rubentjuuh
door rubentjuuh Apr 1, 2007 om 13:51
Computers & telefonie

Schijf D

Ik heb alles van me D-schijf verwijderd, maar nu heb ik nog de volgende gegevens:

Station (D:)
- Gebruikt 2,29 GB
- Beschikbaar 33,4 GB
- Capaciteit 35,7 GB

Hoe kan ik zien wat die 2.29 GB is, en hoe kan ik dit eventueel verwijderen?

286 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk zit er nog Systeemherstel informatie in. Wat je kunt doen is Systeemherstel uitschakelen op D: en dan eventueel weer aanzetten. Dit doe je via Winkey-Pause -> tabblad Systeemherstel.

Een keer volledig formatteren kan ook.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winkey-Pause is een keyboard-shortcut voor:
rechts klikken op 'Deze Computer' -> Eigenschappen.

Winkey is de knop met het Windows-symbool, meestal naast de Ctrl en/of Alt toets.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rubentjuuh,

Heb je die tweede partitie (D: schijf) in het verleden zelf gemaakt, of bestond die al toen je de PC kreeg? Als die partitie al bestond zou het best zo kunnen zijn dat het om een 'verborgen' recovery-bestand gaat welke gebruikt wordt om je
systeem weer in de orginele fabriekstoestand terug te brengen in geval
van een 'systeemcrash'. Het lijkt me dan ook verstandig om dat niet te
verwijderen.

Waarschijnlijk kun je het bestand met de verkenner van Windows gewoon 'zien'. Eventueel via Extra -> Mapopties -> tabblad: Weergave in de lijst het vinkje weghalen vóór de optie Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan ik de schijf formatteren?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich een goed punt Freya, alleen zijn dat soort partities meestal verborgen en hoeven typisch niet groter te zijn dan enkele GB's. Wel goed om in het achterhoofd te houden (ik heb zelf tot nu toe nooit pc's met recovery-partitie gehad).

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Formateren van de D schijf kan u doen via start, Deze computer

klik met de rechtermuisknop op de d schijf

Klik op formateren

Kies NTSF als bestand syteem om grotere bestanden te kunne gebruiken

labswans

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

als de D; recovery bestanden beslaat zal dat ca 5Gb zijn en de omvang van de partititie zo'n 12 tot 15 Gb.

het komt op mij over als verborgen bestanden maar het kunnen ook nog niet verwijderbare zijn en voordat niet zeker is, 100% wat is is adviseer ik uitermate dringend om niet te herformatteren en ook niet verwijderen op een andere manier.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je system herstel uitzet voor drive D dan kan je hem van zelf de rest verwijderen de System volume informatie daar zet hij n.l. de gegevens in om de boel te herstellen.

Alleen de dir recycler is niet weg te halen maar zo gauw als jij hem opnieuw gebruik na de formatering krijg toch weer deze map tezien.Dat geld ook voor de map System volume informatie. Dus heeft het formateren alleen maar zin als er fouten op de schijf staan.

Met groet Valerius