Siemens SL55 - na 7 reparatie's afgewezen
ik heb in januari een abonnement afgesloten bij vodafone met een siemens SL55. Na nog geen half jaar kwamen de eerste problemen. Inmiddels is het toestel 7x in reparatie gegaan. Ik heb na de derde reparatie duidelijk verzocht om een betere oplossing. Geen reactie, steeds een beveiligde omgeving waarin het toestel gerepareerd zou worden.
Afgelopen week kreeg ik van Siemens het bericht dat het toestel definitief is afgekeurd, en dat ik niet meer in aanmerking kom voor een vervagingen van het toestel oid.
Wat moet ik doen, ik heb ze 2weken geleden diverse malen gewezen op het burgelijkwetboek 7, artikel 21, maar geen één keer een reactie.
Heeft iemand nog tips?
Alvast bedankt.
De eerste 2 x ben ik in de Vodafone shop geweest voor de 2 reparatie's, de shop speelde het door naar het reparatie centre.
Daarna ben ik via de klanten service van siemens met dhr. Wieringa & T. v Loo. in contact gekomen, die mij keer op keer het toestel liet opsturen.
Ze melden mij tussendoor dat ik water/vochtschade heb opgelopen met het toestel, terwijl ik het toestel amper uit de post heb en ik kan hem weer op de post doen. Eerste klas onzin, en dat constateerde zij na, heel toevallig de derde reparatie bij hun, en de vijfde reparatie als je Vodafone meetelt. Dus ze voelde hem toen al aankomen denk ik.
Hallo Tsonius,
Eigenlijk is het niet de bedoeling dat in direct in contact komt met Siemens. De Vodafone Shop is degene die u het toestel heeft verkocht en zij dragen de volledige verantwoording voor de kwaliteit van de geleverde artikelen. Hoe zij het probleem oplossen met Siemens is hun probleem. Ik mag hopen dat de Vodafone Shop u niet naar Siemens heeft doorverwezen, wantd an zijn zij hier al de fout ingegaan.
U moet dit probleem dan ook aankaarten bij de Vodafone Shop. Ik weet niet of er nog garantie op het toestel zit, maar ik zou in overleg gaan met de verkopende partij en leg ze de situatie uit zoals hij is en dat u hiermee geen genoegen neemt.
Brynnar
Ik zie net dat ik ben vergeten ze vermelden dat ik het toestel in januari 2004 heb aangeschaft. Na 1 jaarheeft de vodafone shop geweigert mij service te bieden en mij doorverwezen naar siemens omdat siemens 2jaar garantie geeft op haar producten, en vodafone maar 1 jaar service bied.
Vandaar dat ik persoonlijk met siemens aan het aanrommelen was/ben.
Even kort door de bocht mijnerzijds, maar de verkoper (Vodafone) mag u nooit naar de fabrikant (Siemens) doorsturen in een dergelijk geval. Ook niet als de garantie verlopen is. Terug naar Vodafone Shop dus!
Gezien het feit dat de leeftijd van het toestel al nijna 2 jaar oud is, acht ik de kans klein dat hij kostenloos wordt gerepareerd, maar zal (een deel van) de kosten op uw schouders terecht komen.
Brynnar
Ja ik vond het ookal zo vreemd, maarja ik met mijn goede gedrag ga vrolijk naar Siemens toe. Ik zal het bij de Vodafone shop maar ff duidelijk gaan maken, en ze gewoon wijzen op alle reparatie's. En dat ik kosteloos een nieuw toestel wil. Het heeft me teveel elende bezorgt, en het wetboek geeft al aan, dat een aankoper geen overlast mag hebben van een aankoop binnen een gestelde termijn.
Ik hou je op de hoogte.
Gr
Beste Tsonius,
Even een paar wedervraagjes ter verduidelijking. U staat natuurlijk in uw recht en u heeft zich ingelezen in de wet. Maar bent u in contact met de verkoper of met Siemens zelf? Op welke gronden menen ze dat u niet in aanmerking komt voor vervanging?
Brynnar
Vandaag in de winkel geweest, ze zeiden:
Wij kunnen u niet verder helpen, na 1,5 jaar kunt u niet meer in de winkel terecht voor uw klachten en moet u het via het hoofdkantoor van Vodafone spelen. Als u een brief opstuurd, krijgt u binnen 30 dagen bericht.
Nou dan ben ik weer lekker klaar mee, ik heb ook in de winkel de medewerker duidelijk gewezen op de artikelen en wetboeken, maar tevergeefs. Ik kwam om half 5 iets voor sluitingstijd en het was aardig druk, met een verheffende stem heb ik ook duidelijk meerdere malen herhaalt dat na 7x reparaties er noggeen goede service is van Vodafone is, en dat ik het behoorlijk zat was met die slappe antwoorden. Echter denk ik dat ze wel deels de waarheid spraken, anders hadden ze dus wel moeite gedaan, lijkt mij?!
Dus zojuist de brief opgesteld aan het hoofdkantoor, morgen maar even posten denk ik.
Gr
Nu is ook nog eens het probleem dat siemens de mobiele telefonie heeft overgedragen aan Benq en dat op dit moment reparatie van Siemens telefoons enorm slecht behandeld worden werk zelf in telecombranche en mijn shopmanager heeft accuut besloten nooit meer siemens te zullen inkopen, dat voorkomt een hoop ellende.
Je hebt hier niks an maar is ter info
Ik begrijp uit de rest van het verhaal dat er vochtschade is geconstateerd. Normaliter is het dan einde verhaal. Vochtschade kan niet meer gerepareerd worden, of ze nu willen of niet. Het valt logischerwijs ook buiten de garantie (gebruikersfout).
Niet geschoten is echter altijd mis. Vraag een foto van de vochtschade en vraag desnoods een second opinion. De kans bestaat dat er een fout is gemaakt (maar die kans is wel erg klein!).
Dan nog een andere opmerking: een klant heeft lang niet altijd recht op een kostenloze reparatie of vervanging van het toestel, ook al zit het toestel binnen de garantie of wettelijke garantie. Indien het probleem door de klant is veroorzaakt (vochtschade dus) kun je hoog en laag springen, maar je staat dan niet in je recht om een nieuw toestel te eisen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer