen om tijdens webcamgebruik het e-mail programma (outlook ofzo) even uit te zetten.

labren
door labren - Jan 25, 2008 om 13:15
862 Antwoorden / 0 Vragen

het kan ook zijn dat je internet verbinding te traag is dat is een veel voorkomend probleem , te weing kb dounwloud en uploud snelheid van die verbinding dan stopt je webcam ook vanzelf.

geer56
door geer56 - Jan 25, 2008 om 13:19
100 Antwoorden / 9 Vragen

Probeer het eens met een ouder versie van MSN

Die live is leuk maar wel erg veel van het goed

En anders de windows versie die bij je windows is mee gelevert

Ik denk eerder dat je het daar moet zoeken dan in al die hard ware die al vervangen hebt.

ro
door ronjits - Jan 25, 2008 om 14:07
7 Antwoorden / 0 Vragen

Alle USB aansluitingen hebben hetzelfde probleem, doe de stekker er NIET in, maar eerst de software installeren (de CD rom), daarna de computer opnieuw opstarten. Nu de stekker wel insteken en de computer gaat vertellen dat hij wat nieuws heeft gevonden en hij zegt "moet ik het installeren" klik OK en daarna is het gebeurd, maar daarna moet je wel het activeren in het programma b.v. MSN of Skype in Extra, je moet dat wel aanvinken, anders werkt dat niet! Dan schakelt ie bv. automatisch uit na bv. 3 minuten.

Ik heb zelf Vista en alle dingen die je koopt in de winkel hebben allemaal oude drivers, ga op Internet zoeken naar de juiste Driver voor XP. Succes Ron Meijer.

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 25, 2008 om 14:09
226 Antwoorden / 8 Vragen

Aangezien je een splinternieuwe pc hebt gekocht, kunnen we ervan uitgaan dat deze aan de systeemeisen van Messenger ruim voldoet.

Voor video over internet is over het algemeen een verbinding van minimaal 3Mbit nodig. Als je videobeelden niet vloeiend lopen is dat naast het afbreken een teken van een te langzame bandbreedte bij je provider.

Een wireless verbinding kan ook traag worden, wanneer de ontvangst te zwak is.

Ook verkeerde firewall instellingen in je router kunnen problemen veroorzaken. typ het adres van je Gateway, dat je in je netwerkverbinding vindt in de adresbalk van je browser. om deze instellingen te wijzigen.

Kijk ook eens of andere programma's open staan, die de capaciteit van je computer of internetverbinding opslokken. Zet deze programma's uit en probeer het opnieuw.

Als dat allemaal niet helpt open dan de Command-Prompt (het dosvenstertje), typ ipconfig om te kijken hoeveel verbindingen je computer in gebruik heeft. Druk CTRL + ALT + DEL klik op het tabblad 'Processen'. Sluit overbodige processen af. Als je niet welke processen je aan moet laten staan, kun je ze opzoeken op bijv.: www.processlibrary.com

me
door messedup - Jan 25, 2008 om 15:44
66 Antwoorden / 1 Vragen

Er is vermoedelijk niets fout, maar een geheugen probleem of opslag van gegevens...

Als je zelf start kan deze soms iets opslaan en het geheugen vol
zetten... en hoeveel GB zit er in de PC en tussen minium en prettig
werken zou ik tenminste 2GB voor XP en 4Gb voor Vista adviseren, daarom
heeft deze Pinguïn liever Linux...

Waar gaat dit in hemelsnaam over ?
Niets fout ? Dan zou de webcam het wel doen.

Zelf start ? Opslaan en geheugen volzetten  ? Geheugen probleem of opslag van gegevens ?
Maar overstappen op Linux omdat de webcam niet werkt?
Linux is leuk, maar zeker nog geen algemene vervanging voor Windows. Voor veel hardware bestaan niet eens linux drivers, dan weet je dus zeker dat het niet werkt.

Probeer eerst eens de drivers te verwijderen, dan opnieuw installeren zonder dat de webcam aangesloten is.
Kijk bij XP Pro in systeembeheer/logboeken naar eventuele foutmeldingen en kijk eens naar evt. foutmeldingen in apparaatbeheer.
Het is hoogstwaarschijnlijk een driverprobleem/conflict.

to
door tonh_1 - Jan 26, 2008 om 16:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou het niet  weten zo 1  2 3  mijn webcam  doet het ook niet veel storingen zitten erop te veel om na te kijkennn  heeft het wel goed gedaan oja  deze  is van philips

to
door tonh_1 - Jan 26, 2008 om 16:33
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou het niet  weten zo 1  2 3  mijn webcam  doet het ook niet veel storingen zitten erop te veel om na te kijkennn  heeft het wel goed gedaan oja  deze  is van philips

to
door tom41nov66 - Jan 27, 2008 om 20:51
7 Antwoorden / 0 Vragen

in config instellingen webcam aanpassen of update driver

bios update is ook nog mogelijk

birdtweety
door birdtweety - Jan 27, 2008 om 21:19
115 Antwoorden / 21 Vragen

heb de optie in hardware`de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen` maar dit ga geen verandering.

ook heb ik deze raad geprobeerd`Kijk in IE eens naar:
extra, opties, verbindingen, instellingen, "de verbinding automatisch verbreken als deze niet meer nodig is" maar als ik in IE op de knop extra klik en dan op internetoptie komt er een venster open waar ik op het tabblad verbindingen klik vind ik wel instelling maar dan komt er een wizzard open om een nieuwe internet verbinding te maken maar dat is toch niet de bedoeling.

ook heb ik de driver verwijderd van de webcam en via internet de nieuwste driver gedownload maar het heefy niets uitgehaald.

ook heb ik de driver van de usbpoort verwijderd zodat na de pc opnoieuw te hebben opgestart deze zelf automatisch zou terug zetten wat ook is gebeurt maar het heeft het probleem met de webcam niet verholpen.

ook heb ik de usb steker in een andere poort maar dit bracht ook niet op.

voor ik op deze nieuwe pc windows live had geinstalleerd heb ik het met een oudere versie geprobeerd van msn maar daar deed hij het al niet.

aan lege ruimte ligt het niet want de hd schijf is 160 gb graat en er is maar ruim 20 gb gezet dus ruim 140 gb over.

ik weet het echt niet meer heeeeeeelp

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 28, 2008 om 13:44
226 Antwoorden / 8 Vragen

Het kan ook zijn, dat er eenvoudig te weinig stroomtoevoer is. Vooral als je via een USB-hub meerdere apparaten aansluit, heb je een extra voeding nodig.