hi
door hilmelien Aug 24, 2005 om 20:12
Computers & telefonie

Problemen met breedband bij Fiberworld / dis

Al maanden heb ik problemen met de telefoonverbinding via breedband bij Fiberworld / Dis. Nieuwe modems, vele mailtjes en telefoontjes met de helpdesk en de daaraan gekoppende mooie praatjes.


Tot op heden is dit alles nog zonder resultaat; onze telefoonverbinding galmt, kraakt en geeft een echo.


Waar kan dat aan liggen en hoe kan ik de provider aansporen tot "echte" actie?


Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben met Fiberworld? Volgens hun eigen helpdesk ben ik namelijk niet de enige met die klachten

536 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ri
door richard64 - Aug 30, 2005 om 11:11
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik gebruik alternatieve firmware tegen de echo, vervorming en wegvallen.  Bij mij werkt de telefonie nu goed. 


Ik heb de oplossing op het gebruikersforum voor Fiberworld geplaatst en ook anderen hebben blijkbaar goede resultaten.  Zie hiervoor http://www.fiberworldgebruikers.com/forum/showthread.php?t=52 bericht #5.


Succes, ik hoop dat het bij jou ook goed werkt!

ve
door venco - Nov 15, 2005 om 22:27
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook ik heb al maanden problemen met fiberworld. Echo Echo...


 

ph
door phillippoes - Mar 24, 2006 om 23:07
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo lotgenoten,

Ik heb precies dezelfde ervaringen met dat Fiberworld, zo niet erger. Bar en boos. Internet werkt goed, maar de telefoon is een voortdurende ramp.

Als een bedrijf geen goed product levert, zoals het belooft, mag het contract toch zondermeer worden verbroken hoop ik?

Wie weet hoe dat precies zit?

Groet, Ikku





ri
door richard64 - Mar 28, 2006 om 07:44
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kan niet zomaar opzeggen, of je moet na je jaarkontrakt zijn, dan heb je een maand opzegtermijn.  Dit kan je controleren in de voorwaarden van Fiberworld.  Op het Fiberworld gebruikersforum zijn ook wat topics geweest over opzegging.  Hou er wel rekening mee dat als je BBNed verlaat je € 77 kosyen te betalen hebt.  Dit geldt niet als je naar een andere BBNed provider overstapt.  Informeer in dat geval eerst bij de nieuwe provider. 


Het is ook zo dat de telefonieproblemen hoofdzakelijk bij BBNed zitten en niet bij Fiberworld.  Heb je al gevraagd of je VoDSL naar het nieuwe BBNed platform overgezet kan worden?  Oorspronkelijk zaten de "oudere klanten" via Colt.


Overigens komt binnenkort firmware 6.10 voor de Copperjet 816-2p uit.  Ik heb een pilot thuis draaien met goed resultaat.  Die zou je ook nog kunnen proberen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer