Problemen met Xerox printer
Ik heb 14 maanden geleden als particulier een Xerox Phaser 6140 laser kleurenprinter gekocht en hier ondertussen 117 kleurafdrukken en 537 zwarte afdrukken mee gemaakt. Deze printer is bedoeld voor klein kantoorgebruik. Nu blijkt de printer op elke print een rij van drie zwarte vlekjes mee te printen. Deze vlekken zitten in een verticale rij om de 75 mm. Ze zitten met hun hartafstand op 50 mm vanaf de linker papierrand.
Vandaag heb ik met Xerox gebeld.
Ik heb van Xerox begrepen dat er een probleem met de Imaging Unit aan de hand is. De drum in de Imaging Unit heeft een omtrek van 75 mm.
Dit verbaast mij, het is weliswaar een verbruiksartikel zoals Xerox stelt, maar als ik dan deze unit op internet opzoek en er staat dat vervanging "bij normaal gebruik niet vereist is, heeft lange levensduur" vermeld is en op andere sites vermeld staat dat er 30.000 tot 50.000 pagina's geprint kunnen worden met andere types Xerox printers voordat deze Imaging Unit vervangen hoeft te worden, dan klopt er iets niet.
Xerox heeft mij verteld dat op deze machine 1 jaar garantie zit. Deze is inmiddels verlopen nu de machine 14 maanden oud is. Ook vertelde hij mij dat Xerox dit ene jaar handhaaft ongeacht het aantal gemaakte afdrukken. Ik kon ook een call laten aanmaken via ons call center, maar ik zal hiervoor moeten betalen anders had ik extra garantie moeten/kunnen inkopen volgens Xerox.
Ik ben hier van mening dat dit niet binnen een zodanige korte tijd en met maar 650 afdrukken mag gebeuren.
Mijn 1e vraag is of er meer mensen dit probleem met Xerox hebben.
Mijn 2e vraag is of aan dit ene jaar strikt de hand gehouden moet worden zoals Xerox stelt. Ik ben van mening dat een dergelijk professioneel product niet zo snel dit probleem moet kunnen krijgen.
De medewerker van Xerox stelde dat de drum in de Imaging Unit een omtrek heeft van 75 mm. Dat is precies de afstand van de vlekken op het papier.
Ik weet niet wat de omtrek van de andere rollen zijn. Er is uitwendig geen andere rol te zien.
De Imaging Unit is een plastic unit waar het papier doorheen getrokken wordt en de belichting regelt.
Alk,
Heeft u al gekeken of er een vuiltje op de imaging unit zit? Waardoor die op die plek zijn werk niet goed kan doen? Want voor we nou al gaan concluderen dat het ding kapot is (wat overigens misschien best mogelijk is hoor) lijkt het me handig om even te kijken of het niet een wat eenvoudiger te verhelpen probleem zou kunnen zijn.
U word verkeerd voorgelicht door deze maatschappij, u heeft gewoon 2 jaar garantie volgens europees recht...
@hanneke, de imaging unit is een grote gesloten plastic bak met een ontwikkeleenheid. Tijdens het plaatsen kan deze bak maximaal 5 minuten daglicht verdragen.
@1paul, ik heb vaker van die 2 jaar gehoord, maar kan de wettekst niet vinden.
Weet jij waar die staat. Bij Consuwijzer staat wel dat elk product degelijk moet zijn, maar er staat geen precieze tekst.
Alk,
Dan kan het dus toch zijn dat er vuil in zit. Maar goed, als u daar niet eenvoudig achter kunt komen, dan heeft u natuurlijk wel een probleem.
Wat betreft garantie: het klopt dat die twee jaar niet te vinden is, want dat is geen vaste termijn. Het gaat inderdaad om redelijke verwachtingen. Een tv van 75 euro bij de Blokker daar moet je andere verwachtingen van hebben dan een tv van duizenden euro's van een duur merk.
Overigens moet u voor garantie in eerste instantie bij de winkelier zijn, en niet bij de fabrikant. Heeft u daar al contact mee gehad?
Waar het precies staat weet ik niet wat ik wel weet is dat het laatst in de uitzending is geweest ivm de apple produkten, deze fabrikant gaf ook maar 1 jaar garantie en dit stond ook zo op hun website vermeld dit is na deze uitzending veranderd naar 2 jaar...
Kijk ook hier even...
Staan onderaan die pagina nog een paar links, kijk daar ook even...
@1paul, Ik heb deze uitzending ook gezien. Door deze uitzending en vergelijkbare informatie in de consumentenprogramma's weet ik dat de garantie naar 2 jaar verlengd is.
In het eerste jaar moet de verkoper bewijzen dat de consument de fout veroorzaakt heeft, in het 2e jaar moet de consument bewijzen dat het probleem niet bij hem ligt.
Ik had graag de originele wet tekst bij de hand gehad, dan beland je niet in een wellis/nietes discussie.
Mocht iemand deze tekst weten te staan, graag reactie.
=hanneke schreef op vrijdag 6 apr 2012, 19:04: Alk,
Overigens moet u voor garantie in eerste instantie bij de winkelier zijn, en niet bij de fabrikant. Heeft u daar al contact mee gehad?
Dat is een goede, ik zal contact opnemen met de webwinkelier. Juist omdat Xerox, en niet de verkoper, de garantie aan huis verstrekt was mijn eerste reactie om bij Xerox aan te kloppen.
@1paul, is dit belgisch recht of europees recht wat ook in Nederland geldig is?
Hoe maak je die oranje woorden waar een link achter zit?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Instelling WTW unit
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer