romaantje
door romaantje Mar 16, 2007 om 14:22
Computers & telefonie

Registersleutel

hallo allemaal

ik heb helaas weer een vraagje

ikgebruik ccleaner en ook voor probelemen op te lossen maar vaak geeft hij dan aan dat ik mijn registersleutel of registerwaarden moet verwijderen maar hoe doe ik dat

ik hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes romana

879 8 Rapporteer

freya
door freya - Mar 16, 2007 om 14:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Romana,

Om te beginnen moet je het register openen. Ga naar Start -> Uitvoeren -> vul in: regedit -> klik: <Ok> en het register zal openen. In het linker venster kun je de betreffende sleutel opzoeken. Selekteer die sleutel en druk op de <Del> toets en je kunt de sleutel verwijderen.

Een waarschuwing is hier wel op z'n plaats. Pas op met wat je weggooit! Als je de verkeerde dingen weggooit help je het hele systeem om zeep.

m.vr.gr. Freya

romaantje
door romaantje - Mar 16, 2007 om 14:48
12 Antwoorden / 12 Vragen

bedankt voor de snelle reactie

ik heb gedaan wat u vertelde maar er staan zoveel verschillende namen HKEY current user en HKEY casses roots en als ik daar op klik staat alles verkort ik zou zo niet weten wat ik moet doen hoop dat u mij nog een keer wil helpen

groetjes romana

dodge
door dodge - Mar 16, 2007 om 15:01
96 Antwoorden / 28 Vragen
freya
door freya - Mar 16, 2007 om 16:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me duidelijk dat als er niet specifiek naar een bepaalde sleutel wordt verwezen, er ook niets te verwijderen valt. Zoals Dirck ook al opmerkt is het 'rommelen' in het register een riskante onderneming als je niet precies weet wat je moet doen. Blijf er in dat geval dan maar vanaf.

Freya

nouds
door nouds - Mar 16, 2007 om 16:24
98 Antwoorden / 11 Vragen

Klik gewoon op de knop "fout herstellen" in het venster van CCleaner waar in staat dat je de registersleutel of -waarde moet verwijderen, en het probleem is verholpen.

dirck
door dirck - Mar 16, 2007 om 16:43
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Romana,

Ik heb begrepen uit andere vragen van je dat je niet veel verstand van computers hebt (niet kwaad bedoeld hoor)

Maar ik adviseer je om niet zelf in het Register te gaan rommelen.

Wat betreft CCleaner, ik adviseer je om eerst een uitgebreide handleiding te gaan lezen voordat je dat programma gaat gebruiken, als je niet weet hoe CCleaner werkt, dan heb je grote kans dat CCleaner meer verwijderdt dan je lief is.

http://www.jawwi.nl/cptrman/ccleaner.html

Groet, Dirck

romaantje
door romaantje - Mar 16, 2007 om 16:47
12 Antwoorden / 12 Vragen

bedankt ik zal zeker niet zelf aan het register komen en ga de handleiding van ccleaner lezen

groetjes romana

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 18, 2007 om 09:49
460 Antwoorden / 6 Vragen

in aanvulling op nouds: zodra u in CCleaner de opdracht geeft om register-fouten te herstellen wordt u middels een nieuw venster gevraagd of u daar aan voorafgaand een backup van die veranderingen wilt maken. (In "Opties"-> "geavaceerd" kunt u deze prompt aan- en uitzetten) Wanneer u dat doet, kunt u daarna deze veranderingen steeds weer ongedaan maken. Maar: doe zoals dirck adviseert en lees de handleiding, zoals eigenlijk steeds bij nieuwe/ onbekende software...

IJzerbroot