li
door lidwina59 Aug 15, 2011 om 16:21
Computers & telefonie

Problemen met Telfort en Deurwaarder

Had febr.2010 via een aktie bij Blokker een abonnement willen afsluiten bij Telfort. Ging 2 keer niet goed met levering aan de deur. Ik heb niks ondertekend voor ontvangst vd telefoon.Telfort boekt van mijn rekening geld af voor niet ontvangen produkten. Ik heb het geld via mijn bank terug laten boeken.
Krijg een brief van een deruwaarder. Bel ze en stuur alle correrspondentie die ik had gehad van Telfort. Tot op heden heb ik nog steeds niks van het deurwaarders kantoor GGN uit 's Hertogenbosch vernomen. Lezen wel mijn email maar toen tot op heden niks. Hebben mij ook geregistreerd bij St. Preventel. Kan nu geen abbonnement afsluiten
IK ben dus nu 1 1/2 jaar verder. Rechtsbijstand kan niks doen omdat rekening onder een bepaald bedrag is.
Wie kan mij goeie raad geven!!!!

783 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Aug 15, 2011 om 16:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Vermoedelijk heeft Telfort wel het abonnement laten ingaan zonder dat de bijbehorende telefoon + simkaart (?) geleverd is.

Indien u op de rekeningen abonnementskosten ziet staan van een abonnement wat u niet geannuleerd heeft, dan bent u m.i. abonnementskosten verschuldigd aan Telfort.

Als u echter bij gebrek aan telefoon + simkaart geen gebruik van de dienst heeft kunnen maken, kunt u m.i. deze abonnementskosten weer terug vorderen omdat daar geen dienst tegenover stond.

U moet m.i dan wel kunnen aantonen dat Telfort u ondanks herhaalde verzoeken geen telefoon + simkaart geleverd heeft.

Ik zou in uw geval eerst met e.e.a. bij een Juridisch Loket of advocaat langs gaan om te laten beoordelen of u aan de hand van de correspondentie met Telfort kans maakt om een rechtzaak tegen Telfort hierover te winnen.


Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]


Het mooiste zou m.i. zijn als uit uw correspondentie blijkt dat u het abonnement heeft geannuleerd.







birdies
door birdies - Aug 15, 2011 om 20:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

..........Ging 2 keer niet goed met levering aan de deur...........

Maar je hebt wel een abonnement afgesloten! Dat de aflevering van het mobieltje niet gelukt is, betekent niet dat je abonnement is beëindigd.

li
door lidwina59 - Aug 17, 2011 om 08:06
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=birdies schreef op maandag 15 aug 2011, 20:07]..........Ging 2 keer niet goed met levering aan de deur...........

Maar je hebt wel een abonnement afgesloten! Dat de aflevering van het mobieltje niet gelukt is, betekent niet dat je abonnement is beëindigd.

Telfort schreef dat abonnement is geannuleerd. maar het 1e factuur wordt al automatisch van te voren opgemaakt.

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 09:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=lidwina59 schreef op woensdag 17 aug 2011, 08:06][quote=birdies schreef op maandag 15 aug 2011, 20:07]..........Ging 2 keer niet goed met levering aan de deur...........

Maar je hebt wel een abonnement afgesloten! Dat de aflevering van het mobieltje niet gelukt is, betekent niet dat je abonnement is beëindigd.

Telfort schreef dat abonnement is geannuleerd. maar het 1e factuur wordt al automatisch van te voren opgemaakt.
Ik raad u aan om schriftelijk aangetekend aan te geven bij Telfort dat u gestorneerd heeft omdat u het abonnement heeft geannuleerd. Voeg bij een copie van brief of afdruk van e-mail waarin Telfort bevestigt dat uw abonnement geannuleerd is.
Geeft meteen aan dat Telfort binnen uiterlijk 30 dagen de onterecht registratie bij Preventel in trekt.
Trek meteen per direct in brief uw toestemming tot automatische incasso in als u toestemming daar toe gegeven had.
Als u geen toestemming gegeven had geeft dan in brief aan dat er sprake was van een onterechte incasso omdat u daar nooit toestemming voor gegeven heeft.

Geeft aan dat als u niet binnen uiterlijk 30 dagen een brief krijgt van Telfort waarin alles recht gezet wordt en incassoprocedure ingetrokken wordt, u naar de Geschillencommissie Telecommunicatie gaat om het abonnement te betwisten.

Leg map aan met alle documenten daarin. Dat is handig mocht het net als bij maanden gaan duren om een administratieve fout bij Telfort recht te zetten.

Maak meteen een paar copieën van e.e.a.
Dan kunt u wat mij betreft een niet aangetekende brief aan incassobureau sturen met bijgevoegd copie van bewijs van annuleren door Telfort.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.


GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE

Geschillencommissie Telecommunicatie

telfortwbcr
door telfortwbcr - Aug 19, 2011 om 17:50
124 Antwoorden / 0 Vragen
0

@lidwina59,

Graag helpen wij u hiermee verder. Via het Telfort forum kunt u in een privébericht uw naw-gegevens en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

q.
q.zonneveld - Jul 1, 2024 om 12:48
Elektronica & tv

Hoe zit het met terugleverkosten voor zonnenpanelen als de teruglevering regelmatig wordt geblokkeerd door overbelasting van het net?

Mijn omvormer valt regelmatig uit door overbelasting op het net. Dat scheelt wel 30% t.o.v. de situatie bij mijn vriendin die elders woonachtig is.(zonnenpanelen en installatie zijn identiek). De terugleverkosten zijn bij mij echter veel hoger dan bij haar , terwijl de opbrengst bij haar ruim 20% hoger is dan bij mij, omdat haar dak zuid-west is en bij mij zuid-oost.
, Lees meer

Mikske10
Mikske10 - Jul 1, 2024 om 17:59
Garantie & verzekeringen

Lekkage huurwoning en novilon.

Ik heb een fikse lekkage gehad in mijn huurwoning.
In de berging waar ook de cv ketel hangt lag novilon en toen deze was opgepakt kwam het water omhoog uit de vloer.
De novilon ligt aan een stuk door mijn woning.
De firma die de lekkage heeft verholpen attendeerde mij erop dat de novilon van de gang en keuken waarschijnlijk ook aan de onderkant nat is.
De vloer in de badkamer d ... Lees meer

Kimmy1997
Kimmy1997 - Jul 1, 2024 om 16:35
Geldzaken & recht
Verhuurder wil borg niet terug geven

Verhuurder wil borg niet terug geven

Beste lezers.

Ik heb een vraag en hoop echt antwoorden te krijgen

ik en me gezin zijn 1 mei vanuit een appartement naar een grotere woning gegaan.  Paar belangrijke punten 

~ geen voorinspectie geweest 
~ een expatverhuurder bedrijf deed de eindinspectie 
~geen foto's gemaakt toen we er in kwamen door verhuurder of expatdesk
~eindinspectie staat ... Lees meer