mjvanderwerf
door mjvanderwerf Apr 3, 2011 om 21:02
Computers & telefonie

Shortcut arrow verwijderen

Ik wil de "shortcut arrow" verwijderen en ga dus naar de Ultimate Widows Tweaker, onderdeel Additional Tweaks.
Helaas ....
"Remove arrows from shortcut icons" is niet aanklikbaar.
Of is er een alternatief ?
MJ.

6543 13 Rapporteer

freya
door freya - Apr 3, 2011 om 21:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Zelf heb ik het tooltje FxVisor32 gebruikt om dit te bereiken (Windows Vista), maar als ik mij niet vergis heb ik dit advies al eens eerder gegeven toen je deze vraag stelde. Is dat toen niet gelukt?

m.vr.gr. Freya

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Apr 3, 2011 om 21:38
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dat klopt Freya,
ik heb ook al zitten zoeken in V&A, maar kon het juiste "zoekwoord:" niet vinden.
Ik heb fxvisor32 in mijn privé-tips opgenomen.
Pijltje is inmiddels weg !
Bedankt.
MJ

birdies
door birdies - Apr 3, 2011 om 21:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........ik heb ook al zitten zoeken in V&A, maar kon het juiste "zoekwoord:" niet vinden..........

De door jou gestelde vragen en/of antwoorden kun je terug vinden bij 'mijn pagina' te vinden boven aan deze pagina.

freya
door freya - Apr 3, 2011 om 21:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mjvanderwerf:

Mooi dat het zo snel opgelost is. En zoals birdies al aangeeft, je eigen vragen kun je via 'mijn pagina' eenvoudig terugvinden, dus langs die weg had je de betreffende vraag waarschijnlijk wel kunnen vinden.

Freya

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Apr 3, 2011 om 22:48
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ja, de pijltjes zijn weg, maar ....
Na een herstart zijn alle pijltjes op het bureaublad vervangen door een zwart vierkantje.
Als ik naar een file ga, waar snelkoppelingen instaan, (beeld=details),
zijn alle iconen van de snelkoppelingen zwarte blokjes geworden.
Heb ik iets verkeerd gedaan ?
MJ.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Apr 3, 2011 om 22:54
525 Antwoorden / 385 Vragen

Sorry,
beeld= LIST
Ik heb een 64 bits-systeem, heeft dat er misschien iets mee te maken ?
(Omdat het fxvisor32 is)
MJ.

freya
door freya - Apr 3, 2011 om 23:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op zondag 3 apr 2011, 22:54]Sorry,
beeld= LIST
Ik heb een 64 bits-systeem, heeft dat er misschien iets mee te maken ?
(Omdat het fxvisor32 is)
MJ.
Dat is niet ondenkbaar. Wellicht nog een keer dat programmaatje een keertje starten en dan b.v. voor de 'light arrow' kiezen. Eens kijken of die wel goed blijft werken na een herstart.
Ik heb in het begin ook wel eens gehad dat het verwijderde pijltje op gegeven moment werd vervangen door een vreemd blokje en besloot toen om de 'light arrow' te proberen. Sindsdien geen problemen meer.

Overigens vind ik die 'light arrow' nog beter dan 'no arrow', omdat je nu toch nog het verschil kunt zien tussen een echt programma en een snelkoppeling, zonder dat het zo'n storend vet blokje is met zo'n zwart pijltje.

Freya

jk
door jkoops - Apr 4, 2011 om 12:51
51 Antwoorden / 9 Vragen

Ik kan me niet indenken waarom je de pijltjes van snelkoppelingen zou willen verwijderen.
Wil je me dat eens mailen ?

Je kunt toch zo zien dat het snelkoppelingen zijn en dat je het bij behorende programma op een andere manier moet wissen.

Groet,
Jan

qp
door qpc - Apr 4, 2011 om 13:17
203 Antwoorden / 0 Vragen

Deze werkt perfect;

http://download.cnet.com/windows/frameworkx/3260-20_4-6288785.html

wh
door wharting - Apr 4, 2011 om 13:26
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik TweakUI van microsoft. Is een XP utility maar werkt prima onder Windows 7.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx.

Grtz

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Apr 4, 2011 om 14:16
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ik kan me niet indenken waarom je de pijltjes van snelkoppelingen zou willen verwijderen.
Wil je me dat eens mailen ?

Je kunt toch zo zien dat het snelkoppelingen zijn en dat je het bij behorende programma op een andere manier moet wissen.

Gewoon een kwestie van smaak.
En die verschillen nu eenmaal,
MJ.

shadowman
door shadowman - Apr 4, 2011 om 16:47
3 Antwoorden / 8 Vragen

Ook ik vind het mooier als deze pijltjes er niet bij staan van de snelkoppelingen op het bureaublad. Ik gebruik hiervoor al jaren TuneUp Utilities, want daar zit namelijk de optie bij om de pijltjes uit te zetten.

Groetjes Shadowman

ep
door eppeklep - Apr 4, 2011 om 17:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mjvanderwerf,

Zelf gebruik ik deze oplossing in vista en Windows7

Haal het pijltje weg uit Snelkoppeling
Start Regedit en zoek de piffile en de lnkfile-mappen.
Open deze en verwijder daar de isshortcut sleutels.
Herstart Windows en die lelijke pijltjes staan niet meer op de iconen van de snelkoppelingen