pa
door patchuliroos Mar 29, 2009 om 13:47
Computers & telefonie

Router kunnen uitschakelen

Ik heb een draadloze router merk Sitecom type WL-114.

Het netwerk is voorzien van kabels en heb het draadloze gedeelte niet meer nodig maar weet niet hoe ik het kan uitschakelen en of het mogelijk is om het uit te schakelen.

Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Rosa

748 7 Rapporteer

deja_1
door deja_1 - Mar 29, 2009 om 18:12
7 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Rosa
Probeer het volgende
Type in je browser 192.168.0.1 en druk op enter
Vervolgens zijn er diverse instellingen te veranderen.
Probleem is misschien dat er een wachtwoord wordt gevraagd.
Bij sommige routers is dat "admin"
Succes Deja

deja_1
door deja_1 - Mar 29, 2009 om 18:56
7 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Rosa
Als aanvulling op mijn reactie
Type in je browser "http://192.168.0.1
Hier kom je bij de instellingen
Het default wachtwoord voor de Sitecom WL-114 is "admin/admin"
Geef daarna OK en je bent ingelogd als administateur
Zoek nu een instelling om wireless mode uit te schakelen
Succes Deja

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2009 om 20:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag rosa, Staat daar niets over in de gebruiksaanwijzing (eventueel via de site van Sitecom te downloaden)? Anders misschien via het configuratiescherm bij netwerkverbindingen kijken en is het draadloze daar uit te schakelen?

vr.gr.

pa
door patchuliroos - Mar 29, 2009 om 20:47
10 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor jou reactie.

Op de gebruiksaanwijzing staat er niets op dat mij kan helpen met mijn probleem.

E-mail verstuurd naar Sitecom, misschien dat ze me hiermee kunnen helpen.

pa
door patchuliroos - Mar 29, 2009 om 20:50
10 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor jou reactie.

Heb al alles geprobeerd maar tot nu toe geen succes geboekt.

E-mail verstuurd naar Sitecom, misschien dat ze me hiermee kunnen helpen.

dirck
door dirck - Mar 29, 2009 om 21:40
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan helaas ook niks vinden hoe je dit uit kunt schakelen.

Bij de SpeedTouch moet je het Reset knopje net zolang ingedrukt houden (ongeveer 10 seconden) totdat het WiFi (WLAN) lampje uitgaat.

Misschien dat dit ook werkt bij de WL-114.

csb5
door csb5 - Mar 29, 2009 om 21:59
85 Antwoorden / 6 Vragen

stroom eraf? werkt de router dan nog?draadloos moet dan uit zijn.

gr.csb5