ch
door chanoem Jan 27, 2011 om 14:03
Computers & telefonie

Problemen met grote bestanden vesrturen

Nu een vraag voor mezelf. Ik heb een account bij Ziggo. Tegenwoordig is het zo dat als ik een wat groter bestand mee wil sturen (bijvoorbeeld een foto van 2 Mb), dan wordt dat bestand in stukjes geknipt en dan krijg ik een waarschuwing van de virusscanner van Ziggo dat mijn bijlage een virus bevat en niet doorgestuurd kan worden. Bovendien zegt de waarschuwing dat gefragmenteerde bestanden niet doorgelicht kunnen worden. Bovendien krijgt de ontvangende partij ook een mail van Ziggo dat ik een mail zou hebben gestuurd met daarin een virus. Dat heeft me al een paar keer een paniekreactie opgeleverd.
De helpdesk van Ziggo (meestal ben ik daar heel tevreden over, maar nu trof ik het even niet) wist mij te vertellen dat het aan mijn eigen virusscanner moest liggen. Die moest ik dan maar uitzetten. Bovendien was ik helemaal niet aangesloten op de virusscanner van Ziggo. Dat wist ik natuurlijk, maar het bericht komt wel van die virusscanner. Hoe dat kan, wist de jongeman ook niet en zou ook vast wel aan mijn computer liggen en misschien stuurde ik inderdaad wel een virus. Wat dus echt niet zo was. En bovendien had ik mij niet aangemeld voor de virusscanner van Ziggo......
Je begrijpt dat ik om een andere medewerker heb gevraagd en toen kwam hij met de tip om mijn eigen virusscanner uit te zetten als ik zo'n bestand verstuur. Heb ik uitgeprobeerd, maar werkte natuurlijk niet. Alle instellingen in alle mogelijke variaties gewijzigd, maar steeds dezelfde melding.
Met mijn hotmailaccount kan ik dezelfde bijlages moeiteloos versturen en Ziggo zegt zelf dat ik tot 10Mb kan versturen als bijlage. Niet dus.
HELP!!!

8800 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo chanoem,

Dit probleem schijnt vaker voor te komen. Klachten op diverse fora.

Misschien kan dit ook bij jou de oplossing zijn:

Van helpmij.nl:
Extra/Accounts, account uitkiezen en naar eigenschappen gaan.
Tabblad geavanceerd
Vinkje weghalen bij Berichten opsplitsen indien groter dan ... Kb.

Laat even weten of dit geholpen heeft.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg ook af en toe verknipte mail van Ziggo klanten.
Blijkbaar hebben ze het niet meer onder controle en laten ze van alles niet meer toe.
In de mail kon ik duidelijk zien, dat Ziggo de veroorzaker is.

: Dit is een bericht van de Ziggo MailScanner
----------------------------------------------------------------
Het oorspronkelijke e-mail bericht bevatte mogelijk een gevaarlijke inhoud.
Deze is voor uw veiligheid verwijderd.

De inhoud is gevaarlijk omdat deze meestal gebruikt wordt om virussen
te verspreiden of om persoonlijke of vertrouwelijke informatie te verkrijgen,
zoals wachtwoorden of creditcard gegevens.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zelf grote bestanden kwijt moet, gebruik ik vaak een upload dienst.
je hoeft dan slechts de link te mailen.
De bekendsten zijn....

http://www.megaupload.com/

http://www.rapidshare.com/

Pak het wel in, met een wachtwoord als het privé is.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@chanoem,

Erik008 geeft hierboven aan welke melding hij als ontvanger krijgt.

Krijg jij als verzender deze melding:

Onze virusscanner is geactiveerd door een bericht dat u heeft verzonden:
To: e-mailadres
Subject: .......
Date: ........
Bijlagen met een virus zijn niet afgeleverd bij de ontvanger.

U ontvangt dit bericht om u te waarschuwen dat uw computer waarschijnlijk
is besmet met een virus. Het is aan te raden uw computer te controleren met
een recente virusscanner.

