melyanna
door melyanna Jan 25, 2005 om 17:05
Computers & telefonie

Quatrofox II

Sinds enkele jaren hebben wij, via de KPN, een Quatrofox II. Dit apparaat is aangelegd door een monteur van de KPN.

Aangezien we beschikten over oude telefoontoestellen was nummermelding voor onze toestellen geen optie. Sinds een paar weken hebben we nieuwe toestellen met nummermelding. Echter, wat we ook doen, er verschijnt geen nummermelding op de nieuwe toestellen.

1. Heeft iemand ervaring met het activeren van nummermelding via de quatrofox II?

2. Bij navraag bij de KPN gaf men aan dat er wel een monteur langs kon komen om het probleem op te lossen, maar de kosten daarvan waren voor onze rekening. Terecht, aangezien de nummermelding nog nooit goed gewerkt heeft?

Melyanna

1007 3 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 25, 2005 om 22:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er hoort een boekje bij de Quatrofox.

Daar staat het in op blz 36 en op blz 66.

Procedure:

Gebruik het toestel op poort 1.

Neem de hoorn op

Wacht op kiestoon.

Toets: *87*(pincode)#

U hoort een acceptatietoon als de pincode klopt.

Toets: *88*(poortnummer)(weergave)#

U hoort een acceptatietoon als de programmaering is geslaagd.

Pincode is standaard:   0000

Poortnummer is:   1, 2, 3 of 4

Weergave is:   0 voor Uit, of 1 voor Aan.

GSM

melyanna
door melyanna - Jan 28, 2005 om 19:59
5 Antwoorden / 6 Vragen

Die procedure hebben we diverse malen uitgevoerd. Alles volgens de handleiding die er bij hoort.

Echter, nummerweergave komt er niet. Volgens de helpdesk moet het aan de Quatrofox liggen.

Van anderen heb ik gehoord dat het met een Quatrofox II bij niemand lukt.

Iemand andere ervaringen?

gsm
door gsm - Jan 28, 2005 om 20:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Melyanna,

Ik heb ook de Quattrovox II en die doet het prima hoor!

De lijnen op de Quattrovox zijn standaard doorverbonden met de KPN
centrale. Dus alles wat u intoetst wordt waarschijnlijk doorgezonden
naar de telefooncentrale. U moet daarom na het opnemen van de hoorn
eerst op een speciale toets drukken: de Recall of de Flash toets.
Dat is de toets die u ook gebruikt om in huis met een ander toestel
door te verbinden. Daarna wordt de rest van de toetsaanslagen wel door
de Quattrovox gezien.

Nog even herhalen:

Gebruik het toestel op poort 1!

Neem de hoorn op (lampje van poort 1 licht op).

Wacht op de kiestoon.

Druk op Recall of Flash.

Wacht op de andere kiestoon.

Toets:      *87*0000#

    U hoort een acceptatietoon als de pincode klopt.

Toets:     *88*11#

    U hoort een acceptatietoon als de programmering is geslaagd.

Herhalen voor poort 2:

Gebruik het toestel op poort 1!

Neem de hoorn op (lampje van poort 1 licht op).

Wacht op de kiestoon.

Druk op Recall of Flash.

Wacht op de andere kiestoon.

Toets:      *87*0000#

    U hoort een acceptatietoon als de pincode klopt.

Toets:     *88*21#

    U hoort een acceptatietoon als de programmering is geslaagd.

Hoorn neerleggen.

Enz. voor poort 3 en 4

Succes,

GSM