de
door delletje Jun 23, 2008 om 12:03
Computers & telefonie

Schokkerig beeld Mediaplayer !

Hallo, na de aanschaf van een 24 inch monitor ( jaja, wat een luxe )
heb ik bij het afspelen van een filmpje of dvd met mediaplayer een
schokkerig beeld. Een dvd afspelen met Mediacenter gaat wel goed.
Ik werk met Vista premium Pentium 4, 3 Ghz, 2Gb geheugen en video Geforce 6800 met de nieuwste drivers!
Heeft iemand een idee ??

Delletje.........

4208 15 Rapporteer

ma
door mark1970 - Jun 23, 2008 om 13:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo delletje,

Ik heb zelf ook vista op mijn pc, en heb dat zelfde probleem in het begin gehad met een trillend beeld in mediaplayer, zoals jij het schreef. Je computer zoals er al gezegt is zal het niet aan de snelheid ontbreken, maar idd je grafiesche kaart is te traat, als je er een nieuwere grafische kaart met minimaal 256 mb geheugen in zal hebben is dit probleem geheel opgelost, Dat was het bij mij ook na die verandering. Een apparte vidiokaart is zowie zo altijd sneller en beter dan een vaste videokaart die onbord is van je moederbord.

Hoop dat je wat hebt aan deze informatie.
Groeten Mark

harleyman
door harleyman - Jun 23, 2008 om 13:26
33 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat je pc te weinig ghz of gb heeft. Had hetzelfde probleem ,maar na aanschaf van een nw pc met groter geheugen gaat het weer prima.Je pc heeft gewwon te weinig capaciteit.

fi
door fia2008 - Jun 23, 2008 om 13:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Iets aan je video settings veranderd?

Is het bij 1 film, of meerdere?

de
door delletje - Jun 23, 2008 om 13:43
9 Antwoorden / 6 Vragen

Resolutie is 1900/1200. Videokaart heeft een geheugen van 256mb
Hoe kan het beeld met Mediacenter dan wel goed zijn??
Als eventuele nieuwe videokaart dacht ik aan de 8500GT, is dat wat?

Delletje

de
door delletje - Jun 23, 2008 om 13:45
9 Antwoorden / 6 Vragen

Het is vooral bij filmpjes die je via e-mail ontvangt !

freya
door freya - Jun 23, 2008 om 14:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk is de software van het mediacenter 'intelligenter' en kan dus beter omgaan met allerlei soorten media. Windows Mediaplayer gebruik ik zelf nooit, vind het echt een 'draak' van een programma. Vanaf versie 10 is het alleen maar bergafwaarts gegaan met dat programma.

Ik gebruik zelf PowerDVD voor het afspelen van DVD's en allerlei mediabestanden, aangevuld met Quicktime omdat ik die toch voor de iPod nodig heb en WinAmp voor de audiobestanden. Heb je Windows Mediaplayer verder helemaal niet meer nodig.

Freya

gr
door grijzeduif_1 - Jun 23, 2008 om 15:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mijn bescheiden mening is de videokaart nioet geschikt, probeer eens een andere met een eigen geheugen van 512 Mb Succes verzekerd.

de
door delletje - Jun 23, 2008 om 16:43
9 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt iedereen voor het meedenken. Ik ga een betere videokaart proberen. Had daarvoor ook al problemen met het spelen van Myst.
Laat nog even weten of het opgelost is !!

Delletje.........

freya
door freya - Jun 23, 2008 om 16:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Delletje,

Je computer is snel zat, dus ik denk dat je videokaart het niet trekt. Een Geforce 6800 is toch al een vrij oud kaartje. Op welke resolutie staat de weergave ingesteld? Stel eens een lagere resolutie in om te controleren of het dan beter gaat. En anders toch maar een 'modern' kaartje aanschaffen.

m.vr.gr. Freya

ar
door are2039 - Jun 23, 2008 om 19:00
39 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.download.com/GOM-Media-Player/3000-13632_4-10551786.html
Ik zou deze media player installeren. Windows media player is een van de slechtste media  players die er bestaat.  Voor het afspelen van videos moet je allerlei verschillende codecs installeren zoals bij
.avi,  divx,  .mov.
Gomplayer is een media spelen de gratis is, maar ook alle types van videos kan afspelen.
Ga gewoon naar preferences   -- Others  --
All File Types    Codec

Wat ook not leuk is, als je met de rechtermuis op de gomplayer klikt krijg je het menu, Daar kun je Control Panel (F7) zien.
Klik nu op CP of op F7 zie een nieuw menutje, nu kun je leuke foto's nemen van je favoriete scenes van de video die wordt bekeken

ma
door markvanloo - Jun 23, 2008 om 19:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn idee is het eerder een softwareprobleem. Ben zelf geen fan van WMP. Zou eerder voor de Windows Media Player Classic gaan. Gratis te downloaden, 1 bestand , geen installatie nodig en 'vreet' weinig geheugen. Probeer het eens!

sk
door skysupport - Jun 24, 2008 om 11:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

De videokaart is het denk ik niet (al weet ik dit niet 100% zeker, elke pc is weer anders) DVD's afspelen is heel wat intensiver dan een filmpje die je vie de mail krijgt. Je kan eens proberen om via VLC Media Player het filmpje te draaien kijken hoe dat gaat (www.videolan.org) hapert het beeld dan nog steeds probeer eens je resolutie wat lager te zetten als hij opeens dan niet meer hapert dan is het inderdaad je videokaart maar voordat je die conclusie gaat trekken zou ik maar ook eerst je Chipset Drivers update.
Kan je mischien ook de gegevens hier neerplompen van je moederboard zodat we meer inzicht hebben op de hardware van je pc

de
door delletje - Jun 24, 2008 om 12:00
9 Antwoorden / 6 Vragen

Het betreft hier een pc van Dell 1905FP met dus ook een Dell moederboard DXpo51. Ondertussen heb ik Realplayer geinstalleerd ( wel veel reclame) en tot nu toe gaat het prima.
kom je bij een bios-upgrade niet in moeilijkheden met de Vista-activering?

Delletje.......

sk
door skysupport - Jun 24, 2008 om 13:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

""

Het betreft hier een pc van Dell 1905FP met dus ook een Dell moederboard DXpo51. Ondertussen heb ik Realplayer geinstalleerd ( wel veel reclame) en tot nu toe gaat het prima.
kom je bij een bios-upgrade niet in moeilijkheden met de Vista-activering?

Delletje....... ""
Ik zou niet echt aanbevelen om realplayer te installeren, VideoLan kan ook alle formaten afspelen zonder codecs te installeren en is 100x beter (lekker simpel)
Over je Activatie hoef je geen zorgen te maken omdat de activatie ID de hardware ID  berekend maar omdat dit software matig is verandert de Hardware ID niet, veel mensen updaten altijd hun videokaart drivers maar bijne nooit hun chipset drivers, maar goed ik heb de chipset info, als het goed heb je de Intel i945P en als het goed is zijn dit de drivers : http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/16023/a08/infinst_autol.exe&agr=N&ProductID=2115&DwnldId=16023&strOSs=All&OSFullName=All Operating Systems&lang=eng

de
door delletje - Jun 24, 2008 om 21:26
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Skysupport, ik heb VLC player geiinstalleerd en dat werkt prima!!

Bedankt zover................Delletje.