diva_1
door diva_1 Sep 2, 2008 om 19:45
Computers & telefonie

Rechter muisknop werkt niet

Windows XP home edition
Rechter muisknop ( opslaan als) werkt niet meer,
muis werkt verder goed, daar ligt het dus niet aan.

De rechtermuisknop werkt niet meer zodra ik een internetpagina bezoek, als ik nu iets wil opslaan of kopiëren moet dit dmv ctrl c ctrl v, normaal klik je rechts en heb je de optie "opslaan als" .

De muis werkt verder prima en bij de muisinstellingen, tabblad Hardware wordt aangegeven dat de muis correct werkt!!!
Ik heb alles al zo'n beetje nagelopen wat er mis kan zijn en
het is een probleem wat optreed zodra je een internet pagina bezoekt!!!
In een word document werkt de rechterknop gewoon, zodat je kunt kopieeren, knippen plakken e.d. maar op internet pagina's kan ik niets met de rechtermuisknop en krijg dus ook geen ook geen menu met knippen, plakken, kopieëren en opslaan als!!!

Heb vandaag een nieuwe muis gekocht maar die heeft hetzelfde probleem (wat ik ook verwacht had)!!!

Hoe los ik dit nu op?

13563 45 Rapporteer

kiran
door kiran - Sep 2, 2008 om 20:44
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

Probeer eens: Extra > Internetopties > verwijderen: geschiedenis/cookies/tijdelijke internet bestanden.

Rechtermuis

m.vr.gr. kiran

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 20:59
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Kiran,

Wat je voorstelde heb ik gedaan (wat ik zelf geregeld doe) maar dat heeft niet geholpen! Heb je misschien nog een andere optie!!!

Alvast bedankt en groetjes Diva

kiran
door kiran - Sep 2, 2008 om 21:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

Jammer dat het niet gelukt is, komt vaker voor doordat er teveel tijdelijke bestanden e.d. op staan.

Heb je ook naar de link gekeken? "Rechtermuis" en aangeklikt? Op die site moet je even tot ca. de helft doorscrollen.

Lees: > schrijfopruiming

nyhyji80
door nyhyji80 - Sep 2, 2008 om 21:17
235 Antwoorden / 57 Vragen

Diva

Wat je zou kunnen proberen ,is IE 7 opnieuw te installeren,kijk of dat werkt , voor je in alllerlei instellingen duikt.

Groet Wil. R

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 21:45
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Kiran,

Het stukje van de rechtermuisknop heb ik gelezen en gedaan wat er stond (schijfopruiming), wat ik ook al geregeld doe!!! En de pc opnieuw opgestart maar het probleem is niet opgelost want ik kan nog steeds geen plaatjes, midi's ed met de rechtermuisknop opslaan!!!

gr. Diva

kiran
door kiran - Sep 2, 2008 om 21:51
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

Nog eens proberen:

Trek de aansluiting van de muis uit je pc kast. Pc afsluiten, weer opstarten (zonder muis) Dan weer afsluiten, muis weer aansluiten en weer opstarten.

stacey
door stacey - Sep 2, 2008 om 22:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--maar op internet pagina's kan ik niets met de rechtermuisknop en krijg dus ook geen ook geen menu met knippen, plakken, kopieëren en opslaan als!!!--

Werkte dit bij jou eerst wel dan ?

Want de keuzes die jij aangeeft krijg ik nooit bij rechtsklikken op internet, en die krijg je wel in word ed.

Op internet krijg ik afhankelijk waar/waarop ik sta met klikken verschillende keuzemogelijkheden, (maar nooit plakken/knippen- dat die je dan via bewerken in menubalk rechtsboven)) volgens mij is dit `gewoon`normaal en ligt dit niet aan je muis dus.

stacey
door stacey - Sep 2, 2008 om 22:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

De mogelijkheid kopieren kun je wel krijgen, maar enkel als je eerst stuk tekst  Geselecteerd hebt , wellicht bedoel je dat ?

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 22:35
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Stacey,

Dit werkte voorheen wel altijd!!! En heb het net nog ff geprobeerd op de pc van m'n echtgenoot en daar werkt de rechtermuisknop perfect op internet en kan daar een plaatje gewoon downloaden!!! Als je op een plaatje staat en met de rechtermuisknop aanklikt, krijg je het volgende lijstje te zien:

Koppeling openen

Koppeling in nieuw tabblad openen

Koppeling in nieuw venster openen

Doel opslaa als........

Doel afdrukken

Afbeelding opslaan als

Per e-mail afdrukken

Afbeelding afdrukken

Als achtergrond gebruiken

knippen (is grijs dus kan je niet gebruiken op internet)

Kopiëren

Plakken (is grijs dus kan je ook niet gebruiken)

en zo staan er nog wat in het rijtje

Dus de rechtermuisknop werkt bij m'n echtgenoot wel en bij mij niet terwijl die het eerst wel deed!!!

groetjes Diva

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2008 om 22:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je 't wel over dezelfde webpagina? Sommige site beschermen hun pagina's tegen rechtermuisklik.

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 22:42
19 Antwoorden / 4 Vragen

Nou dit onderstaande heb ik gedaan maar de muis doet nog steeds niet wat ik wil!!! Grrr!!!

Trek de aansluiting van de muis uit je pc kast. Pc afsluiten, weer opstarten (zonder muis) Dan weer afsluiten, muis weer aansluiten en weer opstarten.

Heb ook internet explorer 7 opnieuw gedownload maar dat helpt ook niet!!!

Wat nu???

groetjes Diva

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 22:51
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Edwardus,

Ben wel heel erg blond maar niet gek (grapje) Natuurlijk heb ik het op dezelfde site geprobeerd een plaatje te downloaden!!! Misschien kan je dat ook even uitproberen of het jou wel lukt!!! Op de pc van m'n echtgenoot kan ik het plaatje met de rechtermuis downloaden (afbeelding opslaan) maar bij mijn pc lukt dat niet!!!

http://www.plaatjespret.nl/babyplaatjes.html

Kan trouwens wel deze link met de rechtermuisknop kopiëren maar het lukt dan weer niet om deze met de rechtermuisknop te plakken en moet dat dan weer doen met ctrl v!!! Rara hoe kan dat??? Ik snap er echt niks van en baal hier erg van dat ik geen oplossing kan vinden voor dit probleem.

groetjes Diva

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 22:56
19 Antwoorden / 4 Vragen

Nee dat bedoel ik niet!!! Ik wil op deze onderstaande site een plaatje bv van een baby'tje downloaden en dat deed ik voorheen altijd door op het plaatje te gaan staan en dan met de rechtermuisknop "afbeelding opslaan"  de afbeelding op te slaan. En hetzelfde deed ik dat als ik een midi wilde downloaden!!!

http://www.plaatjespret.nl/babyplaatjes.html

gr Diva

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 22:58
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi nyhyji80,

Ik heb ie 7 opnieuw gedownload en zoals je misschien al gelezen hebt, heeft dat niet geholpen!!!

Groetjes Diva

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2008 om 23:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hier lukt het wel, ik weet er geen verklaring voor.

kiran
door kiran - Sep 2, 2008 om 23:33
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hier lukt het ook niet een plaatje te downloaden.

Krijg foutmelding: 800700de

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 23:34
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Edwardus,

Bedankt voor je reactie!!! Jammer dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor mijn probleem!!

Groetjes Diva

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 23:42
19 Antwoorden / 4 Vragen

Ik krijg geen foutmelding als ik een plaatje wil downloaden met de rechtermuisknop, hij doet gewoon niets!!!

Kun je wil een midi downloaden?

kiran
door kiran - Sep 2, 2008 om 23:46
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

'T is pas bij 12ven .... gaan nog wel even door. Is BUT zeg!

Ook ik kan op die site geen plaatje pakken.

Ben toen naar andere site gegaan:

http://www.animaatjes.nl/

Zou zeggen: doe dat ook. Rechterkant > bewegende plaatjes aanklikken, dan de b van babies .... kijk of het daar wel lukt.

diva_1
door diva_1 - Sep 2, 2008 om 23:58
19 Antwoorden / 4 Vragen

diva

'T is pas bij 12ven .... gaan nog wel even door. Is BUT zeg!

Ook ik kan op die site geen plaatje pakken.

Ben toen naar andere site gegaan:

http://www.animaatjes.nl/

Zou zeggen: doe dat ook. Rechterkant > bewegende plaatjes aanklikken, dan de b van babies .... kijk of het daar wel lukt.

Site aangeklikt, precies gedaan wat je zei, de B van Baby's aangeklikt, babyplaatje aangeklikt en krijg dan een handje maar als ik dan met de rechtermuis knop aanklik gebeurt er weer niets!!! Wat ik ook doe maakt niet uit!!! Volgens mij gaat het niet lukken om vanavond nog dit probleem op te lossen!!!

groetjes Diva

stacey
door stacey - Sep 3, 2008 om 00:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@ Kiran, --'T is pas bij 12ven .... gaan nog wel even door.--

Veel plezier nog vanacht dan, 00.10 - ik ga mn mandje opzoeken, heb zo`n vreselijk bellen-ding dat straks weer gaat rinkelen, veeeel te vroeg ;-( dus ik hou t nu ff voor gezien.haha  Truste4strax

kiran
door kiran - Sep 3, 2008 om 00:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

Heb de foutmelding 800700de op Google ingetikt. En ga daar nog even verder speuren. Heb nog niet veel daarover gelezen, maar vond wel: één of ander cache zit mogelijk te vol.

Op dit moment zit ik ook vast, maar geef het nog niet op. Mocht ik nog iets vinden, je hoort ervan.

kiran
door kiran - Sep 3, 2008 om 00:21
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey

Mijn bellen ding staat lekker uit!! Vakantie .... ik kan dus nachtbraken.

Jij, trusten dan maar.

diva_1
door diva_1 - Sep 3, 2008 om 00:22
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Kiran,

Heel erg bedankt voor je hulp vanavond en ik hoop dat je de oplossing vindt!!!

groetjes Diva

ps. naar die foutmelding op google ga ik ook ff kijken

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 3, 2008 om 00:41
143 Antwoorden / 8 Vragen

Kijk hier
eens naar als je wilt. Ik had namenlijk hetzelfde probleem.

kiran
door kiran - Sep 3, 2008 om 02:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

Gevonden op een forum:

De foutmelding is "kan deze bewerking niet voltooien door foutcode 800700de". Als je op help klikt komt de melding "kan bestand CWINDOWS\systeem32\mshtml.hlp" niet vinden. Voor de foutcode is geen help functie aanwezig. Maw. Microsoft weet het ook niet?

Het is een probleem met IE7 en de html code op die betreffende pagina. Iets in de broncode van plaatjes upload zorgt ervoor dat je met IE7 niet kan downloaden.

Er is wel een manier om er omheen te komen. Rechts klikken op het plaatje/foto en in plaats van "afbeelding opslaan als ... " kiezen voor kopieeren. Vervolgens via Start/Alle progr./Bur.acess/Paint openen. In Paint kiezen voor: bewerken/plakken. Plaatje/foto verschijnt in Paint, dan opslaan. (moet dan wel kunnen!!)

Krijg het idee dat als je terug zou gaan naar IE6 of Firefox dat het dan wel naar alle waarschijnlijkheid zal werken.

Weet niet of je hier iets in ziet. Anders toch op zoek naar een te volle cache. Hopelijk heb je ook niet per ongeluk met één of andere cleaner bepaalde files verwijderd.

Schijnbaar is het toch niet zo 1/2/3 op te lossen.

Misschien krijg je van anderen nog wat ideeen aangereikt. Met hopelijk voor jouw probleem de oplossing. Maar voor nu .....

Truste en groetjes, kiran

jvdorst
door jvdorst - Sep 3, 2008 om 12:50
186 Antwoorden / 5 Vragen

Als je met de rechtermuisknop klikt kan je dan wel de eigenschappen opvragen (onderste optie). Zo ja stel dan via verkenner/extra/mapopties/bestandstype eens opnieuw in met welk programma dat filetype geopend moet worden. Bijv, .jpg met windows viewer. Zie je trouwens wel de opties maar kan je ze niet aanklikken of zie je de opties helemaal niet ? Zie je ze niet welke opties zie je dan wel ?

dg
door dgb - Sep 3, 2008 om 13:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Diva,

Stel je vraag eens op het Gratis Software Site Forum.

http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/phpBB2/

kiran
door kiran - Sep 3, 2008 om 15:28
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

Voel me zo langzamerhand een terrier! Kan gewoon niet uitstaan. Begrijp nl jouw frustratie. Ben zelf ook regelmatig plaatjes aan 't downloaden voor Incredi-mail. Dus dat het jou nu niet meer lukt, snap ut helemaal!

Maar ben gek op cryptogrammen, pfff  .... dus hier komt ie weer:

Gevonden: ben naar jouw site terug gegaan, als ik op die baby-site een plaatje wil downloaden, geeft hij aan: Image hosted by Plaatjesupload. Pak ik nu een ander plaatje, bv een pcplaatje .... krijg je geen melding en kan ik downloaden. (zie bovenstaand stukje)

Krijg nu het idee, dat die speciale pagina geblokt wordt voor downloaden. Jij zegt: was eerst niet, maar ja .... pas geblokt?

Wat ook nog wel vreemd is: je kan ook niet op die Animaatjes site downloaden. Ligt het dan toch/ook aan de muis instellingen?

Klik hier: Muis instellingen < ff checken ????

wimdorgelo
door wimdorgelo - Sep 3, 2008 om 15:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Diva.

Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem. Het ontstond toen ik een gadget op mijn bueaublad had geplaatst. Nadat ik de gadget had verwijderd werkte alles weer als vanouds. Wim.

capteam
door capteam - Sep 3, 2008 om 21:07
44 Antwoorden / 0 Vragen

Indien het een probleem binnen één programma betreft (in dit geval Internet Explorer), dan zou de oplossing ook binnen dit programma te vinden moeten zijn.

In interrnet explorer zit een optie om deze weer helemaal naar de standaard instellingen te zetten, en wel via:

extra / internetopties, en dan het tabblad geavanceerd. Hier staat een knop om alle instellingen binnen internet explorer weer op standaard te zetten.

tr
door truvanu - Sep 3, 2008 om 21:19
51 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek in Google eens op "contextmenu rechtermuisknop".

Je vindt dan vanalles.

Mogelijk moet je wat in de registry gaan klooien. Zie bijv. http://www.pcleek.com/Windows-XP/Functionaliteit/Het-contextmenu-rechtermuisknop-uitbreiden.html

Succes!

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2008 om 21:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kunt u wat van de volgende opties nog proberen:

- terug naar een herstelpunt van vóór het probleem

- de pc goed opschonen (w.o. register en cache cleanen) en op virussen e.d. scannen

- fout- en repair van xp laten lopen

Mogelijk ligt het aan een opdate van MS of zit het probleem in uw versie van IE7? Eventueeel terug naar IE6?

diva_1
door diva_1 - Sep 3, 2008 om 22:07
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Kiran,

Hoera, het probleem is opgelost!!! Ik ben niet zo gek op cryptogrammen maar problemen met de computer wil ik graag oplossen zodat de pc doet wat ik wil!!! Door een tip van aboveoeuf hier op het forum is volgens mij het probleem met de muis opgelost!!!

microsoft.public.nl.ie

Wellicht in het register (start uitvoeren typ regedit)
NoBrowserContextMenu op 0 zetten.
Bijvoorbeeld hier:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet_Explorer\Restriction­s

--

Dit heb ik dus in het register verandert en ook internet explorer 7 verwijderd omdat ik op een ander forum had gelezen dat die ook soms problemen veroorzaakt!

Ik kreeg dezelfde melding als jij op die baby-site als ik een plaatje wilde downloaden (bij m'n echtgenoot krijg je die melding niet (dezelfde site) maar nu kan ik weer als vanouds alle plaatjes downloaden met de rechtermuis knop en ook midi's kan ik weer downloaden. Ik gebruik net als jij incredimail dus ik kan weer nieuwe midi's en wav's downloaden!!! Misschien hebben andere mensen met het zelfde probleem hier ook iets aan!!!

Maar nu nog een hele andere vraag! Hoe kan ik een plaatje uploaden voor m'n profiel? Kan daar niets over vinden maar misschien lees ik er over heen!!! Ben nog steeds erg blond!!! Ha ha ha!!!

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en hulp!!!

Groetjes Diva

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2008 om 22:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een PS:

Als u Firefox van Mozilla heeft kunt u testen of het probleem zich dan ook voordoet. Anders die (gratis) downloaden. Doet het probleem zich niet bij Firefox voor, dan is de kans reëel dat het probleem in uw IE7 zit (al dan niet door updates veroorzaakt) en ook niet in uw muis of pc.

Ik ben benieuwd naar uw bevindingen.

vr.gr.

diva_1
door diva_1 - Sep 3, 2008 om 22:12
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi aboveoeuf,

Heel erg bedankt voor je tip want volgens mij is daardoor het rechtermuisprobleem opgelost!!!

Zo zie je maar weer dat het goed is dat deze forums bestaan en je elkaar hierdoor kan helpen!!!

groetjes Diva

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 3, 2008 om 22:13
143 Antwoorden / 8 Vragen

In mijn bovenstaande "oplossing" geef ik een link waarin het probleem al in 2005 werd beschreven in betreffende forum. Ik had ook problemen met de rechter muisknop. Het is een probleem in IE en moet als volgt worden opgelost.Ik geef het antwoord in het forum en toen was het probleem bij mij verholpen,

Hank wrote:
> Ik kan de rechtermuisknop niet gebruiken in IE6 met Windows XP SP2.
> Kan iemand me vertellen wat het probleem kan zijn en hoe het op te lossen ?
> Trouwens, in alle andere programma's werkt de rechtermuisknop prima...
> Bedankt,

> Hank

Wellicht in het register (start uitvoeren typ regedit)
NoBrowserContextMenu op 0 zetten.
Bijvoorbeeld hier:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet_Explorer\Restrictions

Succes, aboveoeuf

kiran
door kiran - Sep 3, 2008 om 22:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@diva

Hehe!! Zo zie je maar he, 't kan effies aanlopen, maar met vereende krachten ..... Hartstikke fijn dat het opgelost is. Dus toch ook met IE7 te maken. In ieder geval bedankt voor de terug koppeling.

Nu nog even je 'grijze' hoofdje veranderen?  Komt ie:

Ga naar mijn pagina > homepage > bladeren (zoek een plaatje, niet te groot) > openen > naar rechts onder > bewaren.

Ps kom zo kijken of je al veranderd bent (lol) Groetjes, en verder nog veel plezier met de Incredi-mail! Zonder ge-erger!!

diva_1
door diva_1 - Sep 3, 2008 om 22:21
19 Antwoorden / 4 Vragen

In mijn bovenstaande "oplossing" geef ik een link waarin het probleem al in 2005 werd beschreven in betreffende forum. Ik had ook problemen met de rechter muisknop. Het is een probleem in IE en moet als volgt worden opgelost.Ik geef het antwoord in het forum en toen was het probleem bij mij verholpen,

Hank wrote:
> Ik kan de rechtermuisknop niet gebruiken in IE6 met Windows XP SP2.
> Kan iemand me vertellen wat het probleem kan zijn en hoe het op te lossen ?
> Trouwens, in alle andere programma's werkt de rechtermuisknop prima...
> Bedankt,

> Hank

Wellicht in het register (start uitvoeren typ regedit)
NoBrowserContextMenu op 0 zetten.
Bijvoorbeeld hier:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet_Explorer\Restrictions

Succes, aboveoeuf

Naar aanleiding van jou link gisteravond, heb ik het probleem met de rechtermuisknop gelukkig op kunnen lossen!!! Vraag me wel af of ik weer internet explorer 7 zal downloaden of dat ik het beter bij ie 6 kan houden!!! In ieder geval werkt alles weer naar behoren en daar ben ik erg blij mee!!!

Nogmaals heel erg bedankt!!!

groetjes Diva

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 3, 2008 om 22:41
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag Diva,
Je kunt rustig IE 7 installeren. Mocht het rechtermuisknop probleem zich weer voor doen, dan weet je nu de oplossing.
Je kunt een plaatje uploaden in "mijn pagina\homepge.
Succes, aboveoeuf

diva_1
door diva_1 - Sep 3, 2008 om 22:50
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi aboveoeuf,

Zoals je kunt zien, is het plaatje uploaden gelukt!!! Is het beter om IE 7 te downloaden of maakt het niet zoveel uit?

groetjes Diva

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 3, 2008 om 23:16
143 Antwoorden / 8 Vragen

Ik gebruik zelf geen IE. Als jij het wel prettig vind zou ik zeker IE 7 installeren, want die is toch een stuk veiliger dan IE 6.
Mooi plaatje !
Groeten aboveoeuf.

diva_1
door diva_1 - Sep 4, 2008 om 01:03
19 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik zelf geen IE. Als jij het wel prettig vind zou ik zeker IE 7 installeren, want die is toch een stuk veiliger dan IE 6.
Mooi plaatje !
Groeten aboveoeuf.
`

Wat zou ik anders dan IE kunnen gebruiken dan? En werkt dat beter dan IE? Nog steeds blond, hé!!!

Groetjes Diva

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2008 om 05:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie ook mijn eerdere post;

Alternatief voor IE: Mozilla Firefox. Gratis te downloaden. Informatie erover te vinden op de pagina van Mozilla (en in diverse forums).

vr.gr.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 4, 2008 om 13:48
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag Diva,
Er is heel wat keuze op
browsergebied. Een paar dagen geleden heeft zelfs Google
zich in de strijd gemengd. Hier
een link naar gratissoftwaresite.nl en kun je wat uitproberen. Ik
gebruik zelf tot volle tevredenheid FireFox, omdat je deze geheel
naar je eigen smaak kunt omvormen met extensies. Je kunt alle
browsers naast elkaar gebruiken.

Succes,aboveoeuf