zo
door zonnig Jun 3, 2009 om 10:19
Computers & telefonie

Problemen met TELE 2

beste mensen, wie kan mij in deze adviseren. ik heb een abonnement bij TELE 2 voor vaste telefonie. 3 mnd geleden ben ik verhuisd. sindsdien kan TELE 2 niet leveren. ze komen met een smoes dat het aansluitpunt nog niet in orde is gemaakt door KPN. ik heb hen gezegt dat ik zij het maar moeten oplossen met KPN. ik wil gewoon gebruik kunnen maken van mijn telefoon. zij stellen zich op het standpunt dat ik verantwoordelijk ben voor het aansluitpunt en dat dit in de algemene voorwaarden staat geschreven.

ik ben het hier niet mee eens. mijn woning staat in een nieuwbouwcomplex en er waren inderdaad problemen met het aansluiten maar inmiddels kunnen alle bewoners van diverse providers hun telefoon gebruiken. alleen de klanten van TELE 2 kunnen dat niet. er woont nog iemand bij mij in het appartementencomplex en die heeft hetzelfde probleem gehad. TELE 2 heeft zijn abonnement op zijn verzoek beeindigd omdat zij niet kunnen leveren. zij weigeren de mijne te beeindigen, hoewel ze ook niet bij mij kunnen leveren. dit akkefietje heeft me in de kosten gejaagd want ik bel nu met mijn mobiel en dat kost vele malen duurder.

ondertussen blijft TELE 2 maandelijks geld aftrekken van mijn rekening. ik heb hen een aangetekende brief gestuurd, daarop kreeg ik een standaard brief van hen terug (zij hebben telefonisch toegegeven dat dit een standaardbrief is). daarin zeggen ze dat ze hebben geprobeerd om telefonisch contact met me te krijgen, hetgeen niet is gelukt. toen ik hen erop wees dat dit niet klopt hebben ze een telefoonnummer genoemt dat totaal niet bekend is bij mij. ik heb mijn telefoonnummer meer dan 6 keer aan hen doorgegeven en toch hebben ze nog steeds een onjuist nummer in hun systeem. is het dan gek dat ze je niet kunnen bereiken. en inhoudelijk wordt er ook al niet gereageerd maar wordt jou aangetekende brief, hoe klantvriendelijk, met een standaardbrief afgehandeld?

ik zit nog steeds met de gebakken peren en kom er alleen niet uit. wie helpt mij svp om van TELE 2 af te komen.

alvast heel erg bedankt.

513 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2009 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien Tele2 zijn verplichtingen tot leveren niet kan nakomen is het contract verbroken en kunt de termijn betalingen storneren immers Tele2 is in gebreke u behoeft zelfs uw contract niet te beeindigen.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2009 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien is het een idee om de bank het bedrag te laten terug te boeken,net zolang dat tele2wel moet reageren.veel succes

ve
door verwijderd - Jun 3, 2009 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Problemen met tele2 is heel normaal.

ik heb zelf een half jaar zonder internet gezeten omdat ze de telefoonlijn vast hebben gehouden

Ten einde raad ben ik bij de raadsman geweest en brieven geschreven, en over gegaan op casema.

Wat u het beste kan doen is u telefoon nummer veilig stellen bij de KPN, dat kan zodra dat in orde is heeft u telefoon en nu eventueel een pakket .

En de bank of girop opdracht geven alles terug te vorderen wat tele2 onrechtmatigd heb af gehouden, bedenk u wel u heeft er niets voor ontvangen.

U kunt schrijven of bellen ze leggen alles naast zich neer en u krijg geen antwoord.

ook kan u het via internet bankieren zelf terug halen en blokkeren.

hopende dat u hier iets aan heeft

ve
door verwijderd - Jun 3, 2009 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook niet slim om met een zwart schaap zaken te doen.

Groet kuifje

ve
door verwijderd - Jun 3, 2009 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al 10 jaar een tevreden klant met alles bij Tele 2, zonder enig probleem!

Ik zou echter in Uw geval naar de bank gaan en het bedrag STORNEREN. Dan komen ze er echt wel op terug>>>>>>>

Succes en gr. Hans.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u gaat verhuizen naar een adres waar Tele 2 niet kan leveren dan is dat uw verantwoording en niet van Tele 2, tenzij Tele 2 u bericht heeft dat zij wel op uw nieuwe adres kunnen leveren. U moet dit zelf aantonen daar u de eisende partij bent. In dit geval kunt u Tele 2 ingebreke stellen, maar moet u ze in de gelegenheid stellen dat zij dit binnen een redelijke termijn in orde maken. Doen zij dat niet dan kunt u uw contractverplichtingen opzeggen.

Als u niet voor uw verhuizing vooraf bij Tele 2 uitgezocht heeft of zij op uw nieuwe adres wel kunnen leveren, dan bent u verplicht om uw verplichtingen tot het einde van uw contractperiode na te komen. Daarna kunt u per maand opzeggen.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,

allereerst bedankt voor jullie reactie. Rosenthal, TELE 2 beweert inderdaad dat IK verantwoordelijk ben. maar ik kan aantonen dat er wel geleverd kan worden omdat bij iedereen in deze "nieuwbouwflat" de providers wel hebben kunnen leveren en alleen TELE 2 kan dat niet.

mijns inziens ligt het dus uitsluitend bij de onkunde c.q. klantonvriendelijkheid van TELE 2. ze zijn gewoon niet vooruit te branden als ze je eenmaal binnen hebben. ik zal hen wel schriftelijk in gebreke stellen.

vriendelijke groeten.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte ,

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  webservice@tele2.nl

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice