Ho
door Horst10 Sep 7, 2010 om 06:29
Computers & telefonie

Service en info-kosten

Het afronden naar 1 minuut bellen, herinnert me aan parkeren niet per geparkeerde tijd, maar per kwartier, uur enz., herinnert me aan veel bedrijven, Verenigingen enz. die jou nog extra per minuut laten betalen als je bijv. telef. informatie wilt. Dat noemen ze “servicekosten”. En dat, terwijl je al betaalt voor abonnement, diensten en lidmaatschap. Dat kan oplopen van 10 ct. tot meer dan 1 euro per minuut, naast je abonnementskosten. Ook als bijv. internet,TV,telefoon niet werkt moet je wachttijd op (er zijn altijd veel wachtenden voor je…) en helpdesk betalen, terwijl het in mijn geval tot nu toe altijd aan UPC lag. Dat vind ik dubbel betalen zelfs voor slecht geleverde producten, m.a.w. diefstal.

486 3 Rapporteer

chris74
door chris74 - Sep 7, 2010 om 07:58
564 Antwoorden / 44 Vragen

en wat is dan je vraag. Dit is meer een discussie

Ho
door Horst10 - Sep 7, 2010 om 23:41
8 Antwoorden / 10 Vragen

De vraag is of dat zomaar mag: betalen voor diensten, producten en lidmaatschap en los daarvan voor informatie daarover, die volgens mij daarbij geleverd moet worden, net zoals een bijsluiter bij een medicijn hoort

nb
door nbw - Sep 8, 2010 om 01:52
521 Antwoorden / 24 Vragen

Natuurlijk mag dat. Ondernemers zijn inventief en consumenten trappen er meestal allemaal in. En of het beestje nou servicekosten/administratiekosten/meldingskosten/betaaltelefoon opdat het uitbesteed iskosten of hoe je ze ook wenst te noemen. En natuurlijk zijn er allerlei wetten en regels die deze zinloze extra inkomsten gewoonweg verbieden. Maar wie is zo gek om voor 10 euro zijn gelijk te halen via een rechter. Je moet een advocaat inschakelen en voorschieten en en een paar jaar de tijd nemen. Niemand doet dit en ook de ondernemers hebben deze informatie ook. Hier klagen helpt niet. Vara Kassa is enkel maar een nietsbetekend doorgeefluik .En klagen bij de vele instanties ingesteld door de overheid is ook zinloos. Want sommige overheden doen gewoon mee met deze verboden gekte. Ga je ooit fout in het verkeer dan geld 6 euro administratiekosten ineens. Er is geen enkele instantie of consumentenrubriek die daar nou eens induikt. Het systeem werkt nu 1maal zo.