li
door lisa123 May 3, 2010 om 11:15
Computers & telefonie

Scanner werkt niet onder Windows 7

Sinds Windows 7 op de pc staat werkt mijn CanoScan Lide 20 niet meer.
Zowel de drivers op de bijgeleverde cd als die op de webside van Canon krijg ik niet geïnstalleerd.
Weet iemand een oplossing behalve een nieuwe aanschaffen?

1055 13 Rapporteer

birdies
door birdies - May 3, 2010 om 11:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je wel de goede driver software gedownload? De goede is hier te vinden, klik

edrick3
door edrick3 - May 3, 2010 om 11:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lisa,

Probeer de volgende software eens uit.
Klik even onder downloads op de link/

Suc6

edrick3
door edrick3 - May 3, 2010 om 11:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@birdies,

Twee zielen ......

Met vr.gr.

li
door lisa123 - May 3, 2010 om 14:14
134 Antwoorden / 53 Vragen

Volgens mij heb ik de goede drivers, een vriend die in de pc-business zit heeft het ook geprobeerd maar het wilde niet lukken.

Dank voor jullie reacties, ga het opnieuw proberen en laat weten of het lukt.

li
door lisa123 - May 3, 2010 om 14:34
134 Antwoorden / 53 Vragen

Helaas, dat zijn dezelfde drivers die we al hadden geinstalleerd en die werken niet.

birdies
door birdies - May 3, 2010 om 14:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Wordt er een bepaalde foutmelding gegeven, zo ja welke?

Heb je al geprobeerd of Windows zelf de goede drivers kan installeren? Daarvoor moet je even de USB stekker er uit halen, pc afsluiten, usb er weer in en opstarten.

Begint er op te lijken dat je toch een nieuwe scanner moet kopen.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2010 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lisa123,

Dat is toch echt de driver die Canon zelf aangeeft voor deze scanner onder W7.
Raar dat het niet werkt. Zou er een mailtje naar Canon aan wagen (in ieder geval vóórdat je een nieuwe gaat kopen).
Met vr.gr.

li
door lisa123 - May 3, 2010 om 15:24
134 Antwoorden / 53 Vragen

Birdies, heb ook die optie geprobeerd maar helaas........
Wel vreemd want onder XP deed hij het prima.
Toch maar even mailen naar Canon.

Bedankt voor jullie reacties.

hwenning
door hwenning - May 5, 2010 om 12:58
9 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het volgende eens. Windows 7 gaat wat anders om met rechten. Het kan zijn dat windows 7 het niet toestaat dat de software wordt geinstalleerd omdat je niet genoeg rechten hebt:

Klik rechts op het exe bestand dat je wilt uitvoeren en kies uitvoeren als administrator. Grote kans dat je software nu wel wordt geinstalleerd.

erik008
door erik008 - May 5, 2010 om 13:39
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Windows 7 is relatief nieuw.
Vaak komen de reparaties op drivers pas na een paar klachten.
Als niemand klaagt, komt er geen update.
De fabrikant heeft jouw ervaring nodig.

li
door lisa123 - May 5, 2010 om 17:12
134 Antwoorden / 53 Vragen

Heb de oplossing van hwenning ook geprobeerd, bedankt trouwens voor je antwoord maar ook dat werkt niet helaas.

li
door lisa123 - May 6, 2010 om 16:35
134 Antwoorden / 53 Vragen

Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor het meedenken en jullie reacties.

Het probleem is opgelost, nou ja, pech voor mij.
Volgens het mailtje van Cannon werken de drivers niet met Windows 7 64-bit, alleen met 32-bit.

edrick3
door edrick3 - May 6, 2010 om 16:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lisa123,

Inderdaad pech. Jammer! Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.