kl
door kleintjens May 19, 2006 om 22:30
Computers & telefonie

Simkaart voor het buitenland

Wij gaan ieder jaar naar het buitenland en wel naar Spanje, nou vind ik het bellen daar nogal prijzig, en met mij denk ik nog wel meerdere mensen.

Ik bel met Vodafone pasport.

Nu kun je bij Sim-ple (zie de website www.sim-ple.nl) een simkaart bestellen voor Spanje, deze kost 34,95 met daarop 12,00 beltegoed.

Je kunt de kaart in een simlock vrij toestel gebruiken in Spanje.

Je belt met het Amena netwerk en je kunt in Spanje het beltegeod opwaarderen.

Je kunt dit ook kopen voor meerdere landen.

Nu is mijn vraag zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, ik bedoel dus met de simkaart van Sim-ple ?

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

600 2 Rapporteer

hutch
door hutch - May 20, 2006 om 09:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Kleintjens,

ik vermoed dat het hier een simkaartje van het betreffende land (in dit geval Spanje) is.

Dus wordt u voor familie/bekenden enz. (telefonisch) "aangezien" als een Spanjaard indien u dat simkaartje gebruikt in Spanje (zolang u "aangemeld" bent via een Spaanse mast), wat inhoudt dat door u ontvangen gesprekken via dit simkaartje dan inderdaad niets kosten. Echter zal de beller des te meer moeten betalen, deze zal dan de kosten wel tot in Spanje moeten betalen.

Normaliter betaald de beller (vanuit NL) naar een NL 06-nummer, die op dat moment in het buitenland is, alleen de kosten tot aan de grens en zijn de kosten vanaf de NL grens tot aan de plaats waar de gebelde zich bevindt voor de gebelde (ontvanger).

Op de website staat ook, dat u, indien u plaatselijk belt, goedkoper uit bent....., maar houd er ook rekening mee, dat indien u naar een Nederlands 06-nummer belt in Spanje, de kosten gigantisch op zullen lopen.... ook weer roaming. Met plaatselijk wordt dan bedoeld: ook naar Spaanse telefoonnummers.

Het wordt inderdaad leuk voorgesteld, maar er wordt wel over een "normaal" tarief gesproken en dat tarief kan ook aardig oplopen.

Wel zal het goedkoper zijn om met een Spaanse simkaart naar Nederland te bellen, dan met een NL simkaart vanuit Spanje naar Nederland.

Let wel op dat, indien u niet meer aangemeld bent met die Spaanse simkaart bij een Spaanse mast, de ontvangen telefoontjes (gedeeltelijk) voor uw kosten zijn.

Gr. Hutch

redfloor
door redfloor - May 20, 2006 om 10:57
166 Antwoorden / 21 Vragen

Je geeft zelf aan dat je ook een Vodafone Passport hebt. Daarmee betaal je de normale kosten (als in Nederland) en daarbij 99 ct. per gesprek. Dit is voordelig zodra je telefoontjes pleegt (of aanneemt) die langer zijn dan anderhalve minuut. Bel je korter, dan kun je beter geen Passport hebben. Het slimste is om korte mededelingen te sms'en. Dit kost vanuit het buitenland 55 ct. per SMS. Let er bij Passport wel op dat je je netwerk in Spanje vergrendelt op een partnernetwerk.