alk
door alk Apr 4, 2012 om 18:35
Computers & telefonie

Problemen met Xerox printer

Ik heb 14 maanden geleden als particulier een Xerox Phaser 6140 laser kleurenprinter gekocht en hier ondertussen 117 kleurafdrukken en 537 zwarte afdrukken mee gemaakt. Deze printer is bedoeld voor klein kantoorgebruik. Nu blijkt de printer op elke print een rij van drie zwarte vlekjes mee te printen. Deze vlekken zitten in een verticale rij om de 75 mm. Ze zitten met hun hartafstand op 50 mm vanaf de linker papierrand.
Vandaag heb ik met Xerox gebeld.
Ik heb van Xerox begrepen dat er een probleem met de Imaging Unit aan de hand is. De drum in de Imaging Unit heeft een omtrek van 75 mm.
Dit verbaast mij, het is weliswaar een verbruiksartikel zoals Xerox stelt, maar als ik dan deze unit op internet opzoek en er staat dat vervanging "bij normaal gebruik niet vereist is, heeft lange levensduur" vermeld is en op andere sites vermeld staat dat er 30.000 tot 50.000 pagina's geprint kunnen worden met andere types Xerox printers voordat deze Imaging Unit vervangen hoeft te worden, dan klopt er iets niet.
Xerox heeft mij verteld dat op deze machine 1 jaar garantie zit. Deze is inmiddels verlopen nu de machine 14 maanden oud is. Ook vertelde hij mij dat Xerox dit ene jaar handhaaft ongeacht het aantal gemaakte afdrukken. Ik kon ook een call laten aanmaken via ons call center, maar ik zal hiervoor moeten betalen anders had ik extra garantie moeten/kunnen inkopen volgens Xerox.
Ik ben hier van mening dat dit niet binnen een zodanige korte tijd en met maar 650 afdrukken mag gebeuren.

Mijn 1e vraag is of er meer mensen dit probleem met Xerox hebben.
Mijn 2e vraag is of aan dit ene jaar strikt de hand gehouden moet worden zoals Xerox stelt. Ik ben van mening dat een dergelijk professioneel product niet zo snel dit probleem moet kunnen krijgen.

4867 18 Rapporteer

no
door nordhaus - Apr 6, 2012 om 12:47
25 Antwoorden / 3 Vragen

Zou de oorzaak kunnen liggen aan een van de transportrolletjes (van het papier)? Als dat zo is voorzichtig schoonmaken met bijv. wasbenzine of tetra.

alk
door alk - Apr 6, 2012 om 13:22
86 Antwoorden / 9 Vragen

De medewerker van Xerox stelde dat de drum in de Imaging Unit een omtrek heeft van 75 mm. Dat is precies de afstand van de vlekken op het papier.
Ik weet niet wat de omtrek van de andere rollen zijn. Er is uitwendig geen andere rol te zien.
De Imaging Unit is een plastic unit waar het papier doorheen getrokken wordt en de belichting regelt.

ha
door hanneke - Apr 6, 2012 om 15:49
321 Antwoorden / 1 Vragen

Alk,
Heeft u al gekeken of er een vuiltje op de imaging unit zit? Waardoor die op die plek zijn werk niet goed kan doen? Want voor we nou al gaan concluderen dat het ding kapot is (wat overigens misschien best mogelijk is hoor) lijkt het me handig om even te kijken of het niet een wat eenvoudiger te verhelpen probleem zou kunnen zijn.

1paul
door 1paul - Apr 6, 2012 om 17:22
3160 Antwoorden / 0 Vragen

U word verkeerd voorgelicht door deze maatschappij, u heeft gewoon 2 jaar garantie volgens europees recht...

alk
door alk - Apr 6, 2012 om 17:41
86 Antwoorden / 9 Vragen

@hanneke, de imaging unit is een grote gesloten plastic bak met een ontwikkeleenheid. Tijdens het plaatsen kan deze bak maximaal 5 minuten daglicht verdragen.

@1paul, ik heb vaker van die 2 jaar gehoord, maar kan de wettekst niet vinden.
Weet jij waar die staat. Bij Consuwijzer staat wel dat elk product degelijk moet zijn, maar er staat geen precieze tekst.

ha
door hanneke - Apr 6, 2012 om 19:04
321 Antwoorden / 1 Vragen

Alk,
Dan kan het dus toch zijn dat er vuil in zit. Maar goed, als u daar niet eenvoudig achter kunt komen, dan heeft u natuurlijk wel een probleem.

Wat betreft garantie: het klopt dat die twee jaar niet te vinden is, want dat is geen vaste termijn. Het gaat inderdaad om redelijke verwachtingen. Een tv van 75 euro bij de Blokker daar moet je andere verwachtingen van hebben dan een tv van duizenden euro's van een duur merk.

Overigens moet u voor garantie in eerste instantie bij de winkelier zijn, en niet bij de fabrikant. Heeft u daar al contact mee gehad?

1paul
door 1paul - Apr 6, 2012 om 19:55
3160 Antwoorden / 0 Vragen

Waar het precies staat weet ik niet wat ik wel weet is dat het laatst in de uitzending is geweest ivm de apple produkten, deze fabrikant gaf ook maar 1 jaar garantie en dit stond ook zo op hun website vermeld dit is na deze uitzending veranderd naar 2 jaar...

Kijk ook hier even...

Staan onderaan die pagina nog een paar links, kijk daar ook even...

alk
door alk - Apr 6, 2012 om 20:39
86 Antwoorden / 9 Vragen

@1paul, Ik heb deze uitzending ook gezien. Door deze uitzending en vergelijkbare informatie in de consumentenprogramma's weet ik dat de garantie naar 2 jaar verlengd is.
In het eerste jaar moet de verkoper bewijzen dat de consument de fout veroorzaakt heeft, in het 2e jaar moet de consument bewijzen dat het probleem niet bij hem ligt.
Ik had graag de originele wet tekst bij de hand gehad, dan beland je niet in een wellis/nietes discussie.
Mocht iemand deze tekst weten te staan, graag reactie.

=hanneke schreef op vrijdag 6 apr 2012, 19:04: Alk,
Overigens moet u voor garantie in eerste instantie bij de winkelier zijn, en niet bij de fabrikant. Heeft u daar al contact mee gehad?

Dat is een goede, ik zal contact opnemen met de webwinkelier. Juist omdat Xerox, en niet de verkoper, de garantie aan huis verstrekt was mijn eerste reactie om bij Xerox aan te kloppen.

1paul
door 1paul - Apr 7, 2012 om 10:01
3160 Antwoorden / 0 Vragen

Oke kijk hier dan even en dan met name Art. 1649quater. § 1...

alk
door alk - Apr 7, 2012 om 10:30
86 Antwoorden / 9 Vragen

@1paul, is dit belgisch recht of europees recht wat ook in Nederland geldig is?

Hoe maak je die oranje woorden waar een link achter zit?

pp
door pp2012 - Apr 13, 2012 om 09:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Alk,

Zou u uw contact gegevens willen sturen naar : informatie@xerox.com

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2012 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alk schreef op zaterdag 7 apr 2012, 10:30]

Hoe maak je die oranje woorden waar een link achter zit?

Ga naar de site waar je naar wilt verwijzen.
Klik met de rechtermuisknop op de adresbalk (deze wordt blauw).
Kies voor kopiëren.
Ga naar het antwoordveld van Vraag en Beantwoord en typ hier je antwoord met bv. klik hier.
Houd de linkermuisknop ingedrukt en ga met de cursor over hier - wordt blauw.
Klik op het schakeltje ( = liggende 8) in het vakje rechtsboven het antwoordveld.
Zet de cursor in het adresveld.
Klik met de rechtermuisknop en kies voor kopiëren.
De url van de website verschijnt dan.
Klik op OK.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Suc6

alk
door alk - Apr 13, 2012 om 12:53
86 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt edrick3, volkomen duidelijk

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2012 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alk,

Graag gedaan.

alk
door alk - Apr 13, 2012 om 13:45
86 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb vanmorgen naar aanleiding van de post van pp2012 contact gezocht met Xerox en ben teruggebeld.
Het blijkt dat het niet voldoende duidelijk was dat ik particulier ben. Mij is verteld dat Xerox voor bedrijven 1 jaar garantie aanhoud en voor particulieren 2 jaar.
Ik werd gevraagd de factuur en serienummer op te sturen waarna de garantie aanvraag in behandeling zal worden genomen.

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2012 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alk,

Dan zal het (waarschijnlijk) wel in orde komen!
Zo zie je maar weer dat een melding op deze site z'n vruchten kan afwerpen.
De webcare-teams lezen mee!

Met vr.gr.

alk
door alk - Apr 20, 2012 om 13:34
86 Antwoorden / 9 Vragen

Afgelopen dinsdag is een monteur van Xerox langs geweest om de printer te repareren. Het bleek dat de image unit een probleem vertoonde. De monteur heeft toen een nieuwe image unit besteld en deze er vanmorgen ingezet.
Het resultaat is dat ik weer de haarscherpe afdrukken heb zoals ik ze gewend was.
Achteraf bleek ik, ondanks alle onduidelijkheden, toch 2 jaar garantie te hebben waardoor de printer gratis gerepareerd werd.

edrick3
door edrick3 - Apr 20, 2012 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alk,

Mooi dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.