br
door brexter Jun 13, 2005 om 12:15
Computers & telefonie

Problemen naar aanschaf nieuwe auto

Heb een nieuwe auto gekocht, vanaf dag 1 heb ik er een paar probleempjes mee. Deze worden niet opgelost omdat vanuit de fabriek de oplossing nog niet daar is, dit kan zelfs maanden gaan duren.


Het probleem was al langer bekend, maar is mij niet verteld bij de aanschaf vindt dat de dealer hiermee in gebreke is gebleven, had namelijk de auto nooit gekocht. Wil feitelijk een nieuwe auto omdat ik geen deugdelijk product heb gekocht, wat je toch mag verwachten bij aanschaf van een nieuwe auto.


Bij aankoop van een huis is men toch verplicht de evntuele verborgen gebreke kenbaar te maken, geldt dat ook bij een auto?


Wat zijn nu feitelijk mijn rechten, en de plichten van de dealer?


Waar kan je heen met dergelijke problemen?

488 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

grindweg
door grindweg - Jun 13, 2005 om 18:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen
0

uw recht is ook uw plicht. u moet de garage wel de tijd gunnen om via de imp op te lossen.een nieuwe auto kan ook altijd iets mankeren daar om zit er gar op. leg uw problemen schriftelijk vast zodat er later geen spelletjes gespeeld worden.soms komt er een service bulletin uit met de oplossingen met een reparatie advies.bij een geschil kunt ook de bovag in schakelen. daar om wel documenteren.succes

retaillogic
door retaillogic - Sep 30, 2005 om 20:56
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Direct een brief naar de importeur sturen. Ik heb ooit ook een "probleem" gehad na aflevering van een nieuwe auto. Direct na het wegrijden van de dealer bleek er al een "probleem" te zijn welk door de garage zelf niet serieus werd genomen. De nieuwe auto is drie keer terug gegaan naar de garage zonder dat "het "probleem" vakkundig werd opgelost. Uiteindelijk naar de importeur geschreven en direct antwoord gekregen. Binnen twee weken was de klacht verholpen!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer