Hv
door Hvdv May 9, 2020 om 13:52
Computers & telefonie

Rabobankpictogram

Heb per ongeluk het rabobank pictogram helemaal verwijderd op mijn bureaublad via de versnipperaar van Avast,
Het was mijn snelkoppeling voor de rabobank te openen,nu is mijn vraag hoe moet ik het rabobankpictogram weer downloaden voor een snelkoppeling op mijn bureaublad heb windows 10
bvd Harry

9163 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 9, 2020 om 14:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Via de browser naar de site/juiste pagina gaan die je op je bureaublad wil plaatsen, op het slotje in de adresbalk klikken (en geselecteerd houden) en dan naar je bureaublad slepen. Dit werkt in ieder geval met op Chrome gebaseerde browsers.

edrick3
door edrick3 May 9, 2020 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Werkt zo ook met FF.

Moet je wel eerst zorgen dat er een stukje van je Bureaublad zichtbaar is.

diumenge
door diumenge May 9, 2020 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, of eerst naar de hoek rechtsonder slepen om het bureaublad zichtbaar te maken.

philkh
door philkh - May 9, 2020 om 14:14
4 Antwoorden / 3 Vragen

De juiste Link is https://bankieren.rabobank.nl/klanten
Om het icoontje in de link te hebben kun je hem kopieren vanuit de favorieten in de browser.

Je kunt hem bij favorieten zetten in je browser door op de ster te klikken (meestal een Ster naast de balk)
Of de Ctrl + D intoetsen

edrick3
door edrick3 - May 9, 2020 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

  • Ga naar je Bureaublad
  • Druk op rechtermuisknop
  • Klik Nieuw en dan Snelkoppeling
  • Vul de url in:https://bankieren.rabobank.nl/klanten
  • Kies voor Volgende en geef een naam

Hv
door Hvdv - May 9, 2020 om 18:39
104 Antwoorden / 164 Vragen

Dat klopt dat heb ik ook al gedaan,maar dan heb ik niet de Rabobank icoon,Ik heb dan het icoon van mijn browser als snelkoppeling als ik daarop klik heb ik wel de Rabosite,had graag de icoon van de Rabo dan terug,maar weet niet hoe

diumenge
door diumenge May 9, 2020 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga daarvoor naar: https://bankieren.rabobank.nl/favicon.ico

Dan zie je het icoontje, klik daar met rechts op om 'm op te slaan.

Klik dan met rechts op de inmiddels op het bureaublad geplaatste snelkoppeling en ga naar eigenschappen, ga naar het tab 'Webdocument', klik op ander 'Ander pictogram...', klik op bladeren en zoek het eerder opgeslagen icoon op.

edrick3
door edrick3 May 10, 2020 om 11:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je naar https://bankieren.rabobank.nl/klanten gaat en daar op het slotje klikt (vasthouden) dan sleep je toch het juiste icoon naar je bureaublad?!   Ik krijg gewoon het rabo icoon en niet die van je browser

diumenge
door diumenge May 10, 2020 om 11:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij (Chrome en Brave) niet, misschien een extra'tje van FF?

au
door autotest - May 9, 2020 om 20:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb het zo simpel mogelijk uitgelegd.

Als je zelf een icoontje wilt maken kopieer dan het logo van de Rabobank op internet.
Google zoek op "Rabobank icoon" kies daarna voor "Afbeeldingen"
Klik rechts op de afbeelding die je wilt hebben "Copieer afbeelding" "Copy Image
Open "Paint" Let Op Geen "PAINT 3D" Klik op "Plakken" de afbeelding staat in "Paint.
Sla de afbeelding als reserve op in bv JPEG formaat.
Klik op "Bestand" daarna op "Opslaan als" "JPEG Afbeelding"
Geef het bestand een naam.
Kijk voor de zekerheid boven aan waar het wordt opgeslagen, meestal is dat "de map "Afbeeldingen". Klik op opslaan.
Nu gaan we van deze JPEG tekening in ICOON bestand maken.
Wijzig de grote van de afbeelding in "Formaat wijzigen"
Klik op "PIXEL"
Wijzig de horizontaal en verticaal in 32.
Klik op OK
Sla nu dit bestand op Klik op "Bestand" daarna op "Opslaan als" Kies voor BMP
Nu wijzig je de naam in  bv "RABOBANK.ICO "
Kijk voor de zekerheid boven aan waar het wordt opgeslagen, meestal is dat "de map "Afbeeldingen". Klik op opslaan.
Nu ga je naar je zelfgemaakte snelkoppeling.
Rechts klik "Eigenschappen"
Tabblad "Snelkoppeling"
Onder klik op "Ander Pictogram" "Middelste"
Kies voor "Bladeren"
Als het mee zit kom je uit in de map "Afbeeldingen"
Zo niet ga dan daarheen.
Kies het Icoontje
Klik op "Openen"
Klik op "OK"
Klik op "Toepassen"
Klik op "OK"
Als alles goet is gegaan heb je nu een Juist icoon

Na lezen kan hier. https://nl.wikihow.com/Een-Windows-pictogram-maken

diumenge
door diumenge May 9, 2020 om 20:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat je simpel noemt...

Hv
door Hvdv May 10, 2020 om 12:40
104 Antwoorden / 164 Vragen

Bedankt  DIUMENGE Het is gelukt met het Icoon van de Rabobank alleen het is een beetje wazig icoon, kan dat ook helderder de vorige was wel helder zoals de andere icoons op het bureaublad?
Ben misschien wat te perfectionistisch.
Bvd Harry

diumenge
door diumenge - May 10, 2020 om 13:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In dat geval kan je dit bestandje downloaden (klik op de rode link): Rabobank.ico.

En dan de stappen om het icoon aan je snelkoppeling te koppelen herhalen.

Op deze site kan je zelf makelijk .ico bestanden maken (daar heb ik het Rabobank icoon ook gemaakt): https://icoconvert.com/

DOOR HVDV 10 MEI 2020 OM 12:40
103 ANTWOORDEN / 159 VRAGEN

Bedankt  DIUMENGE Het is gelukt met het Icoon van de Rabobank alleen het is een beetje wazig icoon, kan dat ook helderder de vorige was wel helder zoals de andere icoons op het bureaublad?
Ben misschien wat te perfectionistisch.
Bvd Harry

Hv
door Hvdv May 10, 2020 om 14:12
104 Antwoorden / 164 Vragen

aan dit bestand is geen app gekoppeld waarmee deze actie kan worden uitgevoerd.
Installeer een app of, als deze al is geinstalleerd, maak een koppeling op de pagina instellingen en voor standaard apps
Dit popup schermpje krijg ik dan te zien als ik op de rode link klik (RABOBANK.ICO)
Wat moet ik dan ?
Bvd

diumenge
door diumenge May 10, 2020 om 16:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon dat bestandje downloaden en ergens opslaan, bijvoorbeeld in downloads of afbeeldingen. En via de snelkoppeling op het bureaublad de eerder beschreven handeling herhalen, maar dan met het opgeslagen bestandje.

Topantwoord

We
door Webcare Rabobank - May 19, 2020 om 10:54
16 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen Harry,

Excuses voor de late reactie. Ons advies is om in verband met veiligheid gen het goed werken van Internetbanmkieren, nooit van uit een snelkoppeling naar onze website te gaan. Typ altijd zelf ons webadres in, in je browser.

Liesbeth

Team Webcare - Rabobank Nederland