Ho
door Horst10 Sep 7, 2010 om 06:29
Computers & telefonie

Service en info-kosten

Het afronden naar 1 minuut bellen, herinnert me aan parkeren niet per geparkeerde tijd, maar per kwartier, uur enz., herinnert me aan veel bedrijven, Verenigingen enz. die jou nog extra per minuut laten betalen als je bijv. telef. informatie wilt. Dat noemen ze “servicekosten”. En dat, terwijl je al betaalt voor abonnement, diensten en lidmaatschap. Dat kan oplopen van 10 ct. tot meer dan 1 euro per minuut, naast je abonnementskosten. Ook als bijv. internet,TV,telefoon niet werkt moet je wachttijd op (er zijn altijd veel wachtenden voor je…) en helpdesk betalen, terwijl het in mijn geval tot nu toe altijd aan UPC lag. Dat vind ik dubbel betalen zelfs voor slecht geleverde producten, m.a.w. diefstal.

486 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

chris74
door chris74 - Sep 7, 2010 om 07:58
564 Antwoorden / 44 Vragen
0

en wat is dan je vraag. Dit is meer een discussie

Ho
door Horst10 - Sep 7, 2010 om 23:41
8 Antwoorden / 10 Vragen
0

De vraag is of dat zomaar mag: betalen voor diensten, producten en lidmaatschap en los daarvan voor informatie daarover, die volgens mij daarbij geleverd moet worden, net zoals een bijsluiter bij een medicijn hoort

nb
door nbw - Sep 8, 2010 om 01:52
521 Antwoorden / 24 Vragen
0

Natuurlijk mag dat. Ondernemers zijn inventief en consumenten trappen er meestal allemaal in. En of het beestje nou servicekosten/administratiekosten/meldingskosten/betaaltelefoon opdat het uitbesteed iskosten of hoe je ze ook wenst te noemen. En natuurlijk zijn er allerlei wetten en regels die deze zinloze extra inkomsten gewoonweg verbieden. Maar wie is zo gek om voor 10 euro zijn gelijk te halen via een rechter. Je moet een advocaat inschakelen en voorschieten en en een paar jaar de tijd nemen. Niemand doet dit en ook de ondernemers hebben deze informatie ook. Hier klagen helpt niet. Vara Kassa is enkel maar een nietsbetekend doorgeefluik .En klagen bij de vele instanties ingesteld door de overheid is ook zinloos. Want sommige overheden doen gewoon mee met deze verboden gekte. Ga je ooit fout in het verkeer dan geld 6 euro administratiekosten ineens. Er is geen enkele instantie of consumentenrubriek die daar nou eens induikt. Het systeem werkt nu 1maal zo.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer