edrick3
door edrick3 Jul 4, 2009 om 13:50
Computers & telefonie

Quick Time Sorenson compressie kwart formaat ??

Hallo experts,

Vond een bijna 10 jaar oude cd-r rom terug waarop een videofilmpje staat opgenomen. Weet dat ik het toendertijd kon afspelen, maar nu lukt me dit niet meer.Als ik naar de inhoud van het schijfje ga staat er de boodschap: Movie met Sorenson compressie, kwart formaat, Quick-time film.

Heb quick-time geïnstalleerd, maar krijg het bestand niet afgespeeld (ook niet met WMP en Nero). Krijg de boodschap: Fout -2048:H

Heb al wel wat gegoogled, maar ben niet veel wijzer geworden. Weet iemand hoe ik het bestand weer afspeelbaar krijg?? En als dit zou lukken of en hoe ik het dan weer 'normaal' kan vastleggen (converteren of zo?).

Ben benieuwd  naar de oplossing. Vast bedankt.

1075 22 Rapporteer

ee
door eentje - Jul 4, 2009 om 14:24
13 Antwoorden / 1 Vragen

Gevonden op 't net...'t kan mss helpen

Citaat:

This fix was posted by Janek in this topic:

ANSWER:

Having being frustrated and looking everywhere for almost 10 hours
straight I had accumulated enough imformation on all 2048 error
occurances I could write a book. So since it seems no one has written
an affermative answer. I’ll post what worked after my research.

1st: I must thank all internet users out there because It wouldn’t have worked if not for them. They gave me hope!

To start:

Rename all your files that quicktime can’t read, to .wmv all occurances
of the -2048 error come from codec misuse by the mis-naming of the
'quicktime' files.

Then download any transcodal translator. I used VLC Player, which can do pretty much anything.

VLC Site: — > http://www.videolan.org/

Once downloaded you’ll find it can play your 'broken files'.

Proceed to click on File — >Streaming/Exporting WIzard...

Go through: 'Transcode/Save to file'

Then: Select either select streaming file from location:

Or:

Select File from existing playlist. (Open(ed) files)

Last: Select how you want it TRUELY encoded as anything from mpeg4
video and audio to DivX to H. 264 to Theora REMEMBER: select the
transcode buttons.

(Don’t forget bitrate has an extreme importance the more bits the
higher quality but it comes at a price as the video becomes larger. It
won’t be 100% quality, maybe 95% max; usually around 85 - 90% normal
quality.)

Next: select your encapsulation method you want this to match your codec so please match them, it causes less problems.

Almost Done: Select a save location and wammo your done!

Finally: Click FINISH and it shows you all your work one last time before you complete the transcode.

Ta-Da Quicktime Video Problem Error -2048 SOLVED!

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2009 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Heb van alles geprobeerd en VLC geïnstalleerd, maar ik krijg de boel niet aan de gang. Denk dat het aan de 'compressie'(??) ligt.

Met vr.gr., edrick3

ee
door eentje - Jul 4, 2009 om 19:14
13 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je wel alle codecs geïnstalleerd?

Download anders eerst even een codecs pack en probeer het daarna nog eens.

VLC Player pakt bijna alles dus als het niet werkt ben ik bang dat het verloren is, tenzij je nu Vista gebruikt.... dan kan je proberen om het via XP te proberen om een of andere rare reden werkt het dan soms wel.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2009 om 19:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat voor codecspack bedoel je?

Werk met WindowsXPHome

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2009 om 20:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo edrick3, misschien wordt bedoeld het K-lite codecpack?

Als je sorensen intikt op google vind je ook een wikipediapagina met allerlei info erover. Misschien kun je het filmpje afspelen met een oudere versie van de qtp (versie 3 of 4 of zo?). Ik weet niet of die wel geschikt zijn voor xp. Misschien werken die alleen met oudere versies van windows, bijv. 95 of 98?

vr.gr.

ee
door eentje - Jul 4, 2009 om 20:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad het k lite codec pack...

en dan zoals beschreven de file extensie veranderen naar .wmv
(doe dit het liefst onder de ms dos functie met rename)

daarna proberen af te spelen met vlp...

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2009 om 22:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1 en @eentje

Wikipedia geeft géén pagina over Sorenson (anders dan die van een speler in een televisieserie).

Heb DivX verwijderd en K Lite in de zwaarste uitvoering geïnstalleerd.

Hoe zet ik nu het .MOV bestand om naar .wmv? Graag in begrijpelijk Nederlands.

Als ik nu probeer om het bestand af te spelen opent de Media Player Classic en verschijnt de boodschap: Failed to render the file. Ook met de andere players lukt het niet.

Weet nog dat vroeger QTP5 op de computer stond en dat was inderdaad onder Windows98. Ga QTP5 nog maar eens installeren.

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2009 om 22:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je op google intikt: mov converteren naar wmv vind je wel wat. Ook op de gratissoftwaresite.nl staat onder de programma's mbt audio en video ook wat genoemd.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2009 om 11:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, had alleen op de Nederlandse pagina's gekeken!

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2009 om 11:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb AVSvideoconverter gedownload (van avs4you.com).

Maar als ik het bestand wil invoeren krijg ik de boodschap file format error.

We gaan dus nog maar even verder zoeken. QT5 hielp ook niet.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2009 om 13:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien lukt het met de media player classic? Zie daarvoor op de gratissoftwaresite. Kijk anders ook nog hier:

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2009 om 14:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sorry, had even eroverheen gelezen dat je de mpc al had geprobeerd.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2009 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoals ergens hierboven al door mij gemeld: Met de Media Player Classic krijg ik de melding failed to render the file. Het artikel waar de link naar verwijst had ik al gelezen. Geeft geen oplossing voor mij. Heb ondertussen ook de DivXplayer en converter geprobeerd. Geven ook File format Error. Zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Ga maar eens lekker in het zonnetje zitten zo lang het nog kan. In ieder geval weer bedankt voor het meedenken!!

Met vr.gr. edrick3

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2009 om 14:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

voor na het zonnen: de quicktime alternative of de flv player van Martijn de Visser?

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2009 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas pindakaas... ; die doen het ook niet. Ik geef het (voorlopig) op. Ga nog wel eens rustig verder zoeken op het net.

Nogmaals bedankt voor het meedenken. Groetjes.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2009 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat het nog steeds niet gelukt is, en graag gedaan.

groeten,

A.

ee
door eentje - Jul 5, 2009 om 16:37
13 Antwoorden / 1 Vragen

argh... ik bedoel niet de file converteren maar de filenaam eenvoudig veranderen.

Dus eerst kopieer de film naar je'n harde schijf in een makkelijke map zoals bijv. C:/test

daarna rename je de file op de c schijf naar naam.WMV dit doe je door via verkenner naar de map te gaan waar de file in staat, daarna klik je op extra/mapopties tab weergave daar haal je het vinkje weg bij "extensies voor bekende bestandstypen verbergen".
klik met de rechtermuistoets op de file en klik op naam wijzigen.
Nu wijzig je de naam in film.wmv

Deze open je dan in vldplayer.

Dan moet ie het eigenlijk afspelen.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2009 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ eentje

Heb alles - nog eens - stap voor stap doorgenomen. Eerst alle 'overbodige' bestanden er af gegooid. Daarna VLC en K-Lite Codec Pack opnieuw gedownload. Extensie veranderd op de door jou aangegeven manier, en ..... VLC opent het bestand NIET (andere filmpjes doen het trouwens wel). Het lijkt mij toch te liggen aan de (speciale?) manier waarop dit filmbestand opgenomen is: Sorenson Compressie, kwart formaat. (wat dit dan ook mag betekenen). Jammer.

In ieder geval bedankt voor het meedenken! Hartelijke groeten.

dirck
door dirck - Jul 5, 2009 om 19:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Edrick,

Hoe groot is het bestand? (hoeveel MB)

Als het niet al te groot is, dan mag je het ook wel naar mij toe mailen.
Als je dit liever niet wil, dan hoeft het natuurlijk niet, maar dan kan ik er misschien achterkomen waarom het niet wil.

Groet, Dirck

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2009 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dirck,

Leuk om van je te horen. Bestand is 411 Mb; lijkt me dus 'iets' te groot om over te mailen. Bedankt voor het aanbod.

Groeten, edrick3

dirck
door dirck - Jul 5, 2009 om 19:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is inderdaad wat te groot. hahaha

Ik verder ook nog nooit van Sorenson gehoord.
Heb zonet even wat oude PC Consument cd's geprobeerd, deze starten toen altijd op met een Quicktime filmpje.
Dit zijn .mov bestanden en die openen bij mij gewoon in de VLC Player.

Toch vreemd dat die .mov niet bij jou in VLC wil openen, maar ik wens je succes.

Groet, Dirck