ma
door martingrevers Jan 28, 2013 om 13:30
Computers & telefonie

Reagern op thema datakosten

Kan niet reageren op thema, blijft om inloggen vragen terwijl ik ingelogd ben.
Heb zeer slechte ervaringen met KPN ivm datagebruik, ben nu bij de rechter aanbeland.
Wachtwoord accepteerd geen hoofdletters maar begint zelf met een hoofdletter die ik dan uit moet schakelen.
Ik gebruik Safari / Ipad

623 13 Rapporteer

ma
door martingrevers - Jan 28, 2013 om 13:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

In 2011 heb ik 4 maanden achter elkaar data rekeningen ontvangen van KPN van plm.€400
Deze kosten waren op 1 dag verbruikt!!!
Na ontzettend veel heen en weer gemail zijn uiteindelijk 3 maanden gecorrigeerd, maar de laatste maand zetten ze de incasso voort, met registratie bij Preventel, deurwaarders en incassoburo.
De vermeende vordering proberen ze middels hun dochteronderneming VestingFinance binnen te halen ,en
chanteren met registratie bij Preventel waardoor ik nergens anders terecht zal kunnen.
Inmiddels heeft de kantonrechter hen om bewijsstukken gevraagd, maar ze hebbben uitstel gevraagd!!!!
Mij willen ze geen inzicht geven in bewijsstukken vanwege privacyregels, het gaat hier nb. over mijn eigen gegevens!!
Inmiddels heb ik al mijn contracten met KPN opgezegd en hoop ik nooit van mijn leven meer iets met ze te maken te hebben.
Inmiddels zijn we 2 jaar verder, vele tientallen mails, kantonrechter en een hoop stress en nog is het niet opgelost!!!
Ik hoop dat er een regeling komt, dat je nooit meer in rekening krijgt dan je databundel tenzij je uitdrukkelijk toestemming geeft.
Bij mobile telefoon gebeurt dat wel, maar bij Ipad niet!

dearagain
door dearagain - Jan 28, 2013 om 14:36
2462 Antwoorden / 7 Vragen

@

*dat niet-ingelogd-zijn terwijl je wél bent ingelogd, is een vaak voorkomend zeer hardnekkig en lastig probleem, dat feitelijk eindelijk nu eens definitief zou moeten worden opgelost door de verantwoordelijke redacteur

*de zogenaamde F5 oplossing werkt heel soms, maar meestal niet

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2013 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dearagain

Op een I-pad heb je ook nog geen F 5 toets. Vaak helpt het om iets anders te openen, dan weer terug te gaan naar waar je wezen wilt, dan kan je daar reageren.

jo
door jorisw - Jan 29, 2013 om 09:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 28 jan 2013, 23:18]@dearagain

Op een I-pad heb je ook nog geen F 5 toets. Vaak helpt het om iets anders te openen, dan weer terug te gaan naar waar je wezen wilt, dan kan je daar reageren.

Geen F5, maar wel een een reload icoon.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2013 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=jorisw schreef op dinsdag 29 jan 2013, 09:54][quote=tijger1 schreef op maandag 28 jan 2013, 23:18]@dearagain

Op een I-pad heb je ook nog geen F 5 toets. Vaak helpt het om iets anders te openen, dan weer terug te gaan naar waar je wezen wilt, dan kan je daar reageren.

Geen F5, maar wel een een reload icoon.

Wat is een reload icoon?

freya
door freya - Jan 29, 2013 om 10:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 29 jan 2013, 10:15][quote=jorisw schreef op dinsdag 29 jan 2013, 09:54][quote=tijger1 schreef op maandag 28 jan 2013, 23:18]@dearagain

Op een I-pad heb je ook nog geen F 5 toets. Vaak helpt het om iets anders te openen, dan weer terug te gaan naar waar je wezen wilt, dan kan je daar reageren.

Geen F5, maar wel een een reload icoon.

Wat is een reload icoon?
Een icoontje waar je op kunt drukken, zodat de pagina opnieuw wordt geladen......?
Feitelijk is het dus hetzelfde als op een Windows computer in je browser op (F5) drukken......

Freya

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2013 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@freya

Ja, ik begrijp de term, maar ik weet niet waar dat icoontje zit.

freya
door freya - Jan 29, 2013 om 10:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 29 jan 2013, 10:22]@freya

Ja, ik begrijp de term, maar ik weet niet waar dat icoontje zit.
Rechts naast de adresbalk....
Als je een adres intypt is het een kruisje (om het veld te wissen) en als de pagina is geopend verandert het in een rechtsdraaiend pijltje en fungeert het als 'pagina vernieuwen' icoontje.

Freya

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2013 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@freya

Hartelijk dank, nooit geweten waar dat ronde halfopen cirkeltje met pijltje voor was.

Heb ook regelmatig problemen met inloggen, maar ga dan naar een andere vraag en dan weer terug, dan lukt het meestal wel.

wiggle46
door wiggle46 - Jan 29, 2013 om 11:06
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ben abonnement voor mijn zoon geopend, en dat zij op tijd een email naar ons toezenden als we bijna limiet hadden overschreden. Door te vaak storingen op hun site was het niet mogelijk om de betreffende mails toe te zenden en tegelijkertijd konden wij ook geen gebruik maken van de mogelijkheid om je tegoeden op de site te bekijken.
Heb hierover een email verzonden en voor de maand november krijgen wij het bedrag teruggestort/verwerkt in factuur van januari 2013.
Met natuurlijk als aantekening dat het eenmalig is en dat we "regelmatig op de site moeten kijken" of dataverbruik niet is overschreden.
Nu gaat dat natuurlijk een beetje moeilijk als de site NIET te bereiken is.

Nu hebben wij op onze smartphone gelukkig de mogelijkheid om je limiet in te stellen, en je kunt als je deze hebt bereikt, niet meer internetten.

wiggle46
door wiggle46 - Jan 29, 2013 om 11:10
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=martingrevers schreef op maandag 28 jan 2013, 13:30]Kan niet reageren op thema, blijft om inloggen vragen terwijl ik ingelogd ben.
Heb zeer slechte ervaringen met KPN ivm datagebruik, ben nu bij de rechter aanbeland.
Wachtwoord accepteerd geen hoofdletters maar begint zelf met een hoofdletter die ik dan uit moet schakelen.
Ik gebruik Safari / Ipad

wiggle46
door wiggle46 - Jan 29, 2013 om 11:11
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=martingrevers schreef op maandag 28 jan 2013, 13:30]Kan niet reageren op thema, blijft om inloggen vragen terwijl ik ingelogd ben.
Heb zeer slechte ervaringen met KPN ivm datagebruik, ben nu bij de rechter aanbeland.
Wachtwoord accepteerd geen hoofdletters maar begint zelf met een hoofdletter die ik dan uit moet schakelen.
Ik gebruik Safari / Ipad

Yep zelfde probleem. is er al een oplossing bekend?

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2013 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wigglr46

De oplossing voor inloggen? Lees het antwoord van Freya.