Onze virusscanner gaf onderstaande melding:

--
Ziggo MailScanner

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook als je een html mail maakt met iframe er in, grijpt Ziggo in.
Blijkbaar zijn ze heel bang voor phishing.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die viruswaarschuwing kan ook te maken hebben met de beveiligingsinstellingen van het email programma , kijk eens bij extra - opties - beveiliging , zet een vinkje bij minder veilig maar meer functionaliteit .

Zijn er ook problemen als jij het bestand ingepakt verstuurd , met bv.winrar ?

Hans

ve
door verwijderd - Jan 27, 2011 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja , ik zou nooit een aanwezig antivirus programma uitzetten , raar advies van ziggo .

Wel zou ik in het av programma de optie om de uitgaande mail te controleren uitschakelen .

Hans

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.wetransfer.com
Gratis tot 2 GB (!) uploaden waarna beoogde ontvanger een mail krijgt met downloadlink. Werkt perfect.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Digital Dropbox en yousendit zijn twee sites waar ik goede ervaringen mee heb. De eerste werkt als soort online back-up systeem (je kunt mails rondsturen met links naar jou geuploade bestanden), de tweede werkt op ongeveer dezelfde manier als de site die truvanu noemt.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

Vermoedde al dat deze vraag in de nieuwsbrief stond.

Titel van de vraag is echter het probleem niet! Even goed lezen! Probleem is de viruswaarschuwing van Ziggo.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als toevoeging op m'n vorige post wil ik nog zeggen dat het versturen van grote bestanden ook geweigerd kan worden door de ontvangende kant (daar zou trouwens ook de virus-waarschuwing vandaan kunnen komen). Als de ontvangende server jou mail weigert, krijg jij een automatische e-mail terug.

Mede daarom is het altijd beter om via zo'n tussenliggende site grote bestanden te sturen. Je jaagt de beschikbare ruimte van andere mensen (bij Ziggo heb je geloof ik maar 50 MB, toch?) er snel doorheen wanneer je grote bestanden overstuurd.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je geen gebruik wil maken van een upload dienst
dan kan het ook met windows live messenger
je kan namelijk mappen delen met familie of vrienden
je kan daar evt foto`s of files inzetten die je dan deelt
en dan kan een familie lid of vriend/in je bestanden binnen halen en kijken.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg net een nieuwsbrief van Windows live, met de mededeling,dat je nu, in één e-mail tot 10 GB !! aan foto's kunt versturen.
Groet, Hans.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij werken inderdaad ook met dropbox. En dit werkt prima. Alleen moet degene die je iets wilt toesturen ook dropbox hebben. Maar via dropbox kun je echt alles verzenden, van foto, filmpjes, excel bestanden, pdf bestanden ect.

Ik kan het iedereen aanraden. Zelfs mijn zwager in Brazilie heeft dropbox. En het mooie het staat als het ware gewoon op het internet, dus ik kan zo iets veranderen in onze bestanden en dan krijgt mijn zwager daar bericht van en hij kan dan ook weer iets toevoegen of veranderen in dat zelfde bestand.

Het is dus eigenlijk een box die je persoonlijk maakt door er een naam aan te koppelen met wachtwoord, waardoor alleen de personen erin kunnen waar je toestemming aan gegeven hebt.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik had in het verleden dezelfde problemen maar dat was niet bij Ziggo. Erg grote bestanden zijn vaak een probleem bij het gebruik van E-mail.
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik hele grote bestanden moet verzenden, b.v. een hele foto CD of DVD.
Dit is een beetje of topic. Maar ik gebruik daarvoor Skype en dat gaat probleemloos en het voordeel is ook dat de brievenbus nooit vol kan geraken.

Succes,

Cor

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grote bestanden kun je verzenden via
www.yousendit.com
Werkt perfect

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hans515 schreef op vrijdag 28 jan 2011, 13:24: Ik krijg net een nieuwsbrief van Windows live, met de mededeling,dat je nu, in één e-mail tot 10 GB !! aan foto's kunt versturen.
Groet, Hans.

Maar het is wel van belang dat de ontvanger ook 10GB kan ontvangen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hans 515,
Windows Live is niet de provider en daar zit het probleem. Niet in het Email programma. Probeer maar even 10 GB te verzenden dan weet je gelijk of het lukt. Ik maak niet graag gebruik van een dienst die mijn grote mail door stuurt omdat ik niet weet wat er in de tussen tijd mee kan geburen.

Groet,

Cor

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met "wetransfer" kun je bestanden tot 2 GB versturen! Kijk op www.transfer.com.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.google.com/accounts/NewAccount?continue=http%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F&hl=nl

Maak een Google account aan, en je kunt grote bestanden zonder moeite versturen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem van de helpdesk van Ziggo is, dat ze zelf ook niet weten hoe het zit.
De helpdesk heeft een focus op een probleem bij de klant, ze zullen het nooit in het Ziggo systeem zoeken.

Het oerdomme advies om een virus scanner uit te zetten, is een voorbeeld hiervan.
Je weet namelijk niet, als helpdesk of je klant de virus scanner wel weer aan krijgt.
Ook als het echt een virus is, gaat die op de post, waar niemand op zit te wachten.
Dat een virusscanner een logboek heeft, denkt de medewerker niet aan.
Ook de logboeken inzien bij Ziggo, zal hij wel niet toe in staat zijn.
Het advies om het eens via hun webmail te proberen hoor je ook niet.

Het valt me nog mee, dat je niet het advies kreeg om je modem een half uur uit te doen.
Dit is natuurlijk zinloos, maar meestal laten ze je dit doen, als ze het niet meer weten.

Zelf zit ik niet bij Ziggo, maar werd regelmatig gebeld door Ziggo slachtoffers die er depri van werden.
Gelukkig zijn de meesten in mijn vriendenkring daar weg.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het programma MijnFileHost kun je gratis bestanden tot 50 MB versturen.

Je vindt een uitgebreide handleiding van het programma op de site: Windows stap voor stap.

Klik op deze link om er rechtstreeks te komen:

http://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/grote-bestanden-versturen-met-mijnfilehost

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou bijvoorbeeld de extensie van het bestand kunnen veranderen, bijvoorbeeld foto.jpg veranderen in foto,gpj dan is het op dat moment ook niets meer, en kan de virusscanner hem aanmerken als een virus, alleen de ontvanger moet bij binnenkomt het bestand opslaan in een map, en daarna de extensie weer veranderen in foto.jpg.
dus nogmaals alleen even de extensie veranderen is genoeg, en bij aankomst de extensie weer terug zetten zoals hij hoort te zijn , je kan dat uiteraard de ontvanger meedelen per email zodat hij weet wat er aan de hand is

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde in het vorige artikel dat bij verandering van extensie de virusscanner hem NIET kan aan merken als een virus

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het niet helemaal met thomas46 eens want een verstopt virus in een bestand wordt wel door de goede av programma's tegen gehouden of je nu wel of niet de extensie veranderd.

Toen ik nog bij ziggo zat gaf ziggo ook virusmeldingen bij het versturen van bestanden met een exe extensie , na ingepakt met winrar lukte het wel

Ik hoop dat TS nog wat laat horen en dat hij mijn eerder genoemde tips heeft bekeken .
Enne een bestand ( foto ) van 2 mb is niet echt groot

Hans

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een extensie veranderd in iets wat niet bestaat, is het een onbekent document waar geen programma weg mee weet, kortom met zo'n bestand kan je niks, dus ook een virusscanner niet , en wat het inpakken met rar of winzip betreft daar hebben virusscanners geen moeite mee , en vissen die bestander er zo uit

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van Ziggo staat dat email maximaal 10MB mag zijn via een email programma en 5MB via webmail.

Dat is wel bruto, je verstuurt meer data dan het kale bestand (Overhead)
Dus 1 plaatje van 2MB is absoluut geen probleem.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik vaak doe als ik grote bestanden moet versturen?

Via MSN. Ik verstuur als het moet bestanden van 50 MB. Er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden.

1e: de ontvanger moet ingelogd zijn bij MSN
2e: de bestanden moeten geen extensie *.exe of *.bat hebben. Dus verander je de naam in *.txt en de ontvanger verandert dat weer terug.

Bevalt me tot nu toe uitstekend.

Succes.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2011 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://picasa.google.com/features.html

daar kun je wel 99 foto's gelijk mee door sturen

ve
door verwijderd - Jan 29, 2011 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

soepkiep schreef op vrijdag 28 jan 2011, 21:34: http://picasa.google.com/features.html
daar kun je wel 99 foto's gelijk mee door sturen

Maar dat geldt dus alleen maar voor foto's.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2011 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de helpdesk van Ziggo belt, heb ik al verschillende keren gemerkt, dat ze maar iets roepen wat ze standaard geleerd hebben (of op papier hebbe)en nooit ligt het aan Ziggo, maar proberen altijd de schuld bij jou te leggen.
Voorbeeld: een paar weken terug had ik geen telefoon en internet. Mijn 4 naaste buren ook niet. Ik belde met mijn mobile telefoon met Ziggo en mij werd al gelijk verteld dat het te druk was en ik later moest proberen. Ik ben echter gewoon doorgegaan en kreeg gelijk contact. Dan wordt je verteld dat je eerst moet resetten, hetgeen ik al een paar maal had gedaan. Toen vertelde mij de helpdesk dat hij had gekeken of er problemen waren met onze verbinding en zei dat bij hen alles goed was, dus moest de fout bij mij liggen. Ik moest naar mijn modem gaan en kijken wat dat voor modem was. Maar ik was dat niet van plan, want als mijn modem kapot was, dan zouden niet mijn buren allemaal zonder verbinding zitten. Toen werd mij gevraagd of wij rechtsstreeks op het kastje buiten waren aangesloten(ik maar betalen voor mijn mobiel) Ik heb geantwoord dat dat hun probleem was en of er geen man langs kon komen. Dat kon pas een paar dagen later en als de schuld bij ons lag, moesten we betalen. Hij heeft de man ingepland omdat ik er zeker van was dat het niet bij ons lag.
's-middags belde een medewerker naar mij om te vertellen dat Ziggo problemen had vanwege vandalisme en dat heel Noord-Holland zonder verbinding zat, zelfs de ziekenhuizen.
Ik heb hem er toen opgewezen, dat ze voortaan dan de man aan de Helpdesk up to date moeten hebben, want dat dit mij niets had opgeleverd, alleen een flink bedrag van mijn mobile en heel veel tijd en enorme frustratie.
Mijn buurvrouw onder mij, die niet bij Ziggo was aangesloten had ons al ingelicht dat dit probleem er was, maar de man aan de helpdesk wist van niets!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Feb 16, 2011 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 27 jan 2011, 15:00: Hallo chanoem,

Dit probleem schijnt vaker voor te komen. Klachten op diverse fora.

Misschien kan dit ook bij jou de oplossing zijn:

Van helpmij.nl:
Extra/Accounts, account uitkiezen en naar eigenschappen gaan.
Tabblad geavanceerd
Vinkje weghalen bij Berichten opsplitsen indien groter dan ... Kb.

Laat even weten of dit geholpen heeft.

Heel hartelijk dank voor je reactie. Mijn excuses dat ik pas zo laat reageer.
Jouw tip bleek ook meteen de goede te zijn. Ik heb gedaan wat je hebt opgeschreven en nu kan ik grotere bestanden moeiteloos versturen. Het lag dus niet aan Ziggo, maar aan mijn eigen instellingen.

Alle anderen ook hartelijk dank voor de diverse tips om grote bestanden te delen met anderen. Ik bewaar ze allemaal en ze zullen zeker nog van pas komen.

En nog even voor alle zekerheid: ik heb voor deze ervaring nog nooit een vervelende ervaring met de helpdesk van Ziggo gehad.

Met vriendelijke groet.