ze
door zesaroni Feb 17, 2004 om 13:20
Computers & telefonie

Problemen tussen router en kabel internetprovider

Sinds ik op mijn internetaansluiteing 2 computers heb aangesloten middels een Router valt internet dagelijks een aantal keer weg.is meestal te verhelpen door modem en/of router uit te trekken) Provider geeft router de svhild En rouierleverancier zegt dat het een zeer goede router is ( inmiddels de derde...alles doorgemeten en getest)
En zegt dat oorzaak bij provider ligt. zij moeder zorgen voor een beter afgestemde verbinding van het kastje buiten maar modem binnen.......
ondertussen wordt ik overaal van het kastje naar de muur gestuurd... en heb ik nog steeds aan waardeloze verbinding waar ik me iedere dag groen en geel aan erger . en een telefoonrekening naar helpdesk provider van 20 € (6 weken tijd mwa)

Wie herkent dit en wie weet er een oplossing voor probleem. of kan mijn vertellen welke weg ik moet bewandelen.........

















963 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:43
402 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de router reeds 3 keer is vervangen lijkt het modem de eerstvolgende in de rij van mogelijke problemen. De provider zou de moeite kunnen nemen om het modem eens te vervangen. Uzelf zou nog, ter bevestiging van dit idee een ander merk router kunnen plaatsen om te kijken of dat de problemen verhelpt. Uiteraard moet deze router worden en geleend en niet gekocht. Wie is de provider eigenlijk en van welk merk is de router?

ze
door zesaroni - Apr 16, 2004 om 12:43
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Onze provider is nutonline ( Living@maastricht)
de router : SOHO Breedband Router (staat op de doos nog jransbridge high performance internet braodband router)

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:43
402 Antwoorden / 0 Vragen
0

OK, is de provider bereidt om langs te komen? Weet u, het is voor hen een koud kunstje om het modem te vervangen en zo te testen of daar de oorzaak ligt. En beetje technische dienst heeft er een paar extra liggen.

ri
door riannecopal - Apr 16, 2004 om 12:43
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

als het een abonnement betreft van @home wil klagen nogal eens helpen. Wij hebben hetzelfde probleem gehad. Alles was doorgemeten en akkoord bevonden. Het probleem was echter niet opgelost en de provider kreeg de schuld. Ik heb toen een lijst gemaakt van alle momenten waarop wij geen internetverbinding hadden. Dit had succes! Met een maand restituie van het abonnementsgeld. Want daar hadden we ook recht op. Sindsdien werkt het perfect.

ze
door zesaroni - Apr 16, 2004 om 12:43
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het is geen @ home abbonnement maar Living @ maastricht (mischien toch wel een pot nat????
Kun je mij vertellen wat ze veranderd hebben wat het probleem opgelost heeft?
We hebben onlangs nieuw modem gekregen , maar klacht blijft.
we bellen steeds............. maar kosten lopen aardig op !!!

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 12:43
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

koop gewoon twee netwerk kabels en een overcros kabel dan ben je klaar 25 euro,en werkt prima .met windows op twee computers.En het staat op de cdrom van je kabel bedrijf hoe je het moet aansluiten,in ieder geval staat het op de cdrom van chello,hoe je het moet doen.kom je er niet achter stuur ik wel een tekening zeg je Email maar groetjes Tiemen

en
door engelbrutus - Apr 24, 2004 om 08:52
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit vind ik wel heel erg een nutteloze opmerking nou verschuif je het probleem je moet gewoon een router kunnen gebruiken.


Heb je alles wel goed ingestelt bij je router in het menu?


Ben je niet gefirewalled ofiets dergelijks loop alles maar eens goed na is het wel goed dan gewoon blijven aankjloppen bij je porovider.


Je betaalt er tenminste ook voor.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

Franske1958
Franske1958 - Jul 6, 2024 om 08:24
Auto & vervoer

Verplichte rijhulp systemen?

Ik lees overal dat er een aantal nieuwe rijhulpsystemen verplicht gaan worden. Echter er zit er een bij waar ik hele grote vraagtekens bij zit, en dat is  rijstrook begeleiding.  Ik  moest gelijk denken aan dat recleme spotje uit 1992 van Centraal Beheer.   Google maar eens op op "even apeldoorn bellen egel"   en ziet zelf waarom een zelfsturende rijstrook geleiding geen goed idee is. Lees meer

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer