my
door myra66 Feb 19, 2005 om 21:39
Computers & telefonie

Router Hawking vaak resetten

Hallo, ik heb een klein thuisnetwerkje 2 PC's met XPpro SP2, via een
Hawking HWR54G router. 1 PC wireless, 1 PC kabel. Vaste IPadressen,
geen DHCPserver.

Het probleem: als ik op de wireless PC de verbinding handmatig
verbreek, kan ik de verbinding niet opnieuw maken. De router moet dan
gereset worden (met het reset-knopje). De PC geeft echter aan dat de
verbing actief is.

Wie heeft hier een oplossing voor???

Alvast bedankt.

Myra

627 6 Rapporteer

do
door doedelzak13 - Feb 19, 2005 om 23:59
7 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt kijken of er geen ander netwerk aanwezig is (van de buren ofzo) dat loopt te storen. Dat kun je checken met het programma iStumbler. Je kunt dan een ander kanaal kiezen; er zijn 13 kanalen, maar tussen elk kanaal moet minimaal 1 zitten. Je kan dus kanaal 1 3 5 7 9 11 gebruiken, maar niet de tussenliggende.

my
door myra66 - Feb 20, 2005 om 00:14
11 Antwoorden / 1 Vragen

Voorheen een Sweex router gehad, zonder problemen.

Het probleem doet zich alleen voor als ik zelf de verbinding verbreek,
dus het lijkt niet op storing van derden. Als ik de PC gewoon
afsluit(met verbinding) en weer opstart is er geen probleem.

Overigens zit ik al 1 1/2 jaar op één van de tussenliggende kanalen.
Werkt uitstekend. Maar ik zal morgen eens een ander kanaal instellen.
Wie weet...

Alvast bedankt voor de tip.

Myra

user123
door user123 - Feb 20, 2005 om 00:40
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Probeert u toch eens DHCP in te schakelen (lan-side). Na het verlopen van de lease voor het toegewezen ip moet het opnieuw verbinden geen probleem zijn. Mogelijk kunt u in de router een DHCP tabel maken ? (koppeling mac-adres <-> ip adres)

ru
door rule - Feb 22, 2005 om 23:59
20 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mogelijk dat er een fout in de firmware (software die de router
aanstuurt) van de wireless router zit. U kunt controleren of de
fabrikant een nieuwe firmwareversie op de site aanbiedt. In dat geval
kunt u de router updaten.

my
door myra66 - Feb 23, 2005 om 15:29
11 Antwoorden / 1 Vragen

Een ander kanaal heeft niet geholpen. Probleem bij Hawking gemeld.

Myra

my
door myra66 - Feb 26, 2005 om 17:07
11 Antwoorden / 1 Vragen

Nieuwe firmware geinstalleed, heeft niet geholpen.

Instellingen nog eens nagelopen: bij de toegang voor wireless stond het
IPadres op 'gereserveerd" voor DHCP, terwijl DHCP uitgesch. is en er
vaste IPadressen geconf. zijn. Dit aangepast en.....het werkt weer.

Iedereen bedankt voor zijn/haar reacties. Een goede leer voor iedereen: alles drie maal controleren.

Myra