rijsdijk
door rijsdijk Oct 29, 2007 om 19:11
Computers & telefonie

Problemen met blue tooth

Na een software update ben ik helaas al mijn gegevens, contacten, foto's en videos kwijt in mijn Nokia N73. Ik baal hier flink van, maar er is niks meer aan te doen. Gelukkig heb ik nog een andere mobiel, een Nokia 6230. Iemand zei me dat ik het adresboek van die telefoon met blue tooth over kon zenden naar mijn N73. Ik heb geprobeerd om de telefoons contact te laten maken met elkaar, maar de N73 ziet de 6230 wel, maar andersom niet.. en waar vind ik het wachtwoord wat ik nodig heb?? Wie weet raad? Alvast dank.

511 11 Rapporteer

sillyas
door sillyas - Oct 29, 2007 om 19:19
46 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heeft u toevallig een datakabel van 1 van de telefoons?

Zo ja, dan is het sneller en makkelijker om die te gebruiken voor de overdracht van data via het speciale Nokia programma ( Nokia PC suite ). Dit is gratis te downloaden op Nokia.nl en wordt ook standaard bij beide telefoons geleverd voorzover ik me kan herinneren. Ik heb het zelf ook gebruikt en werkt inderdaad ook voor overbrengen van contacten, visitekaartjes, smsjes.

labswans
door labswans - Oct 29, 2007 om 19:22
1918 Antwoorden / 10 Vragen

waarschijnlijk heeft u bleu tooth op niet waarneembaar staan voor andere telefoons. Zet die op waarneembaar in het betreffende blue tooth menu op de telefoon

Het wachtwoordt welke u moet opgeven is een zelf verzonnen wachtwoordt bijvoorbeeld 12345 deze moet u dan bevestigen op de andere telefoon , daarna kan de overdracht plaatsvinden via bleu tooth

succes , labswans

rijsdijk
door rijsdijk - Oct 29, 2007 om 19:35
48 Antwoorden / 14 Vragen

Hij staat wel op waarneembaar. Ik heb het geprobeerd met dat wachtwoord. Dat leek te lukken. Ik moest op de 6230 toestemming geven voor contact met de N73. Dat deed ik en vlak daarna zag ik op de N73, dat hij geen verbinding kon leggen met de 6230... wat is hier toch aan de hand?

rijsdijk
door rijsdijk - Oct 29, 2007 om 19:37
48 Antwoorden / 14 Vragen

Dank je wel voor de reactie. Ik heb PC Suite. Zal dat wel doen, maar het prbleem blijft bestaan.
Ik geen verbinding leggen tussen de 2 Nokia's..

labswans
door labswans - Oct 29, 2007 om 19:44
1918 Antwoorden / 10 Vragen

doe het andersom : maak met de 6230 kontakt met de n73 dan moet het lukken

rijsdijk
door rijsdijk - Oct 29, 2007 om 19:57
48 Antwoorden / 14 Vragen

Nee dus. die ziet de N73 niet..

labswans
door labswans - Oct 29, 2007 om 20:21
1918 Antwoorden / 10 Vragen

nog een poging : simkaart van 6230 in nokia zetten en adressen importeren op telefoon ( mits deze simlockvrij is )

Een andere oplossing is : via een laptop/pc met blue tooth verbinding maken met 6230 bestanden copieren op de laptop / pc en dan van laptop / pc naar nokia n73

rijsdijk
door rijsdijk - Oct 29, 2007 om 20:45
48 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de gegevens inmiddels via de pc op de N73 gezet.. maar ik baal er toch wel van dat i k dus geen verbinding tussen de 2 telefoons kan krijgen..
Hartelijk dank voor het meedenken!

sillyas
door sillyas - Oct 29, 2007 om 23:47
46 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt nog proberen om beide telefoons voor elkaar te autoriseren om evt. zelf automatisch contact met elkaar te laten maken.

Ook dat kan via het bluetooth menu van beide telefoons.

elenay
door elenay - Oct 30, 2007 om 01:27
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Volgens mij moet je de simkaart eruit halen en die kopieren. Dus doe je oude simkaart in je nieuwe mobiel. Kijk in de gebruiksaanwijzing hoe je dan verder moet handelen om de simkaart te kopieren. Het wachtwoord is je cijfercombinatie die je gebruikt voor je mobiel. Om je mobiel open te maken. Normaal is het 4 x 0, dus 0000, en bij Nokia staat het in het boekje. Maar als je het niet verandert hebt blijft het 0000 of 1234, zie gebruikersboekje dat je krijgt bij je simkaart.

dirck
door dirck - Oct 30, 2007 om 02:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie dat het inmiddels al gelukt is, maar je zou het ook via infrarood kunnen proberen. (volgens mij hebben beide telefoons een infrarood poort)