Reeds gebruikte prepaid-kaart
Op 20 april kocht ik bij Edah een prepaid-kaart van Telfort. Deze wilde ik opwaarderen, maar ik kreeg telkens de melding "deze code is niet geldig" Na 3 keer proberen ben ik gestopt en heb ik het Telfort-servicenummer gebeld. Zij wisten mij te vertellen dat het nummer op de kaart reeds op 29 maart al is gebruikt. Terwijl ik bij Edah een dichtgesealde kaart had gekocht, met het grijze kraslaagje er nog op. Zowel Telfort als Edah wijzen naar elkaar en niemand wil mijn schade vergoeden. Bij wie moet ik nu zijn om mijn schade te verhalen, bij Edah (verkooppunt) of Telfort (aanbieder van de kaart)?
Alvast bedankt voor evt. antwoorden.
Volgens het nederlandse consumenterecht is de verkoper(in uw geval de Edah)het eerste aanspreekpunt,en moeten zij het probleem oplossen.U doorverwijzen naar Telfort is dus niet voldoende.
Edah is dus verantwoordelijk voor uw probleem.
Hallo, Nee volgens mij is uiteindelijk Telfort de eindverantwoordelijke!Maar de Edah kan U wel tegemoed komen door u een nieuwe kaart aan te bieden.
U weet nog wanneer U die kaart heeft gekocht, (het mooiste zou zijn wanneer u de aankoopbon nog heeft) vraag dan eens aan de hoofdkassiere of zij die aankoop nog kan opzoeken aan de hand van de BTW-bonnen (die moeten de kassieres uitdraaien na verkoop van een telefoonkaart) Met die gegevens kan zij dan ook weer kontakt opnemen met Telfort, om de schade vergoed te krijgen.
succes!
De consument heeft enkel te maken met de verkoper en dus niet met de fabrikant of aanbieder.Edah moet dus in uw geval het probleem oplossen.(zij kunnen eventueel later wel de schade verhalen op de aanbieder,maar dat is niet uw probleem).
Correct!
Je hebt geen overeenkomst met een andere partij dan Edah gesloten. Wat is die overeenkomst: je betaalt het aankoopbedrag en Edah levert een opwaardeerkaart. De opwaardeerkaart voldoet niet aan de eisen, immers je kunt niet opwaarderen.
Conclusie: Edah heeft niet geleverd wat overeengekomen is, namelijk een werkende opwaardeerkaart. Je kunt nu 2 dingen doen:
- Je geld terug eisen (via ontbinding van de overeenkomst). Zij zijn VERPLICHT dit terug te geven, dat kunnen ze niet uitsluiten of zo. Dit zullen ze echter wel proberen omdat zij waarschijnlijk met de schade blijven zitten. Dat is echter niet jouw probleem!!!
- Andere (misschien betere) oplossing is nakoming vorderen. Dit komt er op neer dat je vordert dat Edah je een werkende opwaardeerkaart levert.
Onthoud: Edah kan hier NIET onderuit, ze kunnen je optie 1 in ieder geval nooit weigeren!
Ik kan alleen maar zeggen dat wat hierboven vermeld is, de juiste is. Je hebt alleen maar te maken met de verkopende partij, in deze dus de Edah.
Het lijkt wel mode te worden in vele winkels om de verantwoording af te schuiven naar de fabrikant. Heb ik zelf al enkele malen mee gemaakt, o.a. bij Kijkshop. Ze lijken er op deze manier gemakkelijk vanaf te komen. Blijf je aandringen, krijg je misschien wel gelijk, maar kun je des te langer wachten op je gekochte en weer ingeleverde apparaat (het lijkt er wel op of sommige winkels je proberen te demotiveren...).
Hutch
Hallo,
ik heb 1,5 jaar op de Telfort Klantenservice gewerkt en dit komt ZO vaak voor. De Edah verwijst met 100% zekerheid onterecht naar Telfort (gebeurt bij elke supermarkt trouwens). Wanneer het een reeds gebruikte opwaardeerkaart betreft heeft de Edah een nummer van Telfort (geen Klantenservice), waar ze naartoe bellen, serienummer en opwaardeercode doorgeven en dan kan de Edah via hun eigen Retail Support Desk het bedrag van de opwaardeerkaart terugvorderen en u een nieuwe opwaardeerkaart of uw geld terug geven! Maar inderdaad verwijst de Edah 9 van de 10 x door naar de Telfort Klantenservice!
Mocht u het echt niet meer zien zitten kunt u ook nog een kopie van de opwaardeerkaart met begeleidende brief/klacht opsturen naar:
Telfort B.V., t.a.v. C.R. (Customer Relations), Antwoordnummer 574, 1100 VD Amsterdam
M.v.g. Liset
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Bartels Tilburg levert niet en reageert niet op vraag om terugbetaling
In februari bestelde ik op de website van Bartels Tilburg speakers voor 1500 euro, "voor 18:00 besteld, vandaag verzonden". Daarna kreeg ik bericht dat het wat langer ging duren, week 11, daarna week 14 of 15, daarna "we hebben wat leveringsproblemen maar maak u geen zorgen, ze komen er zeker aan hoor". Intussen zijn we 6 maanden verder, ik heb al ettelijke berichten gestuurd langs allerlei wegen ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer