ps
door pss0ft May 28, 2014 om 14:15
Computers & telefonie

Saphire HD7850 Alternate

Hallo,

Ik wil dit hier toch eens voorleggen. Vorig jaar mei (2013) kocht ik een nieuwe Saphire HD7850 2Gb. videokaart. Deze kaart werkte eerst naar volle tevredenheid.

Helaas op een morgen startte mijn computer niet meer op na een aantal maanden.Februari 2014

Begin eind februari heb ik de videokaart teruggestuurd onder garantie naar Alternate. Na een paar weken (4 a 5), maar eens geinformeerd naar de status van de videokaart. Ik kreeg te horen dat ik een ANDERE GEREPAREERDE videokaart terug zou krijgen. Weliswaar hetzelfde type, maar
gerepareerd door de fabrikant. Onder protest heb ik dat geaccepteerd. Ik vind namelijk dat je bij computerhardware binnen garantie altijd een nieuwe moet krijgen. En als er zo nodig gerepareerd moet worden, dan wel mijn eigen terug.

Toen de kaart eenmaal weer bij mij was aangekomen heb ik hem direct geprobeerd. Deze videokaart werkte ook niet goed. Mijn beeld flikkerde en kon niet gesynchroniseerd worden door mijn monitor. Om Alternate voor te zijn de videokaart ook bij een vriend geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Maar weer direct teruggestuurd. Na 4 weken (21 mei 2014) maar eens geinformeerd wat de status was en ook aangegeven dat als de videokaart kapot bleek te zijn ik met bijbetaling een nieuwe zou willen kopen.

Alternate antwoordde dat de videokaart klaar was en dat ik spoedig deze met bevestiging van te voren zou ontvangen. Ik zit nu nog te wachten op 28 mei 2014 op iets wat op een videokaart lijkt.

Onder protest uiteindelijk maar gezegd dat ze hem naar mij op konden sturen, want men wilde niet op mijn voorstel ingaan. Wel de mededeling meegegeven dat dit de laatste keer was dat ik ooit iets bij hun had gekocht en dat ik waar ik kon negatief over hun zou uitlaten. Dit is namelijk de 2e keer dat ze me 'naaien'. De 1e keer met een videokaart was er zogenaamd niets aan de hand en moest ik onderzoekkosten betalen. Later heeft men gezegd dat dit niet gebruikelijk was en dat ik alleen verzendkosten had moeten betalen, maar het geld was ik wel kwijt. En... ik weet zeker dat ook die videokaart ook kapot was...

Vragen:
- Kan ik hier wat aan doen? De kaart is er nog steeds niet en ik heb ook niets gehoord wanneer ik deze ga ontvangen.
- Is dit een normale gang van zaken?

Met vriendelijke groet,

H.F.P. Pit

572 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - May 28, 2014 om 18:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Moeten we hierover discussiëren?
Tik eens in het zoekvakje Alternate in en zoek ook op internet naar klachten Alternate, en kijk o.a. eens op het Klachten Kompas en bij Klachten.nl.

ho
door hobbybob - May 28, 2014 om 22:50
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

En kijk vooral eens op de FB van ALTERNATE daar zijn de klachten van klanten ook een lopend topic
Kan je gelijk ff met de moderator chatten

good luck

ps
door pss0ft - May 29, 2014 om 21:03
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo,

Dank jullie wel voor de reacties. Ik weet dat er veel klachten zijn over Alternate. Echter geen enkel geval is helemaal gelijk. Dat is de reden dat ik hier ook wat adviezen wilde inwinnen.

Ik zal zeker op Facebook kijken en ik heb hier allerlei topics over ALTERNATE gelezen. Allemaal zeer teleurstellend. Wat een bedrijf.

Maar wat kan ik in mijn geval er aan doen? Moet ik aanvaarden wat ze aanbieden?

Met vriendelijke groet,

H.F.P. Pit

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer