br
door brandewijn Nov 16, 2023 om 16:22
Computers & telefonie

Samsung a5 android updaten

hallo
ik heb een samsung a5 met android 7
nu wil ing dat ik dit update kan dat simpel of moet ik naar een winkel

2595 13 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Nov 16, 2023 om 16:31
7194 Antwoorden / 3 Vragen
br
door brandewijn Nov 16, 2023 om 17:35
85 Antwoorden / 34 Vragen

dit heb ik gedaan maar hij geeft aan dat alle updates zijn gedaan dus ik heb nog android 7.0

Ozymandias
door Ozymandias Nov 16, 2023 om 19:52
167 Antwoorden / Vragen

Android 8 zou voor jou de laatst beschikbare versie moeten zijn. Het is mogelijk dat je het systeem even de tijd moet geven om een nieuwe update melding te geven.

En anders even bij de systeminstellingen kijken of je daar actief kan zoeken naar een update. Vaak is dat helemaal onderaan bij settings.

ennoborg
door ennoborg - Nov 16, 2023 om 17:07
24 Antwoorden / 3 Vragen

Het zal volgens de instructies uit een ander antwoord misschien nog wel werken, maar dan is het nog de vraag hoever je komt. Ik heb een M20, die officieel met versie 8.1 geleverd werd, en daar staat nu 10 op, en daar blijft het denk ik bij.

En dan is de grote vraag wat ING minimaal nodig heeft voor hun app.

Ja
door JannyBoe - Nov 16, 2023 om 17:37
519 Antwoorden / Vragen

De ING vereist minimaal Android 8. Uw Android 7 toestel dateert van ca. 2016. Daar komen geen updates meer voor.
Ik vrees dat het met dit toestel niet meer gaat lukken dus.

[EDIT] Als @CISKAA het hieronder bij het rechte eind heeft dan moet u mijn ractie maar even negeren en toch maar naar een telefoonwinkel gaan als u het zelf niet voor elkaar krijgt.

Ci
door Ciskaaa - Nov 16, 2023 om 17:37
10 Antwoorden / Vragen

Samsung a5 kan naar android 8. Sterker nog, dat kan al vanaf 2018...

ING werkt vanaf android 8. Maar hoe lang nog is maar de vraag...

En nieuwe telefoon lijkt me ondertussen aangewezen, want deze is al 7 jaar oud en is niet veilig meer.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 16, 2023 om 18:19
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat er voor uw toestel geen update beschikbaar is.

uit de link:

Het kan zijn dat je de laatst uitgekomen update van Android niet op je smartphone kan vinden en dus niet installeren. Als je toestel al wat ouder is, kan het zijn dat er geen nieuwe updates meer komen. De fabrikant besluit dat het voor hen te weinig oplevert om nog updates voor jouw oude smartphone te maken. Hier doe je niks aan. Wel kan je bijvoorbeeld kijken naar Android One toestellen, die regelmatiger worden geüpdatet.

https://www.coolblue.nl/advies/hoe-android-versie-updaten.html

Ozymandias
door Ozymandias - Nov 16, 2023 om 18:54
167 Antwoorden / Vragen

Dit moet je zelf kunnen (als er een update beschikbaar is voor dit model).

Maar het klinkt ook alsof je nog nooit je telefoon hebt geupdate. Dat is niet goed eigenlijk. Want er zitten ook beveiligingsupdates in. Dus dat houd in dat jouw telefoon steeds onveiliger wordt. Daarom eist de bank ook dat je update. Maar het is gewoon slimmer om altijd te updaten en niet alleen als de bank er om vraagt.

br
door brandewijn - Nov 16, 2023 om 21:54
85 Antwoorden / 34 Vragen

mijn telefoon updates staan altijd op downloaden

Gr
door Grunn1 - Nov 17, 2023 om 10:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zou maar eens overstappen op een nieuwe telefoon. Hoe up to date is de beveiliging van je telefoon waarschijnlijk helemaal niet. Je doet dus bankzaken met een (zeer) slecht beveiligde telefoon.
Tegenwoordig krijgen telefoons langer systeem updates en beveiligings updates dan voor 2020 maar nog steeds maar zo'n 5 jaar (vanaf het moment dat een telefoon uit komt) dus die A5 zal al jare geen fatsoenlijke beveiligings update hebben gehad.

wp
door wpfrencken@gmail.com - Nov 17, 2023 om 11:51
2 Antwoorden / Vragen

Als je in de buurt van Amersfoort woont, wil ik dat wel gratis doen voor je.

john devries
door john devries - Nov 17, 2023 om 12:04
219 Antwoorden / Vragen

De app verwijderen en dan opnieuw installeren. Als dat niet lukt is het toestel te oud geworden voor deze app.

ro
door ronny530 - Nov 17, 2023 om 12:23
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het updaten naar android 8 kunt u bij instellingen/software update op de tefefoon zelf doen tenmimste als u automatische updates op de telefoon heeft uitgeschakeld.
Als de updates automatisch gaan dan is de laatst beschikbare android versie al geinstalleerd en voor wat oudere a5 modellen is er geen update naar android 8 beschikbaar.

br
door brui0929 - Dec 20, 2023 om 22:49
635 Antwoorden / 10 Vragen

Tik op het tandwiel instellingen. Veeg naar beneden software update tik hier op tik op nu updaten.
de telefoon zoekt nu naar de nieuwste versie van het systeem software en installeerd deze.
zet de telefoon niet uit deze start vanzelf opnieuw op. Nadat de upgrade is geïnstalleerd.
Voer de update via wifi uit dit kost geen data.

of start de computer op installeer smart things van Samsung deze zoekt en istalleerd de update. Gebruik dit programma ook om een backup van de telefoon te maken. Deze backup kunt u terug zetten als het nodig is